|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nc 10x6 w jaką obręcz 20" czy 24"? |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017 Nc 10x6 w jaką obręcz 20" czy 24"?
|
|
|
Jeździłem Nc 10x6 w kole 26" przy zasilaniu 12S, 16S LiPo, Nc 7x9 w kole 26" przy zasilaniu 16S i 20S LiPo i chcę spróbować teraz czegoś nowego: 10x6 w mniejszej obręczy.
Oczywiście takie rzeczy jak prędkość, zużycie prądu powie mi kalkulator, a samo zasilanie jest też do ustalenia...więc nie o to pytam
Jakie są praktyczne różnice w eksploatacji tych dwóch rozmiarów kół? Dostępność opon, łatwość zaplatania, wymiany ogumienia..? Nie wiem w ogóle, o co pytać, a pewnie jakieś różnice będą? Obręcz planuję dać Dartmoore Fortress. Oponę jakąś szeroką 2 - 2,5 cala, to już zależy bardziej od dostępności, bo w 20" za wiele nie znalazłem - jakieś same BMX...
Proszę o Wasze uwagi, w który rozmiar raczej celować przy silniku Nc 10x6, zasilaniu 16-20S LiPo, sterownik 45A.Myślę nawet nad zejściem do 48V aby być "bardziej legalnym" Rama HT mtb, 19". Prędkości przelotowe 33-38 km/h, V max 45 mi wystarczy. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Mam 10x6 w obręczy 26" i 14x4 w obręczy 20" - ten na 20" mimo szybszego nawinięcia ma większy moment. Zaplatane w serwisie. Dostęp ogumienia na 20" jest spory, w praktyce i tak bierze się raczej najbardziej konkretny wymiarowo laczek jaki się da Z 10x6 w 20" moment będzie bardzo fajny Aha - jeżdżę aktualnie na 16s. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
No, dzięki Yin za pierwszy głos! A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał? Jaką masz oponę na tyle? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Szwagier napisał/a: | A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał? |
No będzie Nie da się połączyć "ognia i wody" Albo rybki albo pi... (akwarium) |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Mam silnik 9C 10x6 w kole 24" przy zasilaniu 16s i wszystko współgra świetnie, na brykanie po płaskich bezdrożach Wielkopolski w zupełności mi wystarcza |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
24 do 20. Wizualnie przepaść. Szczególnie patrząc na obecną mode gdzie 29 coraz więcej i więcej na ulicach. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Przy silniku tej średnicy i obręczy tej wielkości (rowerowe 20 cali) będzie duuuuuży problem ze szprychami przy wyjściu z obręczy. Dlatego ja kilka lat temu ojcu zaplotłem 9C 10x6 w obręcz motorowerową 16 cali .Na to kapeć rowerowy 20cali od jakiegoś BMXa a na przód koło rowerowe 20 cali z tym samyn kapciem co z tyłu i wszystko śmiga bez problemu a centrowane koło tylko przy zaplataniu, po tym czasie nawet nie dotykane szprychy. Całość wygląda "specyficzne" na tych kółkach zwłaszcza że rama alu full 21cali. Tatko zadowolony niezmiennie od kilku lat ale ostatnio chyba mniej bo kazał sobie sterownik "dźwignąć" z 50 na 80A |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
To prawda zaplot na 20" jest masakryczny - dlatego dobrze mieć zaprzyjaźniony serwis i cierpliwego serwisanta .
Szwagier napisał/a: | No, dzięki Yin za pierwszy głos! A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał? Jaką masz oponę na tyle? |
Ja to koło mam w poziomce - przedtem w clwb a teraz w trajce więc wygląda normalnie W pionowym szedłbym w pospawanie ramy custom ale to nie tyle ze względu na wygląd co na możliwości zapakowania aku i prześwit między suportem a ziemią.
Oponkę mam +- taką: http://allegro.pl/opona-r...6489753415.html |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Jeśli zaplot w 20" to problem, będę musiał spasować: będę to robił pierwszy raz, nie licząc wymiany szprych w już zaplecionym kole
A poleci ktoś jakąś tanią i dobrą oponę 24" na tył? Na asfalt, ale żeby też się nie ślizgała na leśnej ściółce... |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017
|
|
|
z NC9 10x6 na asfalt jeździłem na 26x1.25 - fajnie, zrywnie ale za słabe koło i zaczęła pękać mi obręcz od dziur w asfalcie przy nyplach (wgieła się do środka i zaczęła załamywać), zmieniłem na 26x2.10 - odczuwalnie mniej zrywny i mam wrażenie minimalnie wolniejszy, komfort mało odczuwalnie wzrósł. W końcu wywaliłem tą obręcz i wjechał 24" Dartmoor na hookwormie 24x2.50, drastycznie komfort wzrósł, wytrzymałość koła i nie ma problemów ze szprychami, których urwałem z 10 w kole 26. Teraz hookworm 24x2.50 pójdzie na przód a na tył na tą obręcz już jest Electra Fatti-O 24x3.00 - taki zestaw
Nie wiem jak jest pod względem użytkowym z kołem 20" w porównaniu do 24" z tym silnikiem ale jestem przekonany, że wyglądać to będzie bardzo słabo w ramie 26" - ze względu na brak proporcji... wybór gum na 24" też znacznie większy |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017
|
|
|
Jak odczułeś różnicę w v- max i momencie po zmianie z 26" na 24"? |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017
|
|
|
Szczerz niezbyt odczułem, prędkość jest praktycznie taka sama może z 2km/h niższa, na kole 24 mam grubą oponę co kompensuje częściowo różnicę w średnicy, za to komfort użytkowania jest znacznie większy - wytrzymałość koła, w 26" non stop luzowały mi się szprychy, w 24" jak zaplotłem ze dwa razy sprawdziłem i po 3tyś nic nie trzeba robić. Również sam komfort jazdy na grubej oponie jest bardzo odczuwalny, na kole 26 przy 50-60kmph koło zaczynało odbijać się jak pingpong na nierównym asfalcie, przy oponie 2.50 na 24" pochłania drgania już w takim stopniu że to nie przeszkadza przy tych prędkościach |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|