|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
e-dahon |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
Rowerek do tej pory bezawaryjnie i bez żadnych niespodzianek przejechał na silniku około 600km.
Podczas zlotu w trakcie mini wyścigu składaków ☺ (Adam naprawdę było szybko) udało się osiągnąć rekord prędkości ze wspomaganiem na poziomie 44,2 km/h.
Od samego początku miałem obawy co do wytrzymałości rowerka po wsadzeniu stosunkowo mocnego silnika.
Raz już zmieniłem sterownik na słabszy z 30A na 18A, obniżyłem również napięcie zasilania z 12s na 10s ale wciąż jest potwornie szybko jak na taką konstrukcję więc jednak zdecydowałem się na wyjęcie silnika swiss drive z dahona. Znajdzie zastosowanie testowo może w e-bmx tak jak planowałem od początku a do dahona postaram się ewentualnie wyszukać leciutką przekładniówkę 250W. |
|
|
|
|
rpolud
początkujący
Dołączył: 18 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017
|
|
|
Jaki silnik trafił do Dahona ? i jakie są wrażenia z jazdy na 250W ?
Na jakiej zasadzie działa odcięcie sterownika o którym wspominałeś ? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017
|
|
|
Dahon funkcjonuje bezsilnikowo. Szkoda mi jednak wkładać silnik i aku do tak lekkiego rowerka. Bez silnika włożenie go do bagażnika to prawie przyjemność. Z dodatkowym balastem już tak fajnie nie było. Rowerek z zasady jest sprzętem wyjazdowym, w tym roku używałem go dwa razy, pojeździł tydzień w Białymstoku w trakcie delegacji i raz w jakąś ulewę bo ma błotniki i napęd w zimę tak po tyłku dostał że nie szkoda mi go tyrać w kiepskich warunkach pogodowych.
Odcięcie sterownika to standardowe LVC czyli poniżej pewnego napięcia sterownik już nie pobiera energii z akumulatora i dalej jechać się nie da na prądzie. Sterownik jakiego używałem to był sterownik dwunapięciowy 36/48 V i LVC było odpowiednio 31V i 41V. Jeżeli aku jest równe to spokojnie to wystarcza aby nic się z nim nie stało. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017
|
|
|
Te podwójne napięciowo kontrolery mają ciekawą funkcję, nie wiem, czy dobrą dla akumulatorów. U kolegi, który ma kontroler na 3 napięcia 24/36/48V i jeździ na 36V po spadku napięcia poniżej 31V po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej | ... aż do zgonu aku
Trzeba na to bardzo uważać (być świadomym co się dzieje) żeby nie zniszczyć akumulatora. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: | zeeltom napisał/a: | po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej | ... aż do zgonu aku
Trzeba na to bardzo uważać (być świadomym co się dzieje) żeby nie zniszczyć akumulatora. |
Przy aku z BMS'em nie jest to problem. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017
|
|
|
W e-dahonie z tego tematu nigdy bmsa nie było i raczej nie będzie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|