|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Projekt skuter Peugeot Elyseo EV |
Autor |
Wiadomość |
motofan11 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011 Projekt skuter Peugeot Elyseo EV
|
|
|
Witam forumowiczów ,
Postanowiłem popracować nad projektem przeróbki skutera Peugeot Elyseo 125ccm na skuter elektryczny jednak w związku z brakiem doświadczenia w pojazdach EV chciał bym prosić o pomoc forumowiczów.
Skuter posiadam i jest w nim uszkodzony silnik i więc baza znakomita posiadam też silnik elektryczny DC na magnesach trwałych o mocy 2,4 kW i obrotach 3000 i momencie 7Nm oryginalny silnik posiadał moc 12KM czyli 9 Kw . i tu moje pierwsze pytanie czy moc 2,4kW wystarczy do poruszania się takim skuterem?
Planowana prędkość 60km/h z moich obliczeń wyszło ,że obroty koła przy 60km/h będą 660obr/min więc potrzebne przełożenie 1:4,5.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011
|
|
|
W typowych skuterach elektrycznych (o Vmax = 45km/h) stosuje się silniki o mocach od 800 do 1500-2000W więc Twój silniczek spokojnie da radę.
Pozostaje kwestia mechaniczna - tzn. czy się zmieści i jak go połączyć z resztą (przy silnikach montowanych w kole nie ma takiego problemu). |
|
|
|
|
Artur21 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011
|
|
|
To tez trochę zależy od masy kierowcy, ukształtowania terenu.. A dałby rade silnik 2kw z kierowcą o masie 100 kg ? |
|
|
|
|
motofan11 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011
|
|
|
tomasz_kombi, Tylko te silniki w kole są trudne do zdobycia:( a pomysł na połączenie silnika jest taki żeby wykorzystać konstrukcje silnika spalinowego a zamiast przekładni pasowej i wariatora zastosować pasek zębaty |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011
|
|
|
tomasz_kombi:
Nie ma takich typowych.
Są skutery motorowery i są skutery motocykle, i spalinowe, i elektryczne; mogą być na sprężone powietrze.
Aby spełniały odpowiednie przepisy, to będą tre maszyny zaliczne do motorowerów lub do motocykli. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
motofan11 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć, Mam pytanie , Powiedz Zbyszku co Twoja wypowiedz wniosła do tematu? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2011
|
|
|
To było ważne sprostowanie, czyli wniosło bardzo wiele.
Skuter Peugeot Elyseo 125ccm jest motocyklem i ma legalnie większe prędkości od motoroweru. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 07 Gru, 2011
|
|
|
Myślę że w opracowywaniu koncepcji bardzo mogłaby Ci pomóc praca dyplowa kolegi (chyba nawet przedstawiał swój projekt na forum), który przerobił Hondę CBR na eletryka. Oczywiście on miał fudusze z uczelni i do dyspozycji narzędzia o których mi się nawet nie śniło ale praca jest na prawdę bardzo wartościowa i wnosi wiele wiedzy, którą niełątwo znaleźć. Na dole strony http://www.samochodyelekt...br_1000f_ev.htm znajdziesz link do wersji pdf tej pracy. Koniecznie przeczytaj a dużo Ci się rozjaśni i będziesz mógł łatwiej oszacować co wyciągniesz ze swojego silnika.
Powodzenia |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011
|
|
|
witam
o qrde wielki szacun dla kolegi Mariusza i tak właśnie powinien być przedstawiony każdy projekt wszystko jasne i czytelne jednak co praca dyplomowa to praca a nie jakieś garażowe strony pana Z. z których nic nie wiadomo
A na co obronił się kolega Mariusz? Zakładam że inna ocena niż celujący nie wchodziła w grę no chyba że uczelnia dopatrzyła się błędu w opisie przyrządów pomiarowych |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011
|
|
|
Musiałeś wkleić ten link kremir żyłem sobie w błogiej nieświadomości, że domowym sposobem zbuduję sobie fajną Hondę na prąd Swoją drogą to jestem bardzo ciekawy, gdzie by chciał umieścić pozostałe akumulatory dla zwiększenia zasięgu do 200km(plus 37,5k zł.baterie,12,5k za 50 km),no i ta cena ,biorąc pod uwagę że miał zaplecze uczelni,skłania do budowy Chyba jesteśmy skazani jeszcze na długo na chiński shit z wyjściem na łańcuch plus żele |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011
|
|
|
Prawda. Najpierw Mariusz odwiedzał mój garaż, analizowaliśmy moje konstrukcje z adaptacją do motocykla i w sumie bardzo ładnie wykonał swój motocykl EV.
rychuxxl:
Skoro wszystko już wiadomo, to teraz wypada tylko szybko naśladować konstrukcję motcykla EV i ją wykonać bezproblemowo dla siebie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|