|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
SANYO DYNAMOTOR uruchomienie |
Autor |
Wiadomość |
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Gru, 2013 SANYO DYNAMOTOR uruchomienie
|
|
|
Jestem tu nowy, więc przywitam się.
Dostałem zestaw: silnik sanyo dynamotor (24V, 250W) i oryginalny sterownik sanyo do niego. Mam problem z uruchomieniem całości. Szukałem specyfikacji tego zestawu (głównie sterownika) w internecie, ale bez skutku.
Prośba: jeśli ktoś użytkuje taki zestaw lub umie go podłączyć, prosiłbym o pomoc.
Z silnika wychodzą 3 kable więc z podłączeniem sterownika problemu nie ma. Ze sterownika natomiast przewodów wychodzi mnóstwo. Podłączenie zasilania, silnika i panelu sterującego (kontrolki) jest proste i oczywiste. Problem w tym: co zrobić, żeby silnik się obracał?
Na logikę: silnik należy "rozruszać". Za to odpowiada czujnik PAS. Takiego czujnika jednak w moim zestawie nie ma i zastanawiam się, które przewody ze sterownika służą do jego podłączenia. To po pierwsze. Po drugie: wolałbym ów czujnik PAS oszukać. Nie mam go w zestawie, ale jakbym nawet miał, to i tak nie miałbym zamiaru z niego korzystać. Wolałbym zastąpić go manetką. Tymczasem jednak - jak się domyślam - bez czujnika PAS sterownik nie poda impulsów do silnika. A chciałbym jakoś go uruchomić. Jak to zrobić?
Poza tym: czy w tym sterowniku są przewody na jakąś stacyjkę? Jeśli tak, to które? Bo zwieranie na ślepo przewodów niczym dobrym się nie skończy...
|
|
|
|
|
pradziad12
początkujący
Wiek: 76 Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 11 Skąd: żyrardów
|
Wysłany: Wto 24 Gru, 2013
|
|
|
załącz fotkę sterownika to pewnie Ci tu pomogą .Waże są wtyki ,po nich się można zoriętować co do czego |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013
|
|
|
Załączam fotki. Sorry, ale święta były i nie mogłem wcześniej. Rozdzielczość telefoniczna, ale widać kolory. Przy okazji: typowe kolory w typowych sterownikach dla czujnika pas to zielony (sygnał), czerwony (plus) i czarny (masa). Tutaj takie kolory owszem, występują, ale pasują tylko do złączki (też ma takie kolory) do panelu sterowania. Na pewno występuje czujnik PAS, bez którego impulsów silnik się nie uruchamia, ale które to wyjście ze sterownika i jakie kolory - jakoś nie mogę dojść.
Te przewody, które są w dole obrazka, są wolne. I tu pewnie któryś służy do podłączania PAS
|
Ostatnio zmieniony przez Pon 30 Gru, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015
|
|
|
Chetnie odkupie ten silnik. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015
|
|
|
Trochę się spóźniłeś Silnik zamontowałem do trajki, pojeździłem, potem całość sprzedałem latem, bo budowałem już kolejny projekt. Co do silnika: fantastyczny. Daje się zasilać 36V bez problemu i przeróbek. Tylko oryginalny sterownik nie dał się uruchomić, więc kupiłem normalną typową chińszczyznę. Napędzał koło 24 i osiągało się na nim nieco ponad 40 km/h. Strach pomyśleć, co by się działo przy kole 28 cali. Mankamenty: wbudowany "odzysk energii", więc nie jest bezoporowy, co trochę przeszkadza przy zwykłym pedałowaniu, bo trzeba pokonywać dodatkowy opór, poza tym rozstaw 135 mm na przednie koło wymaga przeróbki widelca. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|