ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower z napędem korbowym Bafang BBS01
Autor Wiadomość
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

tumich napisał/a:
750W na pewno będzie bardziej podatniejsze na uszkodzenie od 350W

To na pewno, ja bym się zastanawiał nad 48V 500W.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014   

Zmodernizowałem swój rower w celu lepszego pokonywania stromych podjazdów.
Zainstalowałem tarczę 42T produkcji włoskiej Alcedoitalia, z mniejszą ilością zębów oraz z lepszą linią łańcucha od oryginalnej tarczy Bafang, która ma 46 lub 48 zębów. Tu link. Drożyzna, ale za to pozostałe podzespoły z niższej półki.
Zamontowałem kasetę Shimano CS-HG51 8-rzędową o przełożeniach: 11-13-15-18-21-24-28-32. Z tym, że przerobiłem ją na 7-rzędową nie zakładając najmniejszej zębatki, pozostawiłem starą manetkę 7 pozycji, wymieniłem też przerzutkę na Shimano ACERA RD-M360. Chodzi to wszystko bez problemów. Nakrętkę od kasety musiałem wymienić na trochę większą i dać podkładkę 3,3 mm od strony największej zębatki, aby zamontować w piaście do kaset 8-9 rzędów.
Tak to teraz wygląda:


a tak wygląda linia łańcucha:


Wydaje się, że z kasetą 8 rzędową (bez przeróbek) też powinno chodzić bez problemów.

Po tych zmianach rower rzeczywiście znacznie lepiej sprawuje się na podjazdach, teraz trzeba by wymienić baterię na mocniejszą i można ruszać w Himalaje :)
Na razie muszą wystarczać mi takie górki:


Użytkownikom BBS01/02 radzę wozić ze sobą imbus 8, ponieważ śruby mocujące korby potrafią sie odkręcić. Czytałem o tym na Endless-sphere, a niedawno mnie się to przytrafiło. Musiałem jechać kilkanaście km na samej manetce, pierwszy raz, dobrze, że baterię miałem nierozładowaną. Przy okazji zrozumiałem manię szybkości, którą mają jeżdżący bez pedałowania. Jak się jedzie pedałując 20 km/h, to wydaje się, że to zupełnie przyzwoita szybkość, natomiast na samej manetce bez pedałowania przy tej szybkości ma się wrażenie, że rower wlecze się jak żółw. Ciekawe zjawisko psychologiczne, gdyby nie awaria nigdy bym na to nie wpadł :) .
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014   

borsuk napisał/a:
Na razie muszą wystarczać mi takie górki:


Piękne górki tam masz nie narzekaj bo większość to ma co najwyżej wniesienia :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 12 Sie, 2014   

leoxxx napisał/a:
Piękne górki tam masz nie narzekaj bo większość to ma co najwyżej wniesienia :)


U mnie najwyższym punktem na który można legalnie wjechać w całym mieście jest.... wiadukt drogowy... Więc tym bardziej nie narzekać !
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Borsuk , jak oceniasz odporność obudowy silnika na kamienie/nieprzewidziane uderzenia np. przy zjeżdzie szlakiem pełnym kamieni ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 14 Sie, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:
Borsuk , jak oceniasz odporność obudowy silnika na kamienie/nieprzewidziane uderzenia np. przy zjeżdzie szlakiem pełnym kamieni ?

Obudowa robi wrażenie solidnej.
Jak na razie, to przywaliłem gdzieś pedałem - wygiął się i nie mogę go odkręcić od korby. Będę to musiał zanieść gdzieś na warsztat, bo nie mam dużego imadła.
W Niemczech pojawiły się korby i łożyska do BBS. Cena rozsądna, przesyłka 8,90 Euro.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Z jakiego materiału jest zębatka korby? Ta włoska jest z aluminium, oryginalna ze stali?
Czy na prawym ramieniu korby jest gwint na który nakręca się wolnobieg?
Z jakiego materiału wykonana jest blacha montażowa (element z lewej strony na dole)
Jaki orientacyjny zasięg oferuje bateria 10Ah?
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

scale napisał/a:
Z jakiego materiału jest zębatka korby?

Zakłądam, że stal.
Cytat:
Czy na prawym ramieniu korby jest gwint na który nakręca się wolnobieg?

Nie. Jest taki sam kwadrat jak z lewej.
http://www.bike-emotion.o...e-re-li-bbs.php
Cytat:
Z jakiego materiału wykonana jest blacha montażowa

Wygląda na stal.
Cytat:
Jaki orientacyjny zasięg oferuje bateria 10Ah?

A z jaką prędkością? W jakim terenie? O jakim nachyleniu? Ile chcesz pomóc pedałując? Ile ważysz wraz z rowerem?

10Ah przy 48V to 480 Wh albo 360 Wh gdy na 36V.
Coś z przedziału 15 (katując pod Śnieżkę) do 80 km (prędkościami emeryckimi na płaskim).
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

beazee napisał/a:

Cytat:
Czy na prawym ramieniu korby jest gwint na który nakręca się wolnobieg?

Cytat:
Nie. Jest taki sam kwadrat jak z lewej.



chodziło mi o taki gwint, na który nakręca się wolnobieg. Ramiona korby Bafang są dla mnie za długie, preferuję 165mm, trudniej zachaczyć nimi o podłoże


Cytat:
Jaki orientacyjny zasięg oferuje bateria 10Ah?

A z jaką prędkością? W jakim terenie? O jakim nachyleniu? Ile chcesz pomóc pedałując? Ile ważysz wraz z rowerem?
[/quote]
nachylenie 15-20stopni, prędkość 7-9km/h, teren raczej nieprzyjazny rowerom (kamienie korzenie itp. waga 85kg

zastanawiam się nad pakietem zasilającym złożonym z pakietów Lipo od HK (10Ah), taki pakiet powinien ważyć ok 3kg, a to ma znaczenie bo często zdarza mi się wnosić rower
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

scale napisał/a:
chodziło mi o taki gwint, na który nakręca się wolnobieg.

Nie rozumiem po co się upierasz przy nakręcanym wolnobiegu.
Kup dwie lewe, płaskie, na kwadrat (jedną musisz przegwintować by pedały sie trzymały) i możesz śmigać.
http://allegro.pl/korba-l...4737843589.html

Cytat:
Jaki orientacyjny zasięg oferuje bateria 10Ah?
nachylenie 15-20stopni, prędkość 7-9km/h, teren raczej nieprzyjazny rowerom (kamienie korzenie itp. waga 85kg

Nie mam dla Ciebie dobrych wieści:

http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

[quote="beazee"]
Nie rozumiem po co się upierasz przy nakręcanym wolnobiegu.
Cytat:

Niektóre midy mają zamontowany wolnobieg na korbie, teraz widzę że Bafang tego nie ma

Nie mam dla Ciebie dobrych wieści:
Obrazek
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html


Szału nie ma, ale np. na śnieżnik czy diablak powinien dojechać, Oczywiście te 15-20stopni to skrajne nachylenie
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

scale napisał/a:

Szału nie ma, ale np. na śnieżnik czy diablak powinien dojechać, Oczywiście te 15-20stopni to skrajne nachylenie

Wszystko zależy od stylu jazdy, jak często i jak silnego wspomagania będziesz używać.
O zasięgu można dyskutować w przypadku jazdy po asfalcie w płaskim terenie bez pedałowania. W górach, jak wiesz, każda droga jest inna :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015   

Cześć Borsuku.
Ja kontrolnie tak wpadam aby zapytać o przebieg eksploatacji:).
Jaki kilometraż, czy jakieś problemy itd?
A i małe pytanko techniczne. Mianowicie czy ten zestaw może chodzić bez wyświetlacza?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

toft napisał/a:
Cześć Borsuku.
Ja kontrolnie tak wpadam aby zapytać o przebieg eksploatacji:).
Jaki kilometraż, czy jakieś problemy itd?
A i małe pytanko techniczne. Mianowicie czy ten zestaw może chodzić bez wyświetlacza?


Cześć Toft
Odpowiadam z opóźnieniem, bo byłem na urlopie, a mam taki zwyczaj, że odpoczywam również od internetu ;)
Przebieg ok. 1420 km, nieduży, ale rower używam tylko do wycieczek górskich, w dodatku część z nich odbywam pieszo.
Problemów żadnych, tylko praca silnika już głośniejsza, na początku nie było go słychać.
Wyświetlacz zawiera mikroprocesor sterujący, bez niego nie pociągnie.
Pozdrawiam
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

Dzięki za info:). Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group