|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwsza konwersja - Scott EV |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Jeśli się nie wymienia łańcucha co 1500km, to ten zużywa resztę komponentów. Co w tym dziwnego czy nie zrozumiałego?
- W ebajkach mechanizmy się zużywają znacznie wolniej, bo obciążenia przenoszone są małe.
- Zazwyczaj nie używa się suchych smarów, zazwyczaj nie myje się łańcucha, sa i tacy specjaliści co smarują łańcuch przy pomocy WD-40
- Mało kto wymienia łańcuch kiedy jest to zalecane, zazwyczaj mało komu się chce i efekt jest taki, jak opisuje autor i w tym kontekście się wypowiedziałem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Zgoda, ale to nie jest tak, że koła zębate nie zużywają się, gdy mamy nowy łańcuch. Wymiana co 1500 km to w mojej opinii czyste marnotrawstwo.
Wygląda na to, że potwierdzasz moją teorię odnośnie produkcji szmelcu. Dobrze chociaż, że jeszcze w samochodach nie trzeba wymieniać napędu rozrządu po kilku tys. km. Bo o wymianie skrzyni biegów po kilkunastu tys. km słyszałem... |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Łańcuch wymienia się po wyciągnięciu ogniw bodajże o 50%, kupujemy nowy i zakładamy a stary odkładamy gdzieś na ścianę. Następnie jeździmy aż nowy łańcuch będzie wyciągnięty o 100%, wtedy wyrzucamy nasz łańcuch i zakładamy stary i jeździmy aż do końca. Gdy ten się zużyje kupujemy cały napęd. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: | Zgoda, ale to nie jest tak, że koła zębate nie zużywają się, gdy mamy nowy łańcuch. Wymiana co 1500 km to w mojej opinii czyste marnotrawstwo.
|
Wymiana łysych opon to też marnotrawstwo?
Łańcuch wymieniasz wtedy, kiedy się nadmiernie wyciągnie (1 do 2%), a to zależy od typu łańcucha, liczby używanych przełożeń, sposobu jazdy i terenu, po którym jeździsz.
W górach zdarzało mi się wymieniać łańcuch po 1000 km. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
borsuk napisał/a: | MARCIN napisał/a: | Zgoda, ale to nie jest tak, że koła zębate nie zużywają się, gdy mamy nowy łańcuch. Wymiana co 1500 km to w mojej opinii czyste marnotrawstwo.
|
Wymiana łysych opon to też marnotrawstwo?
Łańcuch wymieniasz wtedy, kiedy się nadmiernie wyciągnie (1 do 2%), a to zależy od typu łańcucha, liczby używanych przełożeń, sposobu jazdy i terenu, po którym jeździsz.
W górach zdarzało mi się wymieniać łańcuch po 1000 km. |
Dobrze piszesz, ale to nie do mnie powinno być.
Właśnie nie ma reguły, że po przebiegu 1000 km czy 1500 km łańcuch się zużyje i trzeba go wymienić, tylko wymienia się po pewnym określonym zużyciu, które jest mierzalne. Jak ktoś jeździ szosówką i w ogóle się nie zatrzymuje, to może przejechać wielokrotnie więcej niż 1000 km.
Czy wymieniasz opony po określonym przebiegu widząc, że mają odpowiednio wysoki bieżnik, a guma nie rozwarstwia się?
Wymiana zużytych opon to konieczność tak samo, jak wymiana rozciągniętego łańcucha. Wymiana opon będących w dobrym stanie jest takim samym marnotrawstwem, jak wymiana sprawnego i niezużytego łańcucha.
Ale kto bogatemu zabroni... |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
1500? Ja wymieniałem co jakieś 2 lata razem z wolnobiegiem, w sumie jak łańcuch zaczął przeskakiwać. Miesięcznie zorbie ok 400-600km. To było przy moim starym trekingowym rowerze.
Ale jeżeli miałbym co 3 miesiące wydać na łańcuch 80zł do mojego obecnego roweru , to rowerownie zaczyna sie nie opłacać ;/ |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
Jak ktoś jest zawodowcem i ma z tego kasę, to czemu nie? Może sobie nawet cały rower wymieniać co sezon.
Ja jestem amatorem i nie kupię trzech łańcuchów w sezonie, nie ma mowy. Przednia koronka powiedzmy, że kosztuje 100 zł - są droższe i tańsze, wolnobieg - wiadomo, że najlepszy w klasie, czyli SunRace , to ok. 70-80 zł, łańcuch pewnie 40-100 zł. Jeśli w sezonie nie kupię trzech łańcuchów, to na kolejny sezon spokojnie stać mnie na wymianę koronki i całego wolnobiegu wraz z łańcuchem. Chyba nie powiecie, że wymiana całego napędu jest gorszym rozwiązaniem niż tylko wymiana łańcucha - wszystko nowe! A po jednym sezonie jazdy to po zębach napędu nie widać zużycia. Przynajmniej u mnie - jazda rekreacyjna dla oszczędności i dla przyjemności, nie dla bicia rekordów. |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
Dyskusja rozgorzała ,a ja tym czasem trochę podreperowałem wolnobieg .
Poprawiłem trzy najmniejsze tryby wg poniższego przepisu.
http://rowery.zbooy.pl/szlif.html
Odbyłem jadę próbną nic nie przeskakuje.
Na razie napęd jest trochę głośniejszy niż był ,ale myślę ,że się dotrze.
Zobaczymy na jak długo poprawka wystarczy w między czasie będę się rozgladał za podobnym wonobiegiem. Może ktoś ma wolny taki z najmniejsza zębatką 11T (siedmiorzędowy)? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|