ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Czw 05 Mar, 2015
Wizje, teorie, alternatywy
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

Po przeanalizowaniu sprawy. Jeżeli bateria ma balansowanie aktywne, to nie ma problemu. Jezeli balansowanie jest pasywne to wyłączenie diod po wyrównaniu napięć (nominalne napięcie/prąd ładowarki) powinno rozwiązać sprawę balansowania. Da się bez rozbierania akumulatora stwierdzić jaki rodzaj balansera jest w baterii?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Tak, ładowanie bez diody sprawi ze jest wieksza szansa zadzialania BMS. Nie wiemy jakie napiecie Umax ma oryginalny zasilacz. Przy innych modelach dostosowanych do 42 V, przy 41,5 V to ladowanie jest nadal w granicach 1 A. Zielona lamka zapala sie przy 42,0 - 42,08 V i to po pewnym czasie (probkowanie napiecia)
Może któryś z naszych czytelnikow ma zasilacz do tego modelu i zmierzy napiecie.
Niestety jesli nie ma odstępu do złącza cel, trudno w 100 % byc pewnym stanu balansowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

WojtekErnest nie mogę dać ci "pomógł" (chyba że Tas zrobi to w moim imieniu), lecz jestem wdzięczny za pomoc. Teoria to jedno, lecz praktyka czyni MISTRZA. Znalazłem parametry chińskiego BMS'a,
http://www.made-in-china....-of-E-Bike.html
być może podobnego do mojego w baterii. "balance detection voltage" tego BMS'a jest na poziomie 4.175V ±0.025V więc moje 41.72V na ładowarce, przy założeniu błędu pomiaru wattometru na poziomie 0.3-0.5% + 2-3 oraz faktu że przy zasilaniu impulsowym faktyczny poziom napięcia może być wyższy, więc powinno być OK.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Nie namawiam Cie do zmiany BMS-a. :-) . Zresztą ten jest standardowy/'ekonomiczny', maly prąd balansowania, prad max 16A itp.
Nie wiemy obaj jakie parametry ma oryginalny zasilacz, jaki typ ogniw -parametry ma Twoj pakiet. Moze nie mam racji ze napiecie Twojego jest trochę za male ?
Ale spotyka się zasilacze które maja nawet 43,2 V.
Generalnie każdy z nas który używa zamkniętego fabrycznego pakietu ma niedosyt informacji bo brak prostego dostępu do złącza balansera.
Dlatego warto to czasem sprawdzic, bo ogniwa -BMS - zasilacz winny do siebie pasowac.
I to bylo celem moich podpowiedzi. A Twoje pomiary z 1 diodą do zasilania drugiego pakietu, też
coś ciekawego wniosly dla innych.
Dzieki za uznanie :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group