ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Obręcze - rowerowe alternatywy dla obręczy moto
Autor Wiadomość
jaca622 
początkujący
jaca622


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Police
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

czyli mach1 Mad na 2.5 mm bedzie
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Czemu szukacie tylko obręczy 24"?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Bo są alternatywą dla 19" moto i są do jazdy po górkach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

A do tego opony też rowerowe, tak?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Tak. Z tym, że tu też jest ciężko, bo to muszą być pancerne opony. Jeszcze nie szukałem czegoś na wzór sprawdzonych CST ale na 24". Do obręczy 39mm trzeba opony 2.75, a nawet 3.0"
Ale warto powalczyć i rozpracować temat, bo to daje ponad 3kg oszczędności w masie końcowej pojazdu (względem rozwiązań moto), a to prawie 10% mniej od całości.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

tas ale po co na przód dawac równie grubego kapcia jak na tył? w żadnym moto się tak nie robi bo to niczemu nie służy, na przód można owszem na tą samą obręcz dać ale węższy kapeć, z bieżnikiem kierunkowym a nie napędowym.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Bo mam taką wizję.
W rowerze nie ma bieżnika napędowego i kierunkowego o takiej jasnej granicy. W moto są, bo to jest moto i mają z tego samego powodu, dla którego koła mają różne średnice.
Z kolei ja nie widzę żadnego sensu w dawaniu różnych opon w rowerze. Po prostu nie wierzę w zalety, a upatruję w tym działanie na własną szkodę, umniejszenie jakości i bezpieczeństwa jazdy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

no więc się mylisz, w MTB/XC w przeciwieństwie do szosówek stosuje się właśnie komplety opon napęd/kierunek jak na załączonym obrazku poto by przednie koło miało lepsze trzymanie boczne w zakrętach, jest to oczywiście kompromis między siłą hamowania takiej opony a trzymaniem kierunku jazdy w zakrętach dlatego tez igiełki sa skośnie do przodu a nie całkiem wzdłuż opony i zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, im szybciej tym bardziej odczuwalnie w zakrętach.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Zwał jak zwał, nie chce mi się walczyć z mitami, jakich to w rowerowych klimatach pełno.
Nie mam zamiaru się dopatrywać czy dana opona ma +5% trakcji na błocie i -3% trakcji na szutrze, tamta trzyma o 7% lepiej na zakrętach ale za to hamuje o 4% słabiej.
Może i pomaga, może nie pomaga, hó kars.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

ale piszesz, że na wadze Ci "kers" to po co pakować klocek w przedni widelec z 0,5kg cięższą oponą o mniejszej średnicy i mniejszej zdolności pokonywania przeszkód? zresztą pewnie masz rację, to tylko % :) , zostawmy to.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

O to to, mądrze mówisz.
Hipotetyczne procenty to zostawmy teoretykom-specjalistom forów internetowych o rowerach niech się tam sprzeczają o połówki calów, milimetry, gramy. Oni tam zawsze mają dużo do opowiadania, każdy co innego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Ja do Mxusa szukam właśnie 24" i w sumie trafiłem też na tego sun rims.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Z mojego doświadczenia z przodu opona gruba z tyłu może być cieńsza aby zaoszczędzić na wadze. Ja tak mam i sobie chwałę, nie widzę najmniejszego sensu dawać z tyłu kloca. Przyczepność w rowerze to głównie przód.
Jak przód dostanie uślizgu to już się praktycznie nie uratuje, tył można jeszcze wyprowadzić.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Tak tylko wspominając, okazało się, że nie trzeba wyjmować kapsli/oczek aby włożyć nypel na szprychę 2.5mm.
Wystarczy wiertłem 5mm poszerzyć otwór i już wchodzi :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

A próbował ktoś do obręczy double track zmieścić szprychy 3,2mm po usunieciu kapsli i rozwierceniu otworów ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group