ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Lut, 2016   

Może dętka się źle ułożyła przy wentylu. Czasem tak się dzieje.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 24 Lut, 2016   

Nigdy nie mialem problemu z powodu cienkiej bocznej scianki tych opon.
Opona nigdy nie będzie idealnie okrągła odrazu po założeniu. W trakcie jazdy się lepiej ułoży.
Wentyla tez tak mocno nie naciagaj. Daj dużą detke i reszta będzie ok.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Dzięki chłopaki.

Dotarły dziś nowe dętki 2.10 -> 3.00 ależ to grubasy! :)
Jeszcze nie zakładałem, utknąłem na następnym problemie.....

Sterownik muszę odpalić małym prądem, mam odpowiedni zasilacz 24V i ledwie 1.2A szukam w nim plusa i minusa na wyjściu.
Rozwaliłem obudowę zasilacza a tam kicha, oba kable czarne, żadnych oznaczeń.

Jest tylko jedna podpowiedź bezpośrednio na kablach wychodzących z zasilacza, na jednym przewodzie jest przerywana szara linia, na drugim tylko opisy parametrów przewodu (300V,80' itd....) (fota poniżej)



Jest szansa dowiedzieć się który z nich to musi a który to plus?
Tandetny miernik z castoramy oddałem, shit.

A co by się stało z sterownikiem lub silnikiem gdybym pomylił plus z minusem? Gdyby był to akumulator w aucie lub wtyczka w gniazdku to wiadomo elektronika spalona. Przy 24V także?

Tak wygląda obudowa zasilacza.


A tak wejście od strony wtyczki 230V



Help.....
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Nawet tego niepodpinaj! To daje AC na wyjściu, spalin sterownik. Dorób mostek prostowniczy lub inny zasilacz
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

O rzesz..... ale by było!
Nawet nie zauważyłem że to AC.

Dzięki Eryk!
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Tak swoją drogą to nawet tym tanim miernikiem z casto zbadasz polaryzację - jak przyłożysz sondę czweroną i czarną i przed napięciem pojawi się minus to znaczy że w czarnej jest plus a na czerwonej minus. Jeśli minusa przed wynikiem pomiaru nie będzie wtedy standard - minus czarny, czerwony plus. Na przyszłość:D
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Akurat przy wszystkim co z prądem związane multimetr to podstawa. Jak nie chcesz takiego chińczyka to weź jakiś tani Unit, będzie o wiele lepiej niż bez niczego.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

maniekrox napisał/a:
Tak swoją drogą to nawet tym tanim miernikiem z casto zbadasz polaryzację ...

Takim miernikiem za 2 dychy zmierzysz wszystko co potrzeba, nawet prąd do 10A, a jego dokładność jest zupełnie wystarczająca.
Największą wadą są słabe kabelki, które łatwo można ukręcić przy częstym używaniu.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Dzięki chłopaki za pomoc i cenne rady.

Jutro skoczę po odpowiedni zasilacz: (o taki)
http://allegro.pl/zasilac...5912159398.html

Co do miernika to również jutro kupie nieco lepszy niż ten który miałem ostatnio z castoramy.
Oddając ten miernik a nie widząc za mną kolejki przy kasie zwrotów opowiedziałem o wadliwej chińskiej konstrukcji w której do miernika nie da się włożyć baterii :) :) Bateria zwisała sobie swobodnie poza urządzeniem na dwóch cienkich kabelkach, oddałem tylko z tego powodu, dwie całkiem fajne babeczki próbowały umieścić baterie w mierniku :) Oczywiście nie udało się.

Wychodzi na to, że pierwsze odpalenie testowe bajka odbędzie się jutro.
Nie mogę się doczekać!
Jak to wszystko będzie działać to będzie cud nad Wisłą :)

Lecę montować grubaśne (naprawdę grubaśne) dętki i centrować koło z silnikiem, bo nie do końca jest to wycentrowane dobrze.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Najwyższa pora :smile: .
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Dętki są naprawdę grube, oto fota:
(Po lewej grubas do 3,00, po prawej standard do 2,125)



Ale do rzeczy......

Zakładam tylne koło z silnikiem i tutaj mam pytanie o podkładkę z uchem.

Mocowanie silnika w ramie wygląda tak:



Siedzi całkiem głęboko.

Czy wystarczy założyć standardową podkładkę i nakrętkę i pominąć tą drugą z uchem od drugiej strony ramy?



Pytam, ponieważ podkładka z uchem nie spełnia swojej funkcji, wygląda to tak:
(Wiem, podkładka z uchem z drugiej strony ramy, chce tylko pokazać o co chodzi)




Dodam, że mam dwie blokady osi silnika i chce je założyć.
http://www.maxev.pl/p63,z...ilnika-m14.html

Po prostu podkłada z uchem niczego nie blokuje, nie łapie swoim uchem ramy.
Chyba, że musi być jakakolwiek podkładka od strony silnika. Ma być?

Help....
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Będziesz miał jakąś przetwornicę pokładową na niskie napięcie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Podkładka z uchem ma być od strony silnika, a nie z zewnątrz. Przecież to chyba logiczne...
Jak nie blokuje jak blokuje. Popatrz w któą stronę będzie gięło oś i o co się zaprze jeśli by się zrobił luz...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

tas napisał/a:
Podkładka z uchem ma być od strony silnika, a nie z zewnątrz. Przecież to chyba logiczne...
Jak nie blokuje jak blokuje. Popatrz w któą stronę będzie gięło oś i o co się zaprze jeśli by się zrobił luz...


Tas, napisałem dwa razy, że wiem, że ma być od środa silnika, nie oglądaj tylko zdjęć :) Założyłem tylko do foty.
No dobra, to będzie podkładka z uchem.

Mechano - raczej nie, a dlaczego pytasz? Chodzi o pikacza?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

Powiem ci ze ta rama jako rowerowa idealnie trzyma silnik widzę. Nic nie trzeba piłować nawet. A do tego jeszcze stalowa. Ucho podkladki oprze sie o rame tak jak tas mówi. Torqarma możesz dać bo i tak nic nie przeszkadza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group