|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017 8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem
|
|
|
Witam,
Jestem nowy na forum więc WITAM WSZYSTKICH miłośników e-bików.
Mieszkam sobie w Warszawie i niedawno przerobiłem tradycyjnego górala (a dokładniej rzecz oddałem do przerobienia). Zamontowałem silnik centralny 8fun 350W + baterie trapez 12 Ah.
Gdy odbierałem rower, zauważyłem, że na wyświetlaczu miga rozładowana bateria. Rower zachowywał się dziwnie, raz wspomagał jazdę, raz nie (częściej nie). Pan w serwisie powiedział, że to normalne, jak naładuję baterie wszystko będzie ok. Wróciłem do domu naładowałem i.... niestety. Rower działa może 5 sek, zaraz na wyświetlaczu pojawia się rozładowana bateria i pojawia się brak wspomagania. Po paru sekundach potrafi się pojawić się ikonka, że bateria naładowana jest do połowy i wtedy na chwilę napęd się załącza (może na 2 sekundy). Bateria ma osobny wskaźnik naładowania (według niego jest naładowana na full. Dodam jeszcze, że po wyłączeniu przyciskiem baterii i włączeniu napęd działa parę sekund i znowu przestaje... (co dziwniejsze, działa nawet jeżeli nie włączę przyciskiem wyświetlacza).
Dzwoniłem do Pana z serwisu, powiedział , że może być spięcie z manetką gazu, poradził ją odłączyć i zobaczyć jak się będzie zachowywał napęd - tak też zrobiłem - pomogło na 2 min - po przejechaniu kilometra problem powrócił.
Pan serwisant jest na urlopie, będzie w przyszłym tygodniu.
Czy ktoś z Was Szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Chciałbym zasięgnąć opinii ludzi znających się na tym, ponieważ Pan z serwisu wydaję mi się trochę niedouczony. Nie wiem jak można wypuścić taki rower ze swoich rąk... no ale cóż
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Podaj więcej danych, przeglądnij przewody czy nie ma gdzieś zwarcia, zrób jakieś zdjęcia tego co tam siedzi i zmierz napięcie jakie daje bateria. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Wygląda to trochę tak, jakby do silnika ze sterownikiem 48v zastosowano baterię 36v. Sterownik 48v ma odcięcie napięcia przy 39v a napięcie naładowanej baterii 36v wynosi 42v. Wygląda to tak, że elektronika od silnika wykrywa baterię, ale jako praktycznie do końca rozładowaną, pod obciążeniem po chwili spada napięcie i odcina napęd. W takim wypadku wskaźnik w baterii (36v) będzie pokazywał 100% naładowania (42v) a wskaźnik od napędu (48v) będzie pokazywał minimalny stan baterii, gdyż dla niego 42v to juz praktycznie "ostatki" energii.
Warto by bylo wiedzieć, na jakie napięcie jest zestaw zamontowany w rowerze oraz jakie napięcie panuje w instalacji.
Wszystko powinno być do odczytania na obudowie lub do zmierzenia woltomierzem |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017 Re: 8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem
|
|
|
MarcinSz napisał/a: | Witam,
.. Zamontowałem silnik centralny 8fun 350W + baterie trapez 12 Ah.
|
Jaka to bateria, podaj dokładne dane i ew. zdjęcie |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017 Dane techniczne
|
|
|
Przesyłam link do zestawu, jaki mam zamontowany w rowerze. Od razu też napiszę, że to nie u Nich robiłem przeróbkę.
https://mocnerowery.pl/silnik-centralny-8fun-350w-36v.html
Baterie mam taką:
https://sklepebike.pl/pl/p/Bateria-trapez-36V-11Ah/247
W książkę gwarancji mam wpisane 12 Ah.
Załączam też zdjęcia mojej, ale to klon tej co wkleiłem.
Instalacje oglądałem, wszystko podłączone oprócz dwóch kabelków (zdjęcia przesyłam) - przypomniało mi się, że Pan w serwisie powiedział, że nie będzie mi podłączał odcinki silnika przy manetkach hamulca, ponieważ nie ma sensu- więc może to to...
17522039_1947176741974805_561222269_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 71,32 KB |
17797131_1947176625308150_458237664_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 435 raz(y) 213,43 KB |
17797628_1947176831974796_213422693_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 99,6 KB |
17797838_1947176915308121_1682311849_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 405 raz(y) 66,7 KB |
17797932_1947176941974785_880647776_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 389 raz(y) 59,83 KB |
17820144_1947176978641448_1652344699_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 67,16 KB |
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Poszukaj na silniku oznaczeń czy przypadkiem nie jest na 48V. Jeżeli nie to możliwe że jest źle zaprogramowany sterownik i nap odcięcia jest za wysoko. Ostatni przypadek to bateria przysiada za bardzo podczas jazdy trzeba to zmierzyć. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Oznaczenie na silniku: BBS01 350 W 36 V.
Dziękuję za cenne wskazówki. Woltomierz zamówiony, czekam na przesyłkę. Odezwę się później jak coś uda mi się namierzyć. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | .. Jeżeli nie to możliwe że jest źle zaprogramowany sterownik i nap odcięcia jest za wysoko. |
Wejdź w konfigurację displaya C965 i sprawdź jakie napięcie zasilania jest ustawione. Ten display miał kilka wersji. W jednej z nich można było nawet ustawić dowolne napięcie (user-defined).
Oprócz tego trzeba przetestować wszystkie styki i baterię pod obciążeniem.
Do testowania podłącz hamulce - te z zestawu. Przy braku podłączenia hamulców na wyświetlaczu powinien pojawić sie kod błędu (error code) 05E lub 03, zależnie od wersji.
Przy wspomaganiu zawsze warto podłączyć hamulce. Jak masz hydrauliczne to można dostać specjalne czujniki. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Kodów błędów brak, ładowania też nie mogę sprawdzić, być może nie wiem jak szukać. Przeszperałem chyba wszystkie instrukcje obsługi i nie znalazłem jak można szczytać z wyświetlacza.
Ja mam dokładnie taki model:
https://metallhase.at/Download/Bafang-BBS-C965-Operation-Instructions.pdf
Tak się zastanawiam, czy to normalnie, że jak wchodzę w ustawienia wspomagania, mogę ustawić wspomaganie do 60km/h? (przy silniku 350W, wszędzie producenci rowerów podają max wspomaganie 32-34km/h). |
|
|
|
|
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Dodam jeszcze, że pod PAS nic mi się nie wyświetla - na instrukcji, którą wkleiłem jest pod PAS wartość w "W".
No nic przyszły tydzień niedługo, we wtorek mam się zdzwonić z Panem z serwisu i się umówić na wizytę... dam znać co szanowny Pan stwierdzi |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
MarcinSz napisał/a: | Dodam jeszcze, że pod PAS nic mi się nie wyświetla - na instrukcji, którą wkleiłem jest pod PAS wartość w "W"...
|
Twój display to C965A, taki jak ten:
https://www.aliexpress.co...2610481584.html
Nie pokazuje on mocy w W. Napięcia baterii nie trzeba w nim ustawiać. Przy niepodłączonych hamulcach powinien normalnie działac. Maksymalna szybkość ustawiana to 60 km/h (to znaczy, że nie ma ograniczeń do tej szybkości, a nie że tyle wyciągniesz).
Nie napisałeś, jak rower zachowuje się na samej manetce, tylne koło w górze. Jeżeli wtedy wszystko jest ok, czyli przy braku obciążenia i niewielkim prądzie, to znaczy, że display i jego podłaczenie też jest w porządku. Trzeba przetestować baterię i jej podłączenie. Najlepiej podłączyć do baterii (zdjętej z roweru) jakieś obciążenie np. parę żarówek (musisz znaleźć na forum jak to się robi) i sprawdzić spadek napiecia.
Jeżeli na samej manetce dzieją się jakieś cuda, to trzeba porozłączać i dokładnie obejrzeć wszystkie złącza. Pamiętaj żeby robić to przy odłączonej baterii. Złącze display- kontroler ma delikatne szpilki, zobacz, czy któraś nie jest lekko cofnięta. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
MarcinSz
początkujący MarcinSz
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Witam po długiej przerwie. Okazało się, że serwis nie do końca wie z czym jest problem. Podejrzenia padały na sterownik, później na inne podzespoły... skończyło się wymianą silnika i całego osprzętu na nowy Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego zestawu. |
|
|
|
|
Rottary
początkujący Rottary
Wiek: 57 Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 27 Gru, 2017
|
|
|
Witam,
Mam problem z ładowaniem roweru,
pomimo podłączenia ładowarki do sterownika i dalej do baterii
nic się nie dzieje. Jestem zdecydowany przesłać ładowarkę sterownik i baterie.
Kto się podejmie ? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 27 Gru, 2017
|
|
|
Rottary napisał/a: |
Mam problem z ładowaniem roweru,
pomimo podłączenia ładowarki do sterownika i dalej do baterii
nic się nie dzieje. |
Przecież bateria ma swój port ładowania. Zdejmij baterię z roweru i podłącz do niej ładowarkę. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
Nie wiadomo jaka to bateria ale brak ładowania wskazuje na uszkodzenie którejś z cell baterii i ładowanie blokowane przez BMS. Co zrobić, rozebrać baterię,pomierzyć napięcia na każdej celi, wyrównać napięcia na celach aby nie różniły się więcej niż 0,1-0,2V, ładować całość ładowarką a po naładowaniu odczekać np.dobę i ponownie sprawdzić napięcia na celach, jeśli ponownie napięcie na którejś z cell spadło to taka cela raczej do wymiany (samorozładowanie). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|