[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Szybkie pytanie, 15s7p na sony vtc4 przy sterowniku 19A jaki da przybliżony zasięg?
Prędkość ok. 50km/h, teraz na 12s9p na samsungu 29E przy prędkości maksymalnej 48km/h z wspomaganiem przejechałem 37km i zostało ok. połowę baterii. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
na VTC4 masz mniej Wh o jakieś 30procent więc maks pewnie będzie w okolicy 50km przy tym stylu jazdy. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
ok, dzięki 45km zasięgów mi starcza żeby objechać obiekty w Łodzi.
Chyba że przerobie samsungi to da pewnie z 60km. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Ma ktoś silnik Continent RH2809 (7x9) na 20s i moze powiedzieć jak się on sprawuje , chodzi mi głównie o przegrzewanie.
Zastanawiam się nad przejściem z 16s 45A na 20s 45A aby trochę km/h podnieść , najwięcej obecnie miałem 110°C , sterownik GT1500. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | Ma ktoś silnik Continent RH2809 (7x9) na 20s i moze powiedzieć jak się on sprawuje , chodzi mi głównie o przegrzewanie.
Zastanawiam się nad przejściem z 16s 45A na 20s 45A aby trochę km/h podnieść , najwięcej obecnie miałem 110°C , sterownik GT1500. |
Zależy czego oczekujesz.
Przy 20S możesz obniżyć prąd na 30 A, V max Ci wzrośnie a przyspieszenie pozostanie mniej więcej takie jak miałeś na 16S/45A. Zaletą tego będzie dłuższe życie silnika.
Też teraz testuję go na 22s i Vmax na prostej to ponad 60km/h przy czym przy 50 jak się odkręci manetkę to jeszcze ma niezłego kopa do góry. Ja jeżdże na sterowniku Barmala najczęściej na 30A. 40A wrzucam czasami. Wcześniej miałem 14S i różnica jest kolosalna. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Raczej nie chciałbym zmniejszać prądu, nawet myślałem o tym by go lekko podnieść o 10% czyli docelowo jakieś 20s 50A.
Co do żywotności silnika to mógłbyś rozwinąć co ma na niego wpływ?
Myślałem, że należy po prostu pilnować temperatury (zabezpieczenie temperaturowe) i będzie ok.
I tu się własnie zastanawiam czy przy 20s nie zmniejszając prądu silnik będzie w szybkim tempie dochodził do 150°C czy tylko w ekstremalnych przypadkach.
Mowa tu oczywiście o takiej jeździe miejskiej nie terenowej . |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Zauważ że ten silnik prądy rzędu 45A bierze jedynie przy przyspieszaniu do prędkości 20 kilku km/h. Potem amperaż spada. Jak bedziesz go ciągle eksploatował na maxa (hamowanie-przyspieszanie na max i tak wkółko) to go pewnie usmażysz. Przy 30-40 km/h prądy znacząco spadają, choć przy 20S bedzie dłużej jechać na większym prądzie.
Jeśli go bedziesz uzywał rozsądnie to pewnie pojeździ, przy katowaniu 150 stopni osiągnie szybko i coś sie upali. 20S i 50A to moce rzędu 3,5kW a tego na dłuższą metę może nie znieść ani uzwojenie w silniku (prądy) a i magnesy od momentu mogą się odkleić. Blokada osi też musi być wtedy pancerna. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
jszk, a nie mylisz przypadkiem prądu z baterii z prądem na fazach w silniku, bo to ten ostatni ma wpływ na moment silnika? W sterownikach wektorowych to się osobno ustawia (bo one mają osobny pomiar prądu fazowego) i to on decyduje o maksymalnym momencie. Ustawienie prądu z baterii ogranicza jedynie moc jaką ma do dyspozycji sterownik. A zwiększenie tego prądu/mocy tylko zwiększa zakres prędkości w jakiej dysponujemy maksymalnym momentem. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Pytanie:
Jakie macie prędkości maksymalne (bez fluxa) na QS 24*5T ? Podajcie przy okazji wielkość koła. |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
max 67km/h moto 19 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Czy regen z +5V ze sterownika będzie działać czy tylko z +12V? |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Ponieważ nabyłem MXUS V2 21x3 to ile A mogę bezpiecznie pobrać z 15s6p na sony VTC4? |
|
|
|
|
|