E-Centurion |
Autor |
Wiadomość |
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017 E-Centurion
|
|
|
A więc tak, przejechałem ok. 50km na Góralu z silnikiem Etechnology i złapałem bakcyla.
Zakupiłem ramę Centurion BackFire Hydro LBS i zaczynam budowę.
Silnik Mxus V2 3t, sterownik na tą chwilę chiński 48-64V 15 mostef, 40A i bateria na sony vtc4 15s12p do tego bms 80A odkupiony od kolegi z forum.
Silnik planuję dać w obręcz 24 cale i oponę 3 cale o ile wejdzie w ramę, damper z tyłu dopasowałem od motocykla Hyosung 250cm3, przód to Rock Shox Tora 289 o skoku 100mm. Damper tylny ugina się ok. 1-2 cm pod moim ciężarem więc powinien ładnie pracować. Do dorobienia uchwyt do mocowania.
Korba 53T i wolnobieg na silniku 12T pojedynczy.
|
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl Sob 03 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Zdradzisz ile taka rama kosztowała? Jest chyba używana ? |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Tak rama jest używana, cena nawet znośna bo 250 zł.
Pewnie wynikiem braku dampera, bo potrzebny damper 32-33 cm długości i koszt spory.
Na allegro nie znalazłem, a rama z damperem to już koszt 1200 zł.
W nie których miejscach trochę podniszczona np. wahacz tylni od łańcucha.
Ale jak wszystko będzie działać to w planach mam wyklejenie ramy folia 3M w kolorze szczotkowanej stali.
Musiałem przedłużyć amortyzator bo miał 30 cm i opona tarła o uchwyt amortyzatora.
Po przedłużeniu do 33 cm jest ok. Miejsca więcej niż w moim starym rowerze gdzie opona 26x2.6 cala delikatnie szorowała, a tu mam zapas ok. 1 cm z obu stron wahacza.
Więc chyba 24x3.0 wejdzie spokojnie.
Silnik dojdzie po niedzieli, więc ok. środy będę próbował montować.
Prośba czy taki wolnobieg będzie dobry do mxus v2?
wolnobieg 12T |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
pabblo_pl napisał/a: |
Silnik dojdzie po niedzieli, więc ok. środy będę próbował montować.
Prośba czy taki wolnobieg będzie dobry do mxus v2?
wolnobieg 12T |
Hej Paweł.
Tak, silnik będzie u Ciebie w poniedziałek
Tak, dokładnie taki wolnobieg będzie jak najbardziej pasował.
Sam z takiego korzystam.
Nawet kupiłem od tego samego sprzedawcy.
Ważna uwaga, gdy będziesz miał już ten wolnobieg w rękach, to weź pilnik, mocny pilnik i zeszlifuj każdy ząbek osobno z obu stron.
Niestety ząbki tego wolnobiegu są bardzo grube i gdy łańcuch w te ząbki wpada tak jakby się zakleszcza i gdy łańcuch dalej sobie powinnien lecieć prosto to grube ząbki wolnobiegu nie pozwalają na swobodne wypadanie łańcucha co powoduje haczenie, brzęczenie, tarcie i ogólne problemy z pedałowaniem.
Nie wiedziałem co jest grane a wybrałem się na długą wycieczkę. Mimo problemów z pedałowaniem pedałowałem uparcie i po 150km problem zaczął zanikać. Po powrocie do domu wziąłem pilnik i ręcznie spiłowałem każdy ząbek. Nic nie haczy.
Wydaje mi się, że do tego wolnobiegu powinien być szerszy łańcuch.
Powodzenia. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017
|
|
|
Bujakoto dzięki za informację, od razu spiłuję.
Zamówiłem już, ale jak by ktoś w Polsce miał jakąś szt. wolnobiegu 12T do odsprzedania,
to chętnie odkupię.
Zacząłem robić przymiarki do montażu hamulca z moto i mam wątpliwości czy to wejdzie.
Zacisk od moto plus tarcza rowerowa to powinno wydać, tylko czy jest sens takiego montażu?
Zamówiłem też amortyzatory od simsona z 5 stopniową regulacją, mój stary amortyzator trochę za miękki.
Jaka jest grubość silnika mxus v2?
Chciałbym zmierzyć czy wejdzie zacisk. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
Trwają prace nad skrzynką na baterie, dodatkowo założenie silnika Etechnology wykazało że stary amortyzator się nie nadaje.
Kupiłem amortyzatory od simsona i efekt jest idealny.
Ważę ok. 100kg i jak siadam na rower to ugięcie ok. 1.5 cm, rower ładnie wybiera nierówności.
Pozostało dorobić mocowanie górne, bo na razie skręcone tak jak na zdjęciu.
Z racji tego że sprzedają w kompletach to mam do odsprzedania jedną szt.
Długość do środka mocowań to 33cm, posiada 5 stopniową regulację twardości.
Moje testy na, najmniejszym poziomie napięcia sprężyny.
Informacje pw.
Silnik dotarł, hall wymieniony.
|
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
pabblo_pl napisał/a: |
Silnik dotarł, hall wymieniony.
|
Brawo |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017
|
|
|
Prace trwają,
muszę przerobić baterię bo nie wchodzi o dwa ogniwa.
Na zdjęciu już dostosowana do skrzynki.
Skrzynka z dubondu wstępnie sklejona, ale nie mam zaufania do wytrzymałości więc całość pokryje żywicą i dwoma warstwami maty szklanej 300g. Od sprzodu wklejona blacha 2mm, będzie na całym spodzie.
Koło odebrane i gotowe do montażu.
|
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017
|
|
|
pabblo_pl napisał/a: |
Koło odebrane i gotowe do montażu.
|
Mam tą samą szosową oponę, zrobiłem na niej 2300km i wygląda na to, że zrobię na niej co najmniej drugie tyle
Bieżnik zużywa się wolno i wygląda efektownie.
Na asfalt według mnie jest bardzo dobra, świetnie trzyma się drogi nawet w ostrych zakrętach przy prędkości do 80km/h (szybciej nie testowałem)
Minus tej opony to kompletna bezradność na szutrze lasach i piachu. Trzeba się mocno skoncentrować, balansować całym ciałem i bardzo uważać aby na off-roadzie nie zaliczyć gleby! |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Jaka nazwa tej opony? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Jaka nazwa tej opony? |
Wygląda na Kenda flame. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Dokładnie to Kenda Flame w rozmiarze 24x3 cale. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Przymiarka zrobiona, muszę wyfrezować otwór w hakach ramy bo za płytko wchodzi silnik.
Czy oprócz fabrycznych zabezpieczeń powinienem zamontować jakieś dodatkowe zabezpieczenie, przeciw obrotu osi silnika?
Jaki minimalny odstęp może być na wahaczu między oponom a wahaczem?
U mnie 2mm i nie wiem czy podkładać jeszcze podkładki.
|
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
2mm to może być mało, zwłaszcza na zakrętach gdzie opona potrafi się nieźle przesunąć. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
pabblo_pl napisał/a: | Czy oprócz fabrycznych zabezpieczeń powinienem zamontować jakieś dodatkowe zabezpieczenie, przeciw obrotu osi silnika? |
Ja na Twoim miejscu zastosowałbym dodatkowe elementy zabezpieczające razem z tymi od silnika. |
|
|
|
|
|