ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rolkowiec nie elektryczny 3 biegowy.
Autor Wiadomość
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013   Rolkowiec nie elektryczny 3 biegowy.

Właśnie jestem w trakcie kończenia swojej rolkowej konstrukcji. Jest to mój kolejny rower z napędem, Ostatnie dwa były elektryczne i ten też miał być elektryczny a będzie spalinowy. Nie brałem pod uwagę silników spalinowych bo trzymanie smroda w domu to masakra. Gdy znalazłem w Amazonie silniczki spalinowe kosiarkowe napędzane gazem LPG czyli butanem, narodził się pomysł napędu rowerka takim silniczkiem. Przerwałem dość zaawansowany projekt napędu tylnej piasty 8 biegowej pedałami i silnikiem elektrycznym. Ale nie to jest tematem tego wątku. Jest nim mój pomysł na rolkę. Silniczek jest mały 25 ccm i ciężko dobrać uniwersalne przełożenie do jazdy i na podjazdy. Rozważałem różne przekładnie, także bezstopniowe. Ale chyba najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie 3 biegowej piasty. Samą rolkę będzie stanowić właśnie ta piasta. Miejsce po miedzy tarczami szprych wypełniłem epoksydem wymieszanym z korundem. Piastę wybrałem firmy Sturmey Archer z dwóch względów. Niezniszczalna konstrukcja oraz posiada zapadki, te które w środku terkoczą są łożyskowane na sworzniach a nie jak w piastach shimano w gniazdach dociskanych sprężynkami. To może być ważne ze względu na siły odśrodkowe gdyż piasta będzie miała dużo większe obroty niż przy jej normalnej pracy. Jeżeli pomysł zda egzamin to się pochwalę :)
Tu są fotki moich konstrukcji - zapraszam zainteresowanych :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Gru, 2013   

A ja tam widzę piękny pomysł na zrobienie dużego koła do paska zębatego.









Proste i skuteczne :D
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Rower z silnikiem gotowy do pierwszej jazdy. Nowe fotki pod linkiem w pierwszym poście.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1750
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Mógłbyś dać linka do takiego silniczka? Osobiście Baaardzo Ciekawi mnie czy można by go jakoś przerobić na mini generator prądu do ładowania/zasilania aku/silnika elektrycznego. A swoją drogą fajna konstrukcja. Mały rowerek składany. Łatwo wnieść do pokoju itd. Jak z głośnością?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Mam pytanko z jakiej żywicy robisz te koła zębate, i czy zęby są tez zbrojone?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

koła zębate obudowy laminuję z epidianem 5 czy 53. Na allegro kupuję dwa składniki po 1kg. To ma jedną zaletę mogę sobie w domu wieczorkiem laminować bo nie śmierdzi. Co do zbrojenia zębów to tak miało pierwotnie być. To było praktycznie pierwsze większe moje laminowanie i myślałem że uda mi się wcisnąć matę szklaną po między zęby paska. ale jak wciskałem to ona sprężyście pięknie uciekała. A że już zacząłem laminować no to zrobiłem bez zbrojonych zębów. Jak bym teraz robił kolejne koło tą metodą to pierwsze dwie warstwy maty przed laminowaniem ułożył bym na pasku i owinął nicią. A następnie całość laminował.
Wczoraj odbyłem pierwszą wieczorną jazdę. Pierwsza uwaga - pierdziawka :) Już zastanawiam się nad dodatkowym tłumikiem, elektryk toto nie jest :( Było trochę ślisko dużo dziur w drodze więc teraz mogę tylko powiedzieć, że działa, jedzie i biegi ładnie się zmieniają. Rower łatwo się wnosi do mieszkania, po pierwszej jeździe nie śmierdzi paliwem ani spalinami. Kolejna zaleta to że mogę go zdjąć z roweru odczepiając uchwyt przy kierownicy i zdejmując rzepy od butli z gazem. Czyli w niespełna minutę mogę rower poskładać i schować do bagażnika w samochodzie. Co do linka do silniczka to wpisz w Google LEHR ST025DC 25cc Propane Powered 4-Stroke.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014   

dziś zrobiłem 18 km pierdziawką. W porywach z małą pomocą było 40km/h na 3 biegu. Na stromym podjeździe pierwszy bieg z pomocą 20km/h daje radę. Te 3 biegi w spalinowym to chyba dobry pomysł. Osiągi bardzo zbliżone do elektrycznego silniczka sanyo 250W przewoltowanego i w porywach dającego 700W.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 792
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Super! Sporo pracy.
Napisz o rolce napędowej to papier ścierny?
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

rolka to prawie papier ścierny. Można na kg kupić elektrokorund w różnej wielkości. Jest używany do piaskowania. Zapłaciłem więcej za kuriera bo to jakieś złotówki za kilogram. Rolkę mam z piasty 3 biegowej i całość pomiędzy tarczami od szprych wypełniłem mieszanką epidianu z korundem o wielkości około 3mm ,pod spodem jest jeszcze trochę maty szklanej by to się nie rozpadło. Po związaniu szczotką drucianą usunąłem część epidianu tak by korund trochę wystawał.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

trochę już pojeździłem do pracy tą gazową pierdziawką i mogę się podzielić uwagami. 3 biegi w piaście spisują się rewelacyjnie. Na prostej drodze (bez wiatru) silniczek na 3 biegu daje radę rozpędzić rowerek do 40km/h. Bieg pierwszy daje radę na podjazdach bez pedałowania. Jedyny problem to jak jest mokro rolka zaczyna się ślizgać ale jak jadę wolniej to daje radę i jest bezpieczniej. Denerwujące jest też trochę to pierdzenie - na elektryka nikt prawie uwagi nie zwraca. I dlatego wraca koncepcja niedokończonego elektryka z napędem na 8 biegową piastę. Myślę tez o automatycznej zmianie biegów i sterowaniu mocą silnika taki komputerek i kilka programów jazdy.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

na ile km starcza taka butelka z gazem?
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Butelka ma około litra i starcza mi na około 30 - 40 km. Zależy jak dosłownie "gazuję" :)
 
 
Marek_S 
początkujący


Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 02 Cze, 2017   

Jeżeli mogę się wtrącić to proponuje koło wsadzić do worka i odessać powietrze, będzie dociskane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group