|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zlecę przeróbkę, budowę E-bikea |
Autor |
Wiadomość |
Armateun
początkujący
Dołączył: 05 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017 Zlecę przeróbkę, budowę E-bikea
|
|
|
Witam forumowiczów
To mój pierwszy post więc, raz jeszcze witajcie a teraz do rzeczy :
Od jakiegoś czasu noszę się z przebudową mojego roweru na e-bikea jednak jest to Giant XTC C1 któy ma karbonową ramę przez co (jak wyczytałem, gdzieś w necie) średnio się nadaje do takiej przeróbki i tutaj pojawia się pytanie co dalej?
Sprzedać ten co mam i kupić inny do konwersji na elektryka?
Robić tego co mam?
Trzecia opcja polecieć po całości i zamówić sobie takiego np Falcolna?
Co do moich potrzeb sprawa ma się tak:
Rower jest mi potrzebny na dojazdy do pracy około 20km w jedną stronę(oczywiście, jeśłi jest taka opcja zasięg w granicach 100km jak najbardziej będzie mile widziany) cały czas asfaltem, prędkość max myślę, że 70km/h to wystarczająco do tego potrzebowałbym aby rower był "legalny" więc przydałby się ( nie wiem jak to fachowo się nazywa) przełącznik którym można zmienić moc silnika na 250Wat do tego baterie nie mogą być mocniejsze jak 48V nie wiem czy tutaj moja waga też jest kluczowym elementem, więc na wszelki wypadek napiszę 97kg myślę, że to chyba tyle jeszcze pytanko czy byłby ktoś na forum co by się podjął takiej przeróbki/ budowy? z góry dzięki za informację |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
No faktycznie tylko 70km/h i legalny. Znam taką osobę na pewno zbuduje ale nie wiem kiedy bo w salonie Plusa ma teraz zapiernicz. A tak na serio albo 70km/h albo legal |
Ostatnio zmieniony przez pawextelinfo Pon 05 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Wydaje się, że Falcon Ci nie potrzebny, warunkiem przydatności roweru do przeróbki jest obecność jako takiego trójkąta aby przewozić tam akumulator.
Możesz pomyśleć nad zamianą na inną ramę bo carbon się bezie marnować, tzn w elektrykach te 5 kilo w tą czy w tamtą jest bez znaczenia, a możesz na wymianie roweru wyjść korzystnie finansowo i zainwestować środki w ważniejsze komponenty niż sam rower, np akumulatory.
Na południu masz ekipę z Elektro-Bikes, północ kraju to ekipa z FasterBike, pominąłem jakiś warsztat? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki TAS za wzmiankę. Miło, że gdzieś "coś" dzwoni
Muszę jednak szybko sprostować dwie kwestie:
1) Już nie przerabiamy bajków na ebajki.....
2) Budujemy ebajki oparte tylko na ramach Enduro..... Falcon należy do południa
Różnic w efekcie końcowym obu ram jest sporo, można pokusić się o stwierdzenie, że to dwie odmienne bajki.
Która lepsza, która gorsza, nie ma to żadnego znaczenia, efekt gdy wsiada się na ebajka jest zawsze taki sam! Liczy się tylko szum wiatru i to wszech obecne poczucie wolności! |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Na dniach będę kończył budowę mojego "Discovery One", jestem z Tychów więc niedaleko do Katowic .Mój rower spełniałby twoje wymagania, więc jak coś to zapraszam na jazdę testową i zweryfikowanie oczekwiań. A tu kilka rad:
1. Z tego co widzę na zdjęciach, rower jak najbardziej nadaje się na przeróbkę - jest wystarczająca miejsca w ramie aby wsadzić elektronikę.
2. Tak jak wspominał Tas, rama carbon będzie się marnować bo w mocnych elektrykach waga nie ma znaczenia, jak masz ograniczony budżet to lepiej kupić jakąś inną
3. Prędkość 70km/h na ramie rower to przesada, no chyba że masz strój full moto i najmocniejsze części rowerowe. Mój rower teoretycznie może rozpędzić się do tej prędkości, ale mam blokadę na 50 km/h bo powyżej tego. Prędkość Vmax nie jest ważna, ważne jest przyspieszenie
4. Falcon to już motor elektryczny, zupełnie inaczej się na nim jeździ. Do dojazdów do pracy lepsza będzie przeróbka. |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Armateun
początkujący
Dołączył: 05 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki z góry za odpowiedzi Panowie, no faktycznie z tym 70km/h na legalu to troche poleciałem , ale jestem zainteresowany projektem od kolegi z Tychów, tak się składa, że tam pracuje, więc daleko bym nie miał i chętnie podjadę się przejechać Dzięki jeszcze raz |
|
|
|
|
stachu
początkujący
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
stachu napisał/a: |
Rower zbudowany przez Pastera. Na gwarancji u niego. |
Raczej PasterBajka 😊 |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|