|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
FLUXX / BOOST / OVS itp. |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017 FLUXX / BOOST / OVS itp.
|
|
|
Co to w ogóle jest ?
Gdzieś, coś porozrzucane, pojedyncze wypowiedzi w różnych tematach to może w zbiorczym jednym będzie lepiej.
Ogólnie - zwiększenie prędkości poprzez zmianę konta ..........
Jak działa ?
Jakie są zalety i wady powyższych funkcji ?
Używać / nie używać (bo coś zepsuję) itd, itp ? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Wyłapałem wpis kolegi qaz33
Cytat: | Ktos sie kiedys pytal jak dziala ten flux w sabvotonie wiec pisze co mi oficjalnie firma odpisala.
Prad ustawiany na flux to jest prad zabierany z pradu fazowego silnika. Jednak przy duzych predkosciach prad fazowy zrownuje sie z pradem DC. Tak wiec jezeli mamy np ustawione 80A z baterii, 30A flux i jedziemy szybko to sam silnik na naped pobiera 50A (duzo mniejszy moment) za to 30A idzie tylko aby moc ten silnik przyspieszyc. Oczywiscie cale te 30A leci wtedy w straty. Absolutnie maksymalny prad dla fluxa to 70A |
30A w straty ale chyba nie całkiem w straty bo uzyskujemy większą prędkość.
Rozumie że silnik znacznie szybciej się nagrzewa ?
Dobrze że nie pobiera tych 30A dodatkowo z baterii (80+30A) bo wtedy były by dopiero straty ale na Wh. |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Wto 06 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Ogólnie wszystko sie zbiega do timingu - zmiany kąta wyprzedzenia, ale producenci nie chcą tej funkcji dodawać, bo wtedy przy mocach silników i sterowników jakie macie dostępne jezdzilibyście po 120km/h (dlatego wszystko ma kopa, łącznie z przekładniowymi, ale prędkość w pewnym momencie sie kończy). Odnośi sie to tak samo do regulatorów modelarskich - niektóre mają funkcje zmiennego timingu, co jest włąśnie kluczem do pełnego potencjału silnlika i ekonomiczności - przy ruszaniu i mocnym przyśpieszaniu timing sterownik ustawia na taki z małym kątem wyprzedzenia, a podaje dużą moc, a gdy już jedziemy szybko, sterownik podaje małą moc, ale robi szybki timing - high - duży kąt wyprzedzenia i wtedy sie można rozpędzać, aż braknie faktycznej mocy sterownika.
Rozwiązaniem jest kupowanie sterowników o nie dużej mocy i pakowanie w nie maksymalnych napięć (dla większych prędkości, mniejszych przyśpieszeń) |
Ostatnio zmieniony przez smekes Śro 07 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Zwykły boost na trapezowym sterowniku pewnie tak działa (zmiana kątu) a te fluxy, ovs to inna zupa bo chodzi o osłabienie pola Jak ktoś ma sterownik od barmala to się może pobawić w ręczną zmiane offsetów i można ustawić tak, że silnik pobiera sporo prądu ale obroty ma o wiele większe |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
I druga sprawa, gdzieśna endless czytałem kiedyś że przekraczanie 50A fluxxa może spowodować rozmagnesowanie się magnesów w silniku. Pewnie chodzi o jakieś ujemne pola |
|
|
|
|
midi
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Hej, ja myślałem że tu chodzi o częstotliwość prądu, mam przy swoich frezarka CNC falowniki do wrzecion, tak samo trójfazowe no ale na 230V, silnik trójfazowy od wrzeciona też ma swój nawój i on określa jego prędkość. Jeśli zasilamy silnik trójfazowy z sieci to prąd ma częstotliwość 50 Hz czyli w ciągu 1s 50 razy zmienia swój kierunek przepływu w przewodniku i to określa jego prędkość, jeśli zasilamy taki silnik z sieci ale przez falownik to falowniki ( oczywiście odpowiednio dobranej mocy do silnika ) jeśli pracuje na częstotliwości np 200Hz sprawi że silnik będzie można rozpędzić do 4x większej prędkości niż z sieci kosztem momentu w pewnych zakresach prędkości .
Ja myślałem że sterowniki do naszych silników właśnie tak działają tj. zamieniają prąd stały w zmienny nadając mu pewną częstotliwość i w zależności od niej ( pomijając nawój silnika ) pozwalają mu uzyskać określoną liczbę obrotów. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Zwykły boost na trapezowym sterowniku pewnie tak działa (zmiana kątu) a te fluxy, ovs to inna zupa bo chodzi o osłabienie pola |
Zmiana kąta = osłabianie pola. W cewki puszczany jest prąd przesunięty o kilka stopni przez co wytworzone pole magnetyczne jest odejmowane, a napięcie samoindukcji mniejsze, przez co można rozpędzić silnik bardziej.
Temat jest bardzo obszerny |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Często używacie fluxxa ? Jaki zysk prędkości średnio daje ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Z tym fluxem jest ciekawa sprawa "psychologiczna".
Jak się to aktywuje to konstrukcja jedzie szybciej i pobiera na pełnym gazie czy z górki np 30A, czego nie ma bez fluxa. Ale odpuszczenie gazu przy Vmax powoduje od razu odczuwalne wyhamowanie do prędkości max bez fluxa co odbieramy jako "wyraźnie wolniej", a to z kolei prowokuje by jechać ciągle na fluxie
Jeśli macie aktywowany 3 speed w Sabku to ustawcie to sobie na:
1 bieg: 35%
2 bieg: 95%
3 bieg: 100%
To chyba powinno dać możliwość włączania fluxa na przycisk, trzeba by po testować. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Haha tak jak jedziesz autem autostradą 140kmh ileś tam godzin i nagle zjeżdżasz w miasto i zwalniasz do 80kmh (nie mówiąc że powinieneś zwolnić do 50kmh) i wydaje Ci się nagle przy 80kmh jak byś stanął w miejscu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|