|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Modyfikacja ładowarek dedykowanych do Litowców |
Autor |
Wiadomość |
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016
|
|
|
Mój pakiet to 14s5p 9,5-10Ah, cały z mieszanki laptopowych ogniw.
Mały prąd raczej nic nie da, bo z uwagi na zasadę działania tego balansera to ten brakujący 1V musi skądś wlecieć, inaczej ciągle będzie ta sama sytuacja. Ładowarka również sama kończy proces ładowania więc nawet jakbym zostawił to wszystko na noc to i tak by to nic nie dało. Może w ładowarce wystarczy jakaś wymiana pojedynczego rezystora lub innego elementu? Problem w tym, że nie znam się zbytnio na elektronice i nie mam pojęcia co należałoby zmienić. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
Alternatywą jest obniżenie progu napięcia balanserów - jesli masz regulację, która pozwoli ustawić np 4,13-4,15. Jaka jest wytrzymałość prądowa tego balansera ?
Bo teraz ten balanser prawie nie działa.
W każdym razie jeśli podniesiesz napięcie to sprawdz jaki jest prąd ładowania w okolicach 4,17 V, czyli wtedy gdy juz jest faza ładowarki CV. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
Wojtek ale jak ty bys chcial zmienic napiecie balansera? Trzeba by tam bylo wymienic 16 ukladow scalonych ktorych w polsce dostaniesz tylko wlasnie na 4.2V, 4.1 to chyba tylko na zamowienie od producenta i pewnie przy zamowieniu min tysiaca sztuk. Jakby to bylo takie latwe to kazdy by zmienial swoj balancer lub BMS na 4.1 bo ida za tym fajne korzysci.
Napewno musi byc sposob aby podwyzszyc napiecie tej ladowarki tylko trzeba zlokalizowac rezystor ktory tym steruje. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
Po czesku nazywa się to "omezovač" - używam takich od lat z dobrym skutkiem.
Omezovač |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Alternatywą jest obniżenie progu napięcia balanserów - jesli masz regulację, która pozwoli ustawić np 4,13-4,15. Jaka jest wytrzymałość prądowa tego balansera ?
Bo teraz ten balanser prawie nie działa.
W każdym razie jeśli podniesiesz napięcie to sprawdz jaki jest prąd ładowania w okolicach 4,17 V, czyli wtedy gdy juz jest faza ładowarki CV. |
Wytrzymalosc pradowa tego balansera to 1,5A na kazda cele. Jesli chodzi o regulacje to tak jak qaz nizej napisal nie ma takiej mozliwosci. Prad ladowania przy 57,8V jest juz prawie zerowy.
Tez widzialem ten artykul, ogolnie bardzo fajne teksty sa na tej stronie i mysle, ze by sie to sprawdzilo ale przy kilku celach szeregowo a nie 14, wole wykorzystac obecny balanser a poza tym ja chce te ogniwa ladowac 4,2V, az tak mi ich nie szkoda zeby ladowac do 4,1V. Najchetniej wlasnie bym wymienil jakis rezystor w obecnej ladowarce, ale zeby sie dostac do plyty PCB tej ladowarki to musze rozcinac jej aluminiowa obudowe, bo radiatory sa do niej przyklejone jakims bardzo mocnym klejem. No i tez nie ma pewnosci, ze taka operacja sie powiedzie i niczego przy okazji nie rozwale.
Niedawno widzialem inny tekst z tej strony dotyczacy budowy taniej ladowarki wlasnie do ebajka: http://mdiy.pl/ebike-budo...y-cccv-10s-13s/ . Co o tym sadzicie? Czy takie cos ma prawo dzialac? Niestety moja wiedza nie jest wystarczajaco duza aby zrozumiec jak takie polaczenie zasilaczy i tej przetwornicy dziala. Jesli ma to sens to moze zamiast kupowac ladowarki do naszych ebajkow za kilkaset PLN lepiej byloby wykorzystac wlasnie takie uzywane i markowe zasilacze do laptopow? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Wojtek ale jak ty bys chcial zmienic napiecie balansera? Trzeba by tam bylo wymienic 16 ukladow scalonych ktorych w polsce dostaniesz tylko wlasnie na 4.2V, |
Stąd pytanie czy nie jest to balanser z regulacją progu, jak te oparte w kilku odmianach "omezowacze".
Jeśli jest na sztywno 4,20 to oczywiście pozostaje tylko podwyższenie napięcia całości, bo teraz zasilacz nie jest dostosowany do progów balansera, czyli w praktyce nie działa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Pozwolę sobie odgrzać kotleta.
Z ładowarki 16s 3.5 A potrzebowałem ustawić na 15s, czyli zmniejszyłem na 63V czyli 15x4.2V.
Pozostałych potencjometrów nie ruszałem.
Mierzone bez obciążenia, gdyż teraz dopiero ładuje pakiet.
Czy to wszystko co musiałem zrobić żeby ładowarka nadawała się na 15S? |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017
|
|
|
Co zrobiłem źle?
Ładowarka wyłącza się przy 61.6V, po odłączeniu baterii i wyłączeniu z prądu i ponownym załączeniu podaje chwilę 63V i znów przechodzi w spoczynek.
Cały czas świeci się zielona dioda nr2.
Ładowarka GT240WJ 67.3V zmniejszone na 63V pod 15S.
Ktoś coś podpowie? |
|
|
|
|
sambor
młodzik
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 79 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Ja bym spróbował podnieść na 63V pod obciążeniem, nie sugerować się napięciem bez obciążenia. Włączył bym, obserwował kiedy przechodzi w fazę constant voltage i kiedy się wyłącza całkiem. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Raczej dostałem uszkodzoną ładowarkę, mierzyłem i ustawiłem pod obciążeniem 63V.
Nic to nie dało, dodatkowo ładowarka sygnalizowała zieloną diodą że naładowany.
Po wyjęciu i zmierzeniu na ładowarce 43V, restart z sieci i ładowarka znów ładuje.
I w kółko tak samo, przestaje ładować, restart i ładuje.
Kupiona w E-baiker.pl, dziś przyszła ładowarka od Tas i dział ok, naładowała do 63V i wyłączyła się, bms balansuje bo widać po diodach na bms.
Dodatkowo chinczyk nie zacisnął uziemienia i na ładowarce zrobiło zwarcie, dwa elementy do wymiany a ja w plecy 250 zł, bo gwarancji nie uznają.
Tyle w temacie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|