|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
sterownik 35A a bateria 20ah 48V BMS 30A |
Autor |
Wiadomość |
dragon2224
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Dublin
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017 sterownik 35A a bateria 20ah 48V BMS 30A
|
|
|
Witam!
Czy mogę podłączyć baterię 20ah 48V 30A BMS ( z ogniw VTC5) , do zestawu 1500w że sterownikiem 35A ?
Czy BMS 30A będzie ok ? Bateria może oddać dużo więcej ( ogniwa) niż 30A, ale czy BMS na to pozwoli. Miałem kupić zestaw 1000W 26A sterownik ale znalazłem ofertę ze sterownikiem 35A dlatego pytam. Dzięki |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
Zależy od BMSa i czasu obciążenia. Jeśli mowa o kilku sekundach to te 35A nie powinno zaszkodzić. Jeśli pojedziesz pełnym gazem pod wiatr lub pod górkę i ten prąd będzie płynąć kilka minut to prawdopodobnie BMS się przegrzeje i/lub uszkodzi |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
Bms jest zawsze najsłabszym ogniwem. Lepiej dać "za mały" sterownik, niż za mały BMS.
Zasada jest taka- dasz za słabą prądowo baterię - skrócisz znacznie jej żywotność,
Dasz za słaby BMS i go przeciążysz - bms może odlecieć (i pewnie odleci)
Dasz za mały sterownik - wszystko będzie hulać, tyle że bardziej mułowato. Wyjątkiem jest zdrowe przevoltowanie sterownika - o ponad 25%, wtedy też odleci. Przeamperowanie mu nie grozi, gdyż to sterownik pobiera prąd. Jak dasz za dużo prądu w silnik, a silnik ma zabezpieczenie terminczne - to też się nic nie stanie, poza tym, że będzie musiał ostygnąć. No chyba, że silnik nie ma zapezpiecznenia - wtedy chyba wiadomo... |
|
|
|
|
dragon2224
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Dublin
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
Czyli lepiej wymienić na BMS 35A czy może 40A ? |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
dragon2224 napisał/a: | Czyli lepiej wymienić na BMS 35A czy może 40A ? |
Generalnie, w powerbikach, chłopaki jak zamierzają brać prąd 60A, to mają bmsy od 80A w górę. W zasadzie zapotrzebowanie mnożone razy 2, to norma. Osobiście uważam, że wstawianie bmsa mniejszego niż 40A, nawet w bida bajku, nie ma sensu. BMSy są stosunkowo tanie, więc nie warto "g" wstawiać. Sugeruję - bieda bajk - 40A, power bike - na zwykłej ramie full - 80A, falcony i inne górsko ostro terenowe - 150A. Te 30A bmsy, to do tych legalnych toczydeł konstrukcji - 250 do 350W z ograniczeniem do 25 km/h będzie tanim i nie do zarąbania wyborem... |
|
|
|
|
dragon2224
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Dublin
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
Czyli jak wymienię na 50-60A to na pewno nie zaszkodzi ? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
ravkill bez przesady. Kieruję się prostą zasadą - max pobór z baterii 30A to bms 30A, max pobór 80A, bms 80A itd. Ewentualnie większy bms wiadomo, nie zaszkodzi, ale wg mnie nie ma sensu kupować do 40A sterownika 80A bmsa... |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | ravkill bez przesady. Kieruję się prostą zasadą - max pobór z baterii 30A to bms 30A, max pobór 80A, bms 80A itd. Ewentualnie większy bms wiadomo, nie zaszkodzi, ale wg mnie nie ma sensu kupować do 40A sterownika 80A bmsa... |
Masz rację, w konstrukcjach "nornalnych". Zgodzisz się jednak, że ekslploatacja BMS, obciążonego długotrwale 100% jako norma, BMSowi nie służy. Poza tym BMSy są generalnie tanie, i różnice między 30, a 80A, są do zaakceptowania, tym bardziej, że Watowica Złośliwa ma wysoką zarażalność . . Podsumuje więc- BMS - przynajmniej na 100% założonej mocy ...
P.S. Mam na myśli "chińskie" ceny . |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017 Re: sterownik 35A a bateria 20ah 48V BMS 30A
|
|
|
dragon2224 napisał/a: | Witam!
Czy mogę podłączyć baterię 20ah 48V 30A BMS ( z ogniw VTC5) , do zestawu 1500w że sterownikiem 35A ?
|
Jest jedna podstawowa zasada - prąd maksymalny baterii, BMSa, kabli i innych układów włączonych w szereg powinien być większy od prądu odbiornika końcowego, czyli w tym przypadku sterownika, i tego trzeba się trzymać. Dotyczy to prądu ciągłego oraz maksymalnego prądu chwilowego. Dodam jeszcze, że Chińczycy (a za nimi nasi handlowcy) często zawyżaja dane dotyczące prądu BMSów, więc zapas jest niezbędny. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
Ja mam BMS 30A, baterie 13S i sterownik GT500. Nigdy nie miałem na watomierzu więcej niż 30A. Mój BMS chwilowo chyba łyka sporo więcej - rzekomo 60A. Ma też bezpiecznik termiczny więc jest chroniony przed ew przegrzaniem-awarią. Niech autor wątku pokusi sięo prosty watomierz, przejedzie się tym ebikiem ze sterownikiem GT1500 45A i sprawdzi realnie ile A mu silnik wysysa. Jak będzie często 35 A to powód zmiany BMS. Chyba, że jeszcze nie kupi komponentów i składa pojazd, to pewnie warto dać na zapas oczko większy BMS. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|