ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
rower bezszczotkowy -duży prąd jałowy po zmianie sterownika.
Autor Wiadomość
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   rower bezszczotkowy -duży prąd jałowy po zmianie sterownika.

Witam.
nowy sterownik (zdjęcia) -36V i 350W -porażka na biegu luzem silnik silnik bezszczotkowy do roweru ciągnie około 7A - ponad 200W bez obciążenia ?
na starym sterowniku 24V 250W zdecydowanie mniej brał pod obciążeniem -a na biegu luzem około 10x mniej... niecałe 20W.

zastanawiam się -czy coś z tym nowym sterownikiem jest nie tak ? Czy raczej niedopasowane kabelki -inne kolory zasilania faz i halotronów niż w tym starym i muszę pokombinować ? ale to chyba 36 kombinacji do sprawdzenia...
za innymi oznaczeniami przemawia fakt, że drobne przełożenie przewodów i silnik bierze poniżej 2A (też za dużo) ale... kręci wstecz...

może ktoś zna właściwą kombinację kolorków faz na sterowniku z kolorkami na silniku i kolorków przewodów do halotronów na sterowniku -z kolorkami przewodów halotronów wychodzących z silnika ? -silnik bafang -sterownik jak na zdjęciu -chyba SH

nie przypuszczam -ale może ten sterownik ma przełączany typ układu halotronowego 60/120? jeśli tak to które kable trzeba zewrzeć ? są dwie "podejrzane wtyczki z trzema przewodami... nie wiadomo od czego... jedna to pewnie pod czujnik ruchu pedałów (nie używam) ale druga ?
biorę się za kolejne próby przekładanie kolorków we wtyczkach halotronów i faz silnika.... jak ktoś żuci mapę kolorów... oszczędzi mi roboty...

Zdjęcie145.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 575 raz(y) 286,63 KB

Zdjęcie130.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 543 raz(y) 281,67 KB

_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

2A, to już OK. Pokombinuj z przewodami, tak by się kręcił prawidłowo.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
2A, to już OK. Pokombinuj z przewodami, tak by się kręcił prawidłowo.

na razie 6 kombinacji mam sprawdzone... jedna z nich daje prawidłowe obroty i 1,5A... nadal sporo ten sam silnik na starym sterowniku na jałowo kręci przy 0,8A. czyli biorąc poprawkę na napięcia zasilania -ze starym sterownikiem opory ruchu jałowego 20W a z nowym 55W...
testuję dalej....

ale tu sprawa dość prosta tyle, że czasochłonna...
gorzej z tamtym toprun z innego wątku...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

I=U/R Napięcie większe o 50%, to prąd teoretycznie powinien wzrosnąć o 50%.
Biorąc pod uwagę stany nieustalone przy danej indukcyjności uzwojenia, może być większy. Z 0.8A wynika pobór 1.2A.
1.5 uznałbym za prawidłowy.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
I=U/R Napięcie większe o 50%, to prąd teoretycznie powinien wzrosnąć o 50%.
Biorąc pod uwagę stany nieustalone przy danej indukcyjności uzwojenia, może być większy. Z 0.8A wynika pobór 1.2A.
1.5 uznałbym za prawidłowy.


niezupełnie.... silnik to nie opornik, gdzie prąd rośnie proporcjonalnie do napięcia...

silnik direct -prąd PRZY BIEGU JAŁOWYM bardzo mało zależy od napięcia....
wyższe napięcie =większe obroty -a trochę większe opory ruchu kompensowane są przez większą moc -powstającą w wyniku właśnie wyższego napięcia. prąd rośnie bardzo mało.

dopiero pod obciążeniem wzrost prądu wraz z napięciem zasilania jest istotny...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

E... przy wyższym napięciu prąd nie wzrośnie na jałowym?
Wiem, że to nie opornik i dlatego napisałem, że powinien wzrosnąć teoretycznie.
Jakby nie patrzeć silnik stanowi jakąś oporność.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009   

przetestowałem wszystkie 36 możliwych konfiguracji podłączenia halotronów i uzwojeń silnika...

3 z nich dają zadowalającą pracę do przodu i trzy wstecz... przy prądzie około 1,5A dla 36V

subiektywne wrażenie, że jakoś najlepiej idzie (jakoś ciszej -choć to prawie niewyczuwalne)

sterownik - silnik
halotrony:
niebieski-żółty
zielony-niebieski
żółty-zielony

zasilanie uzwojeń:
niebieski-zielony
zielony-żółty
żółty-niebieski
_________________
Witek.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

Ja też miałem zabawę z silnikiem bafang z przekładnią planetarną w środku udało mi się zejść do ok 2.5A przy pełnych obrotach
Uzwojenie silnika były połączone zgodnie a uzwojenia czujników w takiej konfiguracji jak u ciebie.Silnik pracował cicho i startował bezproblemowo ale nie kręcił się do prędkości 25km/h tylko prawie 40km/h przy napięciu nominalnym 36V
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group