|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
rower bezszczotkowy -duży prąd jałowy po zmianie sterownika. |
Autor |
Wiadomość |
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009 rower bezszczotkowy -duży prąd jałowy po zmianie sterownika.
|
|
|
Witam.
nowy sterownik (zdjęcia) -36V i 350W -porażka na biegu luzem silnik silnik bezszczotkowy do roweru ciągnie około 7A - ponad 200W bez obciążenia ?
na starym sterowniku 24V 250W zdecydowanie mniej brał pod obciążeniem -a na biegu luzem około 10x mniej... niecałe 20W.
zastanawiam się -czy coś z tym nowym sterownikiem jest nie tak ? Czy raczej niedopasowane kabelki -inne kolory zasilania faz i halotronów niż w tym starym i muszę pokombinować ? ale to chyba 36 kombinacji do sprawdzenia...
za innymi oznaczeniami przemawia fakt, że drobne przełożenie przewodów i silnik bierze poniżej 2A (też za dużo) ale... kręci wstecz...
może ktoś zna właściwą kombinację kolorków faz na sterowniku z kolorkami na silniku i kolorków przewodów do halotronów na sterowniku -z kolorkami przewodów halotronów wychodzących z silnika ? -silnik bafang -sterownik jak na zdjęciu -chyba SH
nie przypuszczam -ale może ten sterownik ma przełączany typ układu halotronowego 60/120? jeśli tak to które kable trzeba zewrzeć ? są dwie "podejrzane wtyczki z trzema przewodami... nie wiadomo od czego... jedna to pewnie pod czujnik ruchu pedałów (nie używam) ale druga ?
biorę się za kolejne próby przekładanie kolorków we wtyczkach halotronów i faz silnika.... jak ktoś żuci mapę kolorów... oszczędzi mi roboty...
Zdjęcie145.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 575 raz(y) 286,63 KB |
Zdjęcie130.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 543 raz(y) 281,67 KB |
|
_________________ Witek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
2A, to już OK. Pokombinuj z przewodami, tak by się kręcił prawidłowo. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | 2A, to już OK. Pokombinuj z przewodami, tak by się kręcił prawidłowo. |
na razie 6 kombinacji mam sprawdzone... jedna z nich daje prawidłowe obroty i 1,5A... nadal sporo ten sam silnik na starym sterowniku na jałowo kręci przy 0,8A. czyli biorąc poprawkę na napięcia zasilania -ze starym sterownikiem opory ruchu jałowego 20W a z nowym 55W...
testuję dalej....
ale tu sprawa dość prosta tyle, że czasochłonna...
gorzej z tamtym toprun z innego wątku... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
I=U/R Napięcie większe o 50%, to prąd teoretycznie powinien wzrosnąć o 50%.
Biorąc pod uwagę stany nieustalone przy danej indukcyjności uzwojenia, może być większy. Z 0.8A wynika pobór 1.2A.
1.5 uznałbym za prawidłowy. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | I=U/R Napięcie większe o 50%, to prąd teoretycznie powinien wzrosnąć o 50%.
Biorąc pod uwagę stany nieustalone przy danej indukcyjności uzwojenia, może być większy. Z 0.8A wynika pobór 1.2A.
1.5 uznałbym za prawidłowy. |
niezupełnie.... silnik to nie opornik, gdzie prąd rośnie proporcjonalnie do napięcia...
silnik direct -prąd PRZY BIEGU JAŁOWYM bardzo mało zależy od napięcia....
wyższe napięcie =większe obroty -a trochę większe opory ruchu kompensowane są przez większą moc -powstającą w wyniku właśnie wyższego napięcia. prąd rośnie bardzo mało.
dopiero pod obciążeniem wzrost prądu wraz z napięciem zasilania jest istotny... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
E... przy wyższym napięciu prąd nie wzrośnie na jałowym?
Wiem, że to nie opornik i dlatego napisałem, że powinien wzrosnąć teoretycznie.
Jakby nie patrzeć silnik stanowi jakąś oporność. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009
|
|
|
przetestowałem wszystkie 36 możliwych konfiguracji podłączenia halotronów i uzwojeń silnika...
3 z nich dają zadowalającą pracę do przodu i trzy wstecz... przy prądzie około 1,5A dla 36V
subiektywne wrażenie, że jakoś najlepiej idzie (jakoś ciszej -choć to prawie niewyczuwalne)
sterownik - silnik
halotrony:
niebieski-żółty
zielony-niebieski
żółty-zielony
zasilanie uzwojeń:
niebieski-zielony
zielony-żółty
żółty-niebieski |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2009
|
|
|
Ja też miałem zabawę z silnikiem bafang z przekładnią planetarną w środku udało mi się zejść do ok 2.5A przy pełnych obrotach
Uzwojenie silnika były połączone zgodnie a uzwojenia czujników w takiej konfiguracji jak u ciebie.Silnik pracował cicho i startował bezproblemowo ale nie kręcił się do prędkości 25km/h tylko prawie 40km/h przy napięciu nominalnym 36V |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|