ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przyśpieszona komutacja silnika BLDC
Autor Wiadomość
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   Przyśpieszona komutacja silnika BLDC

na prośbę kolegi z forum umieszczam schemat układu wpinanego pomiędzy silnik a sterownik który przyśpiesza komutację
układ ma za zadanie „oszukać” sterownik dając mu sygnały z czujników halla szybciej niż pojawiają się w rzeczywistości, sygnału jako tako nie da się przyśpieszyć bo nie wiemy kiedy się pojawi ; ) w silniku mamy 3 czujniki halla dzięki temu uzyskujemy informację o położeniu o aktualnym położeniu silnika co 60 stopni elektrycznych. Układ wykorzystuje sygnał pojawiający się wcześniej o te 60 stopni o ten sygnał opóźnia bo przyspieszenie o 60 st jest za duże
opóźnienie regulujemy stałą czasową układu RC, układ opóźnia sygnał o konkretny czas nie jest to rozwiązanie idealne ale najprostsze i działa, stała czasowa musi być dobrana do konkretnego silnika, wielkości koła, i prędkości z jakimi układ będzie używany. Ten układ opóźnia sygnał o 0,4ms to jest w miarę optymalna wartość dla mojego silnika- nie ma przekładni ma 17 „par” biegunów a może bardziej „trójek” ; ) koło 26 cali prędkości przejazdowe około 40-45 km/h
układ ze schematu stosujemy razy trzy na każdy czujnik halla oczywiście…
12m/s = 6 obrotów koła na sekundę
6*17=~100Hz
T=1/100=0,01s
360st = 10ms 0,4ms =~15st
przyspieszenie 60st-15st = 45 stopni elektrycznych

advance.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 466 raz(y) 50,25 KB

Ostatnio zmieniony przez kuras999 Śro 09 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Paź, 2009   

Co ci to daje w praktyce?
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Paź, 2009   

średnio 5km/h wyższa prędkość maksymalna w każdych warunkach, a podczas sprzyjających warunków (wiatr w plecy) na prostej drodze (nie z górki) osiągam 50km/h
układ załączam w momencie gdy rower zbliża się do prędkości maksymalnej to jest dla naładowanych aku ok 36km/h i w tym momencie rower dostaje dodatkowe siły
jak mam rozładowane akumulatory to załączam wcześniej bo wcześniej pojawia się prędkość maksymalna
dla rozładowanych akumulatorów widać jeszcze większe przyśpieszenie z tego względu pewnie że opory powietrza rosną z kwadratem prędkości więc mniejszy przyrost mocy to większy przyrost prędkości

może ktoś powiedzieć że bez sensu jest coś takiego budować ale ja poruszam się moim rowerem non stop zrobiłem już prawie 9000km i każde nawet małe udogodnienie jest dla mnie ważne, dla mniejszych prędkości rower przyśpiesza do 20% więc jest zauważalna poprawa
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 07 Paź, 2009   

Gratuluję przejechanych km.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group