Falcon v2 6KW+ |
Autor |
Wiadomość |
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017 Falcon v2 6KW+
|
|
|
Witam wszystkich Wraz z kolegą zaczynam budowę pierwszego dużego e-bika na ramie Falcon V2
Liczę na pomoc z waszej strony i propozycję . Chętnie wysłucham wszystkich propozycji ITP.
do tej pory zbudowałem jednego e-bike crossa ponad 3KW ale to na sterowniku blokowym.
Poniżej lista zebranych już elementów. Pytanie co myślicie o nich?
Na dniach będziemy zamawiać ramę oraz tylną felgę 19 cali moto. Pytanie jaki polecilibyście silnik i pozostałe elementy (BMS, komputer i resztę).
Rower będzie używany częściej po płaskim niż w górach (środkowa Polska) ale lasy i łąki pewnie będą nim penetrowane. Liczę że będę go używał także jako środka transportu szosowego. Ciężko mi określić prędkości jakie mnie interesują, oczywiście najlepiej gdyby był i szybki i silny ale pewnie tak się nie da.
Lista już zebranych elementów:
1. Amortyzator
RockShox DOMAIN RC DUAL CROWN
Skok: 200mm
Sprężyna powietrzna: Coil
Tłumienie: Mission Control DH
Regulacja tłumienia: zewnętrzna
Oś: 20mm Maxle
Stery: 1-1/8 aluminium
Górne golenie: 35mm
2. Kierownica
TRUVATIV Stylo T40 i wspornik ANSWER DH Direct z 3 stopniową regulacją wysunięcia kierownicy
zmieniła sie koncepcja co do akum.
3. Akumulator ncr 18650 29PF 10A
Ogniwa połączone w pakiet 20s16p
I tu pytanie jakie BMS do tego pakietu żeby można było sobie spokojnie ciągnąć 100A chwilowego oczywiście
4. Sterownik FOC
Sabvoton 72100 100A Od kolegi z forum ;] THX
5. Przednie koło
Koło przód 26 piasta dartmoor obręcz REMERX JUMBO szprychy SAPIM
6. Hamulce Shimano BR-M485.
7. Tarcza przód 203 mm
jaki polecacie silnik chodzi o uzwojenie ? myślałem o MXUS 16*4
coś w tym przedziale cenowym.
Chciał bym też być w stanie wspomagać silnik przy prędkości około 50km/h |
Ostatnio zmieniony przez romus130 Pią 22 Gru, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017
|
|
|
romus130 napisał/a: | Ogniwa połączone w pakiet 20s16p
I tu pytanie jakie BMS do tego pakietu żeby można było sobie spokojnie ciągnąć 100A chwilowego oczywiście
4. Sterownik FOC
Sabvoton 72100 100A Od kolegi z forum ;] THX
5. Przednie koło
Koło przód 26 piasta dartmoor obręcz REMERX JUMBO szprychy SAPIM
6. Hamulce Shimano BR-M485.
7. Tarcza przód 203 mm
jaki polecacie silnik chodzi o uzwojenie ? myślałem o MXUS 16*4
coś w tym przedziale cenowym.
Chciał bym też być w stanie wspomagać silnik przy prędkości około 50km/h |
Chyba w mxus-a 16x4 nie "wtłoczysz" z baterii 100A chwilowego. Max dla niego to 60A. QS V3 24x5 jest w stanie przyjąć 90 - 100A.
Jeśli nie masz jeszcze silnika - to wstrzymaj się trochę - Tas pisał że będą mieli jakieś konkretniejsze silniki od Mxus-a ale nie wiem kiedy.
Druga opcja to QS , ale w nim "drzemie moc
Jeśli chodzi o wspomaganie przy 50km/h - będzie ciężko. Ja przy swoim rhr205-40 też tak chciałem ale okazało się to niemożliwe - za duża zębatka na silniku choć najmniejsza dla tego silnika a z przodu blat 52z. Możliwość realnego wspomagania do 30-35 km/h |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
A gdzie najlepiej szukać QSa? |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
A jeszcze jedno co myślicie o akum? czy nie będzie przeciążany?
ale z moich obliczeń wychodzi że 16p * 20A = 320A więc jeżeli będe chciał z niego wziąć chwilowo 100A to nic mu nie będzie? |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
romus130 napisał/a: | A jeszcze jedno co myślicie o akum? czy nie będzie przeciążany?
ale z moich obliczeń wychodzi że 16p * 20A = 320A więc jeżeli będe chciał z niego wziąć chwilowo 100A to nic mu nie będzie? |
Na miękko |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
Tomek napisał/a: | Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło |
jeżeli chodzi i akum to mam dojście do takich ogniw w dobrej cenie więc dlatego takie |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
Tomek napisał/a: | Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło |
vtc6 maja do 30A przy kontroli temp |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
A co myślicie o rodzaju hamulcu? w sumie to w miarę zwykłe hydrauliki , ale gdzieś wyczytałem ze lepsze od dore xt.??
A i na tył też zakładacie 203mm? |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Romus130, ja swojego QS'a kupiłem od Petra z evracing.cz. Przyszedł w ciągu kilku dni (z Czech). Kontakt dobry i mogę polecić. Ludki też zamawiają bezpośrednio z QS Motor, możesz zagadać bezpośrednio z Vito Ho pod vito@tzquanshun.com
Odnośnie hamulców, wsadź od razu sztywne tarcze na alupająkach, np. IceTechy sm-rt86. Przy tej masie i prędkościach to i tak będzie za mało. Swoją "zwykłą" tarczę przegrzałem po jednym, ostrym co prawda, hamowaniu. Z tyłu i z przodu mam 203mm. |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Kolega rozmawiał dziś z Sebastianem konstruktorem ram Falcon. Odnośnie silnika i powiedział że niedługo będą mieć MXUS 5kW nominał. i Podobno jest dużo lepszy od QS.
Więc po prostu może więcej. i w przyszłości można bezie pchać więcej A w silnik;].
tylko jescze nie wiadomo dokładnie kiedy będą.. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
~7 września |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
tez jestem ciekawy tego silnika. Wagowo wychodzi ze powinien byc podobny do QSv3 ale czekam na testy |
|
|
|
|
|