|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Zrobiłem tak jak mówiłeś.
Gdy zmieniam offset left, lub right to prąd pobierany przez silnik znacznie rośnie.
Offset Left -9
Offset Right -9
Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,15A do 0,35A
Max. obr: 620
Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Silnik działa bardzo płynnie w pełnym zakresie. Jest to najlepsze ustawienie jeśli chodzi o płynność silnika i jego głośność.
Offset Left -5
Offset Right -5
Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,4A do 0,7A
Max. obr: 700
Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Natomiast silnik szybciej się zatrzymuje
Silnik działa płynnie w pełnym zakresie, ale na niskich obrotach są większe wibracje.
Próbowałem różne kombinacje Offsetów od -20 do +20. Przy ustawieniach ponad -+10 silnik pobierał już >1,5A prądu.
Przy ostawieniach left 5, right 20 silnik pobiera ok 1,5A, obroty są bardzo wysokie ponad 730. Silnik zatrzymuje się bardzo szybko, tak jakby regen działał. Bardzo niestabilny przy niskich obrotach. I mot recu przy zatrzymywaniu wynosi nawet -14, tyle ze niezależnie czy włączam regen czy nie.
Żadne ustawienia nie powodują różnic po zmianie set brake z 0 na 1, zwieraniu pinów. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Zrobiłem tak jak mówiłeś.
Gdy zmieniam offset left, lub right to prąd pobierany przez silnik znacznie rośnie.
Offset Left -9
Offset Right -9
Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,15A do 0,35A
Max. obr: 620
Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Silnik działa bardzo płynnie w pełnym zakresie. Jest to najlepsze ustawienie jeśli chodzi o płynność silnika i jego głośność.
Offset Left -5
Offset Right -5
Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,4A do 0,7A
Max. obr: 700
Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Natomiast silnik szybciej się zatrzymuje
Silnik działa płynnie w pełnym zakresie, ale na niskich obrotach są większe wibracje.
Próbowałem różne kombinacje Offsetów od -20 do +20. Przy ustawieniach ponad -+10 silnik pobierał już >1,5A prądu.
Przy ostawieniach left 5, right 20 silnik pobiera ok 1,5A, obroty są bardzo wysokie ponad 730. Silnik zatrzymuje się bardzo szybko, tak jakby regen działał. Bardzo niestabilny przy niskich obrotach. I mot recu przy zatrzymywaniu wynosi nawet -14, tyle ze niezależnie czy włączam regen czy nie.
Żadne ustawienia nie powodują różnic po zmianie set brake z 0 na 1, zwieraniu pinów. |
Heee?
Teraz już jestem zakręcony. Pisałeś, silnik ma 350 RPM a teraz ma 620?
Chciałbym to zobaczyć. Masz jakiegoś skajpa? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Nie ma szans na skype ;/
Nigdzie nie pisałem że max. obroty wynoszą 350.
Nagram wszystko aparatem łącznie z podglądem na aplikację i wyjaśnię tam wszystko. Nie wytłumaczę tego |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Zamieszczam film poglądowy z serii: jak ustwić regena...
Film
W następnym odcinku będzie parametryzacja |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Parametryzacja: Film |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Dzięki za filmik z parametryzajcą, dużo wyjaśnia i na pewno pomoże.
Miałbym prośbę jakbyś się jeszcze odniósł do mojego ostaniego posta z boostem bo jestem ciekaw jak to wygląda. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | Ja mam pytanie co do funkcji Boost bo juz się gubię, raz w temacie pisane jest że działa i jak działa , nawet w 1 poście jest info (działa) a raz piszesz że jeszcze nie działa, czy to są jakieś 2 rożne funkcje o podobnych nazwach?
Czy dobrze zrozumiałem ,że jeśli na blokowcu jechałem przy 100% 52km/h a przy 120% 60km/h to na X2 będę teraz jechał 8% wolniej z 100% czyli max 48km/h?
Bo zrozumiałem że booster to taka opcja 120% jak w blokowcu tylko nie 120% a 105% i nie na stałe tylko na określony czas. |
Sorry, umknęło mi
Jest w planach. Jednak nie wiem jeszcze jak najlepiej to zrobić, a to co opisywałem to próby. Generalnie jest tak, że prędkość jest nieco mniejsza. Aby teraz uaktywnić tego boosta należałoby osłabić pole stojana zapodając mniejszą wartość, czyli powiedzmy -20A. Silnik będzie się szybciej kręcił i wsio niby okej, ale...
Straty są o niebo większe w tym momencie, silnik bardziej się grzeje, jest głośniejszy. Prąd miast w uzwojenie grzeje środowisko...
I tu mój problem
Czyli przerost formy nad treścią. No ale muszę pokombinować
W blokowym też można przesunąć nieco fazę, w efekcie czego uzyskamy to samo ale znowu te straty... |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Ale jest nieco mniejsza od ustawienia 100% w blokowcu czy nieco mniejsza od 120% ?
To jest w zasadzie jedyne co mnie teraz martwi bo jeśli to jest mniej od 100% na blokowcu to z 60km/h przy 120% zrobi się 48km/h na FOC a to już zauważalna różnica.
Wiem że FOC a blokowiec to inna bajka ale w blokowcu te 120% nie powodowało znacznego wzrostu temperatury, nawet bym powiedział, że stała w miejscu. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Mniejsza ze 100% z blokowego |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017
|
|
|
Barmal, przyznaję się do swojego błędu... Żyłem w jednym wielkim błędzie, że tylko jedno ustawienie czujników halla jest poprawne.
Okazało się że poszczególne ustawienia czujników powodują takie efekty:
0- silnik działa bardzo płynnie, wręcz idealnie w obu kierunkach.
1- silnik drży
2- silnik drży
3- drży
4 -również
5- obraca się, ale z trudem i wielkimi drganiami. Dopiero po ustawieniu offsetów na: right 46 i left 47 działa poprawnie, tak jak na ustawieniu halli na 0.
Działa również regen i to bardzo dobrze, koło blokuje od razu. Jeden mały błąd, który powodował poprawne działanie silnika, więc nie kombinowałem z czujnikami. Twój filmik bardzo się przydał.
Dzięki wielkie!
PS: Gdyby jeszcze udało się jakoś sterować kierunkami z poza aplikacji, to było by mega. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017
|
|
|
barmal napisał/a: | Mniejsza ze 100% z blokowego |
To ja w takim razie trzymam teraz mocno kciuki za wprowadzeniem boosta, bo bez tego to 7x9 będzie za wolny na 20S już o 16S nie wspominam. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Mam jeszcze pytanie co do ustawienia temperatury odcięcia dla czujnika.
Zdaje mi się ,że na jednym z filmiku mówiłeś coś o zmniejszaniu mocy silnika czym bliżej temp odcięcia, możliwe że źle zrozumiałem.
Jak działa ta opcja? po prostu dojdzie do danej temp i odcina? czy jest jakiś etap przejściowy?
Ewentualnie jeśli to działa 0,1 to czy jest szansa aby można było sobie jakoś ustawić dolną granicę temperatury.
Powiedzmy ustawiam 90 minium, 150 max i w tym przedziale moc maleje od 100% przy 90 stopniach do 0% przy 150 stopniach |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017
|
|
|
Chyba ciężko będzie zroibć coś takiego jak mówisz.
Pytanie czy planujesz może jakąś intergracje swojego sterownika z jakims dedykowanym LCD ? |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | Mam jeszcze pytanie co do ustawienia temperatury odcięcia dla czujnika.
Zdaje mi się ,że na jednym z filmiku mówiłeś coś o zmniejszaniu mocy silnika czym bliżej temp odcięcia, możliwe że źle zrozumiałem.
Jak działa ta opcja? po prostu dojdzie do danej temp i odcina? czy jest jakiś etap przejściowy?
Ewentualnie jeśli to działa 0,1 to czy jest szansa aby można było sobie jakoś ustawić dolną granicę temperatury.
Powiedzmy ustawiam 90 minium, 150 max i w tym przedziale moc maleje od 100% przy 90 stopniach do 0% przy 150 stopniach |
Ograniczenie jest stopniowe. Temperaturę, ale tylko górny próg ustawiasz przez apkę na powiedzmy 120°, kiedy silnik osiągnie 70% ustawionej temperatury, czyli 84°C, sterownik ograniczy prąd do 90%. Gdy silnik osiągnie 80% z ustawionych 120°C, czyli 96°C, prąd zostanie ograniczony do 80%. Jeśli temperatura silnika podskoczy do 90%, czyli 108°C wówczas prąd zostanie ograniczony do 70%. No i na koniec, po uzyskaniu 120°C silnik zostaje wyłączony. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017
|
|
|
piwko7 napisał/a: | Chyba ciężko będzie zroibć coś takiego jak mówisz.
Pytanie czy planujesz może jakąś intergracje swojego sterownika z jakims dedykowanym LCD ? |
Paradoksalnie, w tym wszystkim największym problemem jest obudowa. Jeśli znajdziesz wyświetlacz, nie pasuje żadna i odwrotnie. I tu koło się zamyka |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|