|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sabvaton 72 80A vs MxusV3 |
Autor |
Wiadomość |
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017 Sabvaton 72 80A vs MxusV3
|
|
|
Witam, mam małą niejasność
1. Sterownik sabvaton07280 w nim jest jeden kabelek od stacyjki. Jak dobrze rozumiem zasilanie trzeba wziąć z akumulatora ? sterownik mam na zewnątrz.
- czy mogę to zrobić w taki sposób, że do plusa idącego od sterownika do akumulatora w złącze męskie xt60 wlutuje przewód 0,75 do zasilania stacyjki. Czyli w złączy plusa akumulatora miałbym + sterownika + ładowarki + stacyjki. czy tak mogę to wykonać?
w sterowniku GT1500 stacyjka miała 2 przewody tu jest inaczej.
2. Jeszcze odnośnie czujnika KTY83/122 mam silnik Mxusv3 czy przewód czarny i biały w złączce halla sterownika lutuję razem ze sobą - robię taki mostek i już nigdzie ich nie podłączam ? właśnie jak to ma wyglądać. Proszę zobrazować jak mam to zrobić bo tu nie wiem ??
3 Czy druga halla w silniku pełni funkcję zapasową ?
z góry dziękuje
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017 Re: Sabvaton 72 80A vs MxusV3
|
|
|
Pawio napisał/a: | Witam, mam małą niejasność
1. Sterownik sabvaton07280 w nim jest jeden kabelek od stacyjki. Jak dobrze rozumiem zasilanie trzeba wziąć z akumulatora ? sterownik mam na zewnątrz.
- czy mogę to zrobić w taki sposób, że do plusa idącego od sterownika do akumulatora w złącze męskie xt60 wlutuje przewód 0,75 do zasilania stacyjki. Czyli w złączy plusa akumulatora miałbym + sterownika + ładowarki + stacyjki. czy tak mogę to wykonać?
w sterowniku GT1500 stacyjka miała 2 przewody tu jest inaczej.
2. Jeszcze odnośnie czujnika KTY83/122 mam silnik Mxusv3 czy przewód czarny i biały w złączce halla sterownika lutuję razem ze sobą - robię taki mostek i już nigdzie ich nie podłączam ? właśnie jak to ma wyglądać. Proszę zobrazować jak mam to zrobić bo tu nie wiem ??
3 Czy druga halla w silniku pełni funkcję zapasową ?
z góry dziękuje
Pozdrawiam. |
1. Jest dokladnie tak jak piszesz - zeby uruchomic sterownik musisz podac + baterii na pomaranczowy przewod stacyjki sterownika. Poprowadz przewod od glownego plusa baterii, przez stacyjke/wlacznik do pomaranczowego przewodu, zeby moc wlaczac/wylaczac sterownik.
2. Nie chce mi sie teraz otwierac skrzynki zeby sprawdzic kolory, ale masz tam dwie wiazki - jedna z 3+2 przewodami - to jest zapasowy zestaw hali plus ich zasilanie. Druga wiazka zawiera dwa dodatkowe przewody(czyli 3+2+2). Te dodatkowe przewody sa od czujnika temperatury. Musisz otworzyc silnik, usunac wylacznik termiczny ktory jest tam orginalnie zamontowany, a w jego miejsce wstawic KTY83. Jesli nie chcesz wstawiac tego czujnika, musisz w te przewody wstawic rezystor. Inaczej kontroler sie nie wlaczy. Nie pamietam jaki to musi byc rezystor (jest to gdzies na forum) i niestety nie mam czasu teraz tego szukac ale oglolnie nie polecam tej opcji - nie bedziesz mial ochrony przed przegrzaniem. Wstaw KTY83. ABSOLUTNIE NIE LUTUJ TYCH PRZEWODOW ZE SOBA - NIE WIEM CO SIE STANIE ALE SABVOTON NIE JEST TANI I NIE CHCESZ BYC PIERWSZYM KTORY POCHWALI SIE NA FORUM CO SIE DZIEJE W TEJ SYTUACJI
EDIT:
Pisalem to co powyzej z pamieci i chyba mnie troche zawiodla - Nie moge w burdelu w warsztacie znalesc notatek i schematow z kabelkologi ale wydaje mi sie, ze jest tylko jeden przewod od czujnika temperatury, a nie dwa. Drugim jest masa wspolna z zasilaniem hali.
3. Tak, drugi zestaw czujnikow jest zapasem, tylko jeden musi byc podlaczony, zeby silnik/sterownik prawidlowo dzialal.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017
|
|
|
Dzieki za wypowiedz.
Jeszcze do konca nie wiem jak podlaczyc ten czujnik. Kupowalem sabvatona w nexun.pl i ta przy sterowniku jest opisane, ze czujnik lacze z bialym i czarnym kablem w zlaczu halla sterownika
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Tylko czy pozniej do tych kabelkow normalnie mam podlaczyc bialy i czarny z silnika? bo tak to rozumie. To jest niwsza wersja sterownika i Mxusa. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Pawio napisał/a: | Dzieki za wypowiedz.
Jeszcze do konca nie wiem jak podlaczyc ten czujnik. Kupowalem sabvatona w nexun.pl i ta przy sterowniku jest opisane, ze czujnik lacze z bialym i czarnym kablem w zlaczu halla sterownika
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Tylko czy pozniej do tych kabelkow normalnie mam podlaczyc bialy i czarny z silnika? bo tak to rozumie. To jest niwsza wersja sterownika i Mxusa. |
Hejka
Dokladnie tak musisz`zrobic - jak otworzysz silnik zobaczysz, ze czarny przewod od masy rozgalezia sie do trzech halli i do orginalnie zamontowanego tam wylacznika termiczngo ktory jednoczesnie jest podlaczony do przewodu sygnalowego. To co musisz zrobic to usunac ten wylacznik i w jego miejsce wstawic KTY83. Upewnij sie, ze nowy czujnik i przewody nie beda kolidowac z obudowa silnika, klej termoprzewodzacy z nexuna schnie kilka godzin ale nawet wtedy nie staje sie calkiem twardy, zachowuje gumowata konsystencje.
Niestety jestem na urlopie w Ustce, a rower w Irlandii, dlatego nie moge ci ze 100% pewnosca podac kolorow przewodow w silniku. Musisz to sam ogarnac, ale generalnie tak jak napisalem, znajdz oryginalny czujnik i zamiast niego podlacz nowy, jesli chodzi o kolory przewodow od strony sterownika - masz to w opisie na nexunie. Jesli chodzi o silnik - jak wyzej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Dzieki za info.
Napisalem jeszcze do chłopaków z nexun-a oni mnie troche inaczej instrułują. Piszą, ze wystarczy tym czujnikem połączyć dwa białe kable. Jeden od savbatona drugi od silnika - i strrownik ma zadziałać, bo bez tego czujnika sie nie włączy. Więc spróbuję tej łatwiejszej opcje. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Nie no jak połączyć czujnikiem 2 kable
Tak się nie robi
1. Jeśli masz czujnik w silniku mxusa v3 to tylko łączysz biały-biały
2. Jeśli nie masz i chcesz go dodać poza silnikiem to biały z z silnika zostawiasz nie podłączony, a biały i czarny w kostce od halli łączysz czujnikiem
3. Jeśli nie masz i chcesz zamontować w silniku to otwierasz go, wyjmujesz stary czujnik i w jego miejsce lutujesz nowy KTY, dzięki czemu patrz, punkt 1 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017
|
|
|
Ok, to już raczej wszystko się wyjaśniło. Trochę się zamotałem, bo wraz z kupnem sabvatona dostalem ten czujnik kty83 no i czytajac opis na stronie www nexun
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Myślałem, że muszę go koniecznie zamontować tak jak to piszą.
Silnik konkretnie mam Mxus 3k- turbo tak jest na silniku i niby ten czujnik posiada.
Także podłączam tak jak w punkcie 1 biały z białym.
To moja druga budowa ebajka. Poprzednia konstrukcja na zwykłej ramie. Robota ze skrzynką laminaty itp. Sterownik blokowy 45A nawet kabli nie pogrubiałem ani termicznie nie zabezpieczyłem. Po 10tyś tylko łożyska wymieniłem w silniku.
Myślę, że w przyszłym tyg. uda sie uruchomić falcona.
Dzięki za wyjaśnienie myślę, że wszystko zadziała.
A czy jest jakaś różnica pomiędzy mxusem v3 a v3K turbo?
Pozdro. |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
Witam.
Poskładałem i polutowałem wszystko do kupy ale sterownik nie uruchamia się. Jak na moje to wszystko powinno byc ok. Ładowarka ładuje, po naładowaniu się wyłącza. Na sterownik idzie prąd. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się żadna dioda na sterowniku - powinna się palić?. Po przekręceniu prąd idzie na gniazdo USB i to wysoki ponad 80V - chyba po to jest ten adapter by redukował napięcie do kompa płynące??
Adapter komputer widzi lecz nie odbiera nic z niego tylko ta jedna dioda TX w programie miga. Próbowałem wszystkich chyba dostepnych wersji programu. Komputer z windows 10.
A czy silnik Mxus 3k turbo posiada 2 czujniki KTY38 ?
Będę chciał spróbować podłączyć drugą halle - bo może tam tylko jest ten czujnik ? Jakieś sugestie ? Z góry dzięki. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
Lepiej wszystko rozłącz i jeszcze raz sprawdź, gdzieś któryś przewód podłączyłeś niedobrze.
Na USB nie może być 80V i lepiej się upewnij bo jeśli jest tak w rzeczywistości to uszkodziłeś sterownik.
lub
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
Podłączyłem zgodnie z tym schematem. Statyjkę podłączyłem pod pomarańczowy przewód w sterowniku. Prąd podałem bezpośrednio z akumulatora podłączyłem go przed akumulatorem stetownikiem i ładowarką.
Jedyne co mogłem zrobić nie tak to niezabezpieczyłem drugej halli tylko wszystko zawinąłem do kupy i kablki z silnika sie stykały razem. Czy może mieć to wpływ gdy ten zestaw jest zapasowy i nie podłączony? Już to zaizolowałem jak się należy.
Do sterownika przykręciłem tylko aluminiowy adapter w te 4 sruby od spodu.
Jak nic nie ruszy po pewnych próbach. To rozkręce sterownik i zobacze co w nim. Gwarancja i tak nie ważna bo go przyciąłem po bokach.
Ładowanie działa sterownik robi się lekko ciepły przy tym procesie.
Jakoś nikt mi nie może napisac czy 3k T posiada 2 czujniki KTY38 - bo bez tego czujnika sterownik z tego co się dowiedziałem nie ruszy. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
Ze swojej strony dodam, że bardzo ważne jest dokładne poprowadzenie mas, przed przetwornicami dałbym bezpieczniki, za przetwornicami np. zenerki dużej mocy (12v-zenerka na ok 13V, 5V-5.6 albo 6.2 V), tak dla bezpieczeństwa. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
Drugi komplet halli ma swój czujnik temperatury, są 2szt. Jest niezalezny, można go obkleić wspólnie.
Sterownik nie rusza rowerem, ale uruchamia się nawet bez czujnika temperatury.
czyli jeszcze raz.
Podstawowym problemem jest to, że sterownik się w ogóle nie włącza. Czyli najpierw trzeba go włączyć. Nieprawidłowe napięcia na gnieździe USB świadczą o błędzie w instalacji i uszkodzeniu sterownika.
Aby to potwierdzić należy wyjąć sterownik z roweru i na stole podłączyć go pod zasilanie pozyskane z ładowarki. Włączamy go na przewodzie stacyjki i sterownik ma się uruchomić oraz ma się dać z nim porozumieć poprzez komputer. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pawio
początkujący FalconV2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
|
|
|
No niestety jak to w życiu bywa więcej pod górkę. Potwierdziło sìę najgorsze. Rozkręciłem sterownik i jest upalony. Upalił się przez srubę która była wkręcona wraz z adapterem. W komplecie nie dostałem wszystkich śrub do tego adaptera a miałem swoje lecz jeszcze raz takie długie (pomyślałem, że nawet lepiej) Wkręcająca śrub zwarła się z płytką tak, że aż ją wygieło co widac na foto do tego zwarła się z opornikiem. Chwilami czyłem, że po ramie biega prąd.
To tłumaczy przebicie prądu na ramę ponieważ śruba stykała się z ramą i płytką (widoczny ślad na plytce)
Także takie moje doświadczenie ale wiem przynajmniej gdzie tkwi przyczyna. Także uważajcie u przestrodze nie wkręcajcie dlugich srub do sabvatona przy waszych przeróbkach. Ja czekam na nowy sterownik.
20170928_152549.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 322 raz(y) 535,67 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|