Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: | A to nie jest przypadkiem ślepy zaułek?
Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to silnik od Tesli ważący 35kg dysponuje mocą maksymalną na poziomie 257kW. Ten Mxus powinien mieć pi razy oko 110kW w szczycie i to mocy mechanicznej a nie pobieranej z akumulatora.
Nie wspominając o dodatkowych 15kg wożonych w tylnym kole ... |
Wiesz, nie wiadomo ile silnik Tesli wygenerowałby bez chłodzenia.
Albo - ciekawe ile wygenerowłałby silnik rowerowy przy chłodzeniu obiegowym.
Choć sądzę że nie tyle co powinien. To może być ślepy zaułek. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Silnik tesli to wysokobrotowy silnik indukcyjny (20k rpm) dodatkowo chlodzony. A mxus musi dawac kilowaty przy 200-300rpm |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Jak tam chłopaki testy praktyczno - porównawcze względem QS się odbyły ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Odbyły ale nie do końca z sukcesem, bo o ile QS padł z powodu przegrzania przy dawaniu w palnik, to konstrukcja z Mxusem 5k padła bo aku nie wytrzymuje dokąłdanai do pieca i się nagrzewa do 50st
Ogólnie to jest dobrze, przy takim samym prądzie silnik ma 20st mniej niż QS podczas dynamiczniejszej jazdy, ale to bardzo skrajnie dynamiczna jazda. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Przyspieszenia i prędkość max jakieś różnice ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
to samo co QS od czecha, mxus jest duży, można go dłużej dawac gazu na dużym prądzie, ale różnic w przyśpieszeniu spektakularnych nie ma bo nie może być |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Ktoś jest już szczęśliwym użytkownikiem tego silniczka i mógłby się pochwalić pierwszymi spostrzeżeniami? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Jak jeździłem po drodze to nie widziałem żadnej różnicy np z qs 205. Moc była koło 7kw. Pewnie będzie widać po grzaniu silnika. Niestety nie miałem okazji zagrzać go gdzieś w terenie górskim. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Dzięki Apofis.
Przymierzam się do tego silnika
Zbieram info...... |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Zaprawdę powiadam Wam że QS205 V3 z olejem w środku jest receptą na wszystkie bolączki a nie 15 kilo w tylnym kole Jeśli chodzi o silnik do "roweru". Jeśli chodzi o silnik do moto szosowego to od biedy ten 5k turbo do tego olej w środek kabelki odpowiednie i wiaderka prądu no i oś dł. . Ostatecznie QS 273 i to samo co wyżej . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Taka ciekawostka, Sabvoton 150A, chwila zabawy i QS273 do przewinięcia bo się pojawił zastanawiający opór przy kręceniu kołem
Więc kilogramy nie są remedium na grzanie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Dokładnie. To jest tylko odwlekanie nieuniknionego |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Też tak sądzę, że tutaj mocniejszy cięższy silnik nie jest rozwiązaniem. W sumie mocy nie brakuję, jedynie, żeby taki hub mógł orać po kamieniach przy wolnych prędkościach |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
6T w europie nikt nie znalazl ? Bo jedynie co trafilem to 5T , a widze ze sklepy ostatnio zoptymalizowaly sprzedaz usredniajac rodzaje nawiniecia do jednego.. |
|
|
|
|
|