Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić? |
Autor |
Wiadomość |
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
dzwoniłem do MAXEV pan mi powiedział ze on robi takie jakby ósemki z blachy stalowej na przednie widełki znaczy jeden otwór by był te 8 mm przykręcany do widełek a drugi te 12 mm dla silnika ...tylko jak to zrobić ...zeby to stabilne było i sie trzymało ..ale sam pomysł nie jest głupi... bo mi sie serce kraje jak pomyśle o rozpiłowaniu tych widełek ...
i sie nie osłabią widełki w ten sposób
a z rozkręceniem silnika wiem ze jest takie urządzenie do odkręcania zapieczonych śrub co się wkłada bita i to ma sprężyne w środku i się w to młotkiem wali nie wiem jak to sie nazywa w poprzedniej mojej robocie takie mieli ale teraz juz nie mam tam dojścia,może popytam w warsztatach samochodowych
z innej beczki w majowej elektronice dla wszystkich jest jakiś projekt komputerka do roweru ale na Arduino |
Ostatnio zmieniony przez AlexWest Nie 24 Maj, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
AlexWest napisał/a: |
z innej beczki w majowej elektronice dla wszystkich jest jakiś projekt komputerka do roweru ale na Arduino |
Jest komputerek rowerowy ale dla zwykłych rowerów, nie EV; a po drugie nie ma tam żadnego arduino, wszystkie płytki robione od podstaw |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
ano faktycznie przepraszam nie na Arduino co o nim mówią ze jest dla 10-laków (i super)
tylko na zaprogramowanej Atmedze328 czyli musiał pisać kod w języku C lub bascomie (przpraszam nie-eltktroników) to mogł kod żródłowy opublikować...i jak sie pokusił o zrobienie zegara to mógł tez zrobic prosty watomierz na akumulator..byłby drugi Pikacz ( choć jeden bardzo doswiadczony elektronik powiedział mi ze taki watomierz na Atmedze sklecony z woltomierza i amperomierza i mnożenia tego bedzie miał słabą dokładność...ale ile satysfakcji z wymyślenia samemu ...:) ) |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
silnik działa po tylu miesiacach udało mi sie uruchomic silnik (kupiłem używany i nie wiedziałem czy był sprawny ) ... nie mialem 36 V więc połączyłem szeregowo trzy zasilacze ATX ze starych komputerow wyciagniete ze smietnika i uzyskałem około 36 V
i podlaczylem nawet bez czujnika pass i działa teraz zakładac na rower |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
Dzis w końcu w jednym warsztacie srubokretem udarowym odkrecili mi te dwie sruby ( na szczescie gwintu nie uszkodziło ) jeszcze nie rozbierałem jutro spróbuje ...
pytanie czy mżna tak zdemontowac ten wolnobieg zostawic sam działajacy silnik uzwojenie zeby sie obracał l na łozyskach i tej przekładni planetarnej ? nie wiem zdjac te spręzynki czy cos ..
nie uszkodzi sie nic podczas ekspolatacji ?
nadal nie rozumiem po co oni dali wolnobieg z przodu skoro we wszystkich rowerach jest wolnobieg z tyłu . Ten silnik sie obraca teraz tylko w jedna strone a chce zeby chodził w obie strony bez oporów
może to byl silnik do tyłu ale nawet na sterowniku pisze ze on na przód jest
silnik.jpg te spreżynki jak by wyjąć |
Pobierz Plik ściągnięto 345 raz(y) 122,5 KB |
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
AlexWest napisał/a: | ....
nadal nie rozumiem po co oni dali wolnobieg z przodu skoro we wszystkich rowerach jest wolnobieg z tyłu . Ten silnik sie obraca teraz tylko w jedna strone a chce zeby chodził w obie strony bez oporów.... |
Właśnie po to, by kręcił się "do przodu" bez oporu. Bez wolnobiegu, w obie strony wystąpi opór. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
chyba po prostu nie rozumiem tego ...
bo ja to koło zawieszalem na drucie i podłączałem 36 V zeby sprawdzić czy działa
jak sie kreci w jedną strone lekko bez oporów czyli magnesy nie blokują a w drugą strone wolnobieg blokuje to no jak ? OK musze rozkrecić i zobaczyć albo w koncu rozpiłować te widełki i przymocować silnik w rowerze i pokręcic |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
AlexWest napisał/a: | chyba po prostu nie rozumiem tego ....... |
Pokręć koło do przodu i do tyłu bez włączania silnika, może zrozumiesz |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
odkręciłem te trzy sruby i dowiedziałem sie jednej rzeczy ...one trzymaja wolnobieg ...po ich odkreceniu nie ma zadnych oporow kreci sie do tyłu i do przodu ....
pytanie czy tak mozna jezdzic ?
pokrywa sie dalej nie chce zejść ..pewnie zejdzie po po odkreceniu nakretki łozyska ale w sumie chyba nie ma potrzeby rozkrecac ... w sumie o to mi chodziło ... |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
AlexWest napisał/a: | ...pytanie czy tak mozna jezdzic ?
... |
Jak będziesz pedałować, to na pewno |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
ale czy na silniku tak można jezdzic ..czy sie kółka w środku nie zatrą ..nie zmielą ...nie uszkodzą... |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Wstrzymaj się z tym piłowaniem widelca. Koledzy może warto się dowiedzieć jaki to jest dokładnie widelec zanim poradzicie koledze tak że straci zęby jak mu silnik z podpiłowanych np magnezowych widełek wyjedzie do przodu? AlexWest - sprawdź magnesem golenie widelca ( to ta dolna część) jeśli magnes łapie są stalowe więc raczej można piłować bo: A - powinno wytrzymać B -widelec z stalowymi goleniami i tak jest raczej mało wart . |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
no rama Accent to chyba aluminiowy teraz wszyscy aluminiowe robią
magnes nie przyciąga ta srodkowa część amortyzatora co sie chowa jest ze stali bo magnez przyciąga |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
AlexWest napisał/a: | ale czy na silniku tak można jezdzic ..czy sie kółka w środku nie zatrą ..nie zmielą ...nie uszkodzą... |
Silnik bez wolnobiegu będzie się kręcił, lecz koło już nie, chyba że "zblokujesz" wolnobieg, wówczas silnik będzie kręcił koło w obie strony, lecz przy jeździe "luzem" (bez wspomagania silnikiem) w obie strony będziesz miał opór. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
w sensie ze jak sie podłączy sterownik to zamknie sie obwód i magnesy w cewkach bedą genererowały takie napiecie ze bedzie opór ? no to nie wiem moze zrobie podłączanie przewodu zasilającego przez przekażnik ...
ale to jak wolnobieg jest odkrecony to co silnik przez te plastikowe przkladnie
jest połaczony mechanicznie z obudową czyli z kolem ? ja juz nie wiem ...
na serio ten wolnobieg daje taki opór ( na razie nic nie podłączone ) ze nie da je na tym jezdzić
taki opor jest jak by sie jechało na obcierających hamulcach ... |
|
|
|
|
|