|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A vs sinusoidalny |
Autor |
Wiadomość |
Torque
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017 Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A vs sinusoidalny
|
|
|
Witam wszystkich,
w sklepie Nexun zamówiłem wszystkie części do swojego pierwszego ebike (oprócz baterii, bmsa i ładowarki). W związku z tym, że nie mam żadnego doświadczenia z rowerami elektrycznymi bardzo proszę o pomoc.
Zamówiłem silnik 10x6 kaseta oraz sterownik GT1500.
Zastanawiam się nad zamontowaniem jakiegoś sterownika sinusoidalnego zamiast GT1500.
Jak gdzieś czytam jakieś materiały na temat sterowników to wszędzie piszą, że sterownik sinusoidalny ma same plusy w porównaniu do wektorowego.
W moim przypadku przekonuje mnie cichsza praca silnika.
Jestem przed zleceniem wykonania baterii więc wydaje mi się, że jest to ostatnia chwila na jakiekolwiek zmiany.
Planuje wykonać rower wg poradnika http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
Interesuje mnie prędkość ok. 60 km/h i zasięg ok. 100 km (oczywiście im więcej, tym lepiej).
Według moich wstępnych obliczeń wyliczyłem, że w trójkącie ramy zmieści się 158 ogniw.
Możecie mi polecić jakiś sterownik sinusoidalny? Może być na aliexpress bo do wiosny jaszcze trochę czasu zostało.
Dodatkowo proszę o informację, jaką baterię powinienem zastosować (16s czy mocniejszą)?
Rower oczywiście ma służyć do dobrej zabawy i głównie do zap**** po lasach Oliwskich w Gdańsku. Mam 30 lat i 75kg. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Jeżeli chcesz ok. 60km/h to 16s dla silnika NC10x6.
Albo 16s10p i jeszcze 2 ogniwa musisz zmieścić, albo 16s9p i 144 ogniwa. |
|
|
|
|
Torque
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Torque napisał/a: | a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s? |
Nie dla tego silnika. Dla 7x9 można by się jeszcze zastanowić, ale w tym wypadku nie warto. |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: | Torque napisał/a: | a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s? |
Nie dla tego silnika. Dla 7x9 można by się jeszcze zastanowić, ale w tym wypadku nie warto. |
Jeżeli piszesz...
Torque napisał/a: | Interesuje mnie prędkość ok. 60 km/h |
to powinieneś wybrać NC 10x6
Sam mam silnik NC 7x9 napędzany przez GT1500 z akumulatora 60S3P NiMh /taki odpowiednik 20S Li-ion /
i mając ustawiony sterownik na 3 zakres /120%/ i akumulator z napięciem powyżej 80V
napędzam się na samym napędzie elektrycznym do ok. 55km/h.
Fakt... jestem o wiele cięższy od Ciebie ale mnie zadowala jazda z prędkością ok. 45km/h,
zwłaszcza że w NC 7x9 cieszy przyspieszenie i moc jaką dysponuje przy pokonywaniu wzniesień. - oczywiście w tej grupie silników |
|
|
|
|
Torque
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
Zamówiłem silnik 10x6. Mam nadzieję że moment obrotowy będzie wystarczający .
Proszę o informację czy jest jakaś alternatywa dla sterownika GT 1500W, 48-84V, 45A w postaci sterownika sinusoidalnego? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
Będą niebawem w nexunie sinusy 45A |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Będą niebawem w nexunie sinusy 45A |
Po wiela Panie za te cuda?... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
jeszcze nic nie wiadomo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
Gt 1500 tylko przy 7x9, przy 10x6 FOC, ale małych Tas nie prowadzi.... 10x6 może się sprawdzi w tej konstrukcji, bo driver niewiele waży, pytanie ile cała konstrukcja wyniesie. Ja mam obecnie 130 kg z driverem, a na wiosnę będzie już 140 kg i powoli 9x7 nie starcza... z 2giej strony latanie 60 km/h po lasach, to lekkie przegięcie, no chyba że będzie full, ale wtedy jakoś nie wierzę w tą ilość ogniw w ramie.. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 22 Lis, 2017
|
|
|
Moje doświadczenia z sinusem? Cisza, kopyto i ... rozerwany widelec. A jak już wymieniłem widelec na super mocny, to mi przekładnię zmieliło jak za mocno wystartowałem (bo trafiłem na agresywną panią dzik z młodymi i wolałem szybko się oddalić). Za szybko, niestety. Sterownik podał taki zryw, że przekładnię zmieliło. Ale zanim zmieliło, zdołałem oddalić się tych kilkaset metrów w tempie rakiety kosmicznej.
Ale to był silnik przekładniowy 24V, który zrobił 35.000 km na klasycznym sterowniku trapezoidalnym zasilanym napięciem 48V i o docelowej mocy 2 kW. Swoje przeżył, choć trochę szkoda, bo mógł jeszcze pojeździć, ale cóż, lepsze jest wrogiem dobrego. Przekładniówka była dobra, ale bezprzekładniowy MP2 w przednim kole jest extra. No i na pewno przekładnia się nie zmieli, bo jej nie ma. A przy sinusie praca naprawdę jest zadowalająca i osiągi też.
Jak mówię, sinus dwukrotnie bardzo szybko się z silniczkiem rozprawił. Obecnie używam więc bezprzekładnowego Magic Pie 2 bez w budowanego sterownika, napięcie 16s (60V), sterownik sinus 500W. Wrażenia? Nieporównywalne. Na szerokiej oponie maxxis 3,0 start na suchym asfalcie z piskiem. Bardzo cicha praca. Przyspieszenie nieporównywalne z trapezem. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Czyli co? Sinus lepszy w końcu czy trapez? Proszę podpowiedzcie i podsumujmy jakoś ten temat, bo już mam sieczkę w głowie Z innych tematów też mam sieczkę Silnik będę miał o ten http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html akumulator na 60 V |
|
|
|
|
marcingp5
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Mam GT1500 i jak dla mnie trapez ma wyraźne i mocne kopyto a wręcz takie uderzenie aż zsuwa się z siodełka. Sinus jest łagodny na starcie i cichy ale to raczej nie daje tyle frajdy jak mocne przyspieszenie. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
wektorowy tez tak idzie ustawic aby palil gume na starcie ale naogol jest to efekt niepozadany. Wyobraz se cos takiego w motorze |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
GT 1500 jest fajny, bo zero problemów ze sterownikiem i w razie nieszczęścia niewielka strata, wektor - sabek - duże koszty (i brak sensu ekonimicznego przy silnikach 1500W) , tanie sinusy = problemy.
2 userów tego forum, testuje 4tą drogę . Po sezonie może będzie się czym dzielić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|