ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za ogniwo?
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   Co to za ogniwo?

Wpadła mi w ręce bateria zbudowana z ogniw chyba? A123 bo o średnicy 26mm i długości 65mm w niebieskich koszulkach z bardzo nieczytelnymi napisami coś "CL 26650" i pod spodem "2L 09C517" przy czym napisy odczytane z dużym marginesem domysłu. Bateria składa się z 30 takich ogniw połączonych 10s3p i próbują ja "reanimować" jeśli się uda. Dlatego gdyby ktoś wiedział jaki to typ, to byłbym wdzięczny za pomoc gdyż nie wiem czy to LiJon czy może LiFePO4 ? a z tym wiąże się napięcie ogniwa i baterii.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

To wygląda na ogniwo typu 26650.
Ma takie wymiary jak podałeś.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

Ale jaka jest "chemia" tego ogniwa? Na razie ładuję bez BMSa prymitywną ładowarką i ogniwa dość równo się ładują,boję się tylko by nie przeładować jak są to LiFePO4,czyli nie przekroczyć 3.6V na celi. Dlatego pytam o ta chemię. BMS jest maleńki, z dwóch płytek równoległych z procesorem i szyną danych SCL i SDA,ciekawym z jakiego to roweru,obudowa baterii jak w BORA.
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

No to jak jest 26650 to nolmalnie LI iony
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

Foto zapodaj.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

26650 były też LiFe mam takie sony.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Foto nic nie da bo napisy jak wspomniałem,nieczytelne.Ładowałem całą baterię zwykłą ładowarką na 36V (do skutera? chyba do żeli) i obecnie podłączona do BMSa pokazuje na wyjściu dokładnie 36V a gdy chcę ładować ładowarką do LiJon taką z wyjściem 42V to BMS blokuje a to by wskazywało albo na uszkodzenie BMSa albo to ogniwa LiFePO4 i BMS blokuje przed przeładowaniem. Jutro zamieszczę zdjęcia.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Jeżeli jest 10S to na 99 % lion. Są na rynku pakiety z Life4 ale one maja 12S.
Oczywiście ładuj bez BMS. Ja bym ladowal/testowal zasilaczem laboratoryjnym lub modelarska 1S.
Jesli Life4, to będzie brak przyrostu napięcia przy 3,5-3,6 V i po nawet nieduzym obciążeniu szybki spadek do 3,3 V.
Bardzo prawdopodobne jest (poza BMS-em) uszkodzenie którejś sekcji ale to łatwo wykryć podczas ładowania szeregowego kilku sekcji naraz, kontrolując (nie)rownomiernosc przyrostu napięcia podczas ładowania i przy przerwaniu zasilania.
A zresztą jak to 'wymyślny' malutki BMS z szyna danych to b.prawdopodone jest ich uszkodzenie lub tylko blokada bo napięcie calosci kiedyś zeszlo b.nisko.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Może masz rację Wojtku ,sam jeszcze nie wiem gdyż z takimi żelazofosfatowymi nie miałem praktycznie do czynienia i nie bardzo wiem jak się one zachowują przy ładowaniu.
Zamieszczam zdjęcia jak zapowiedziałem.

DSCI0174.JPG
Bateria
Pobierz Plik ściągnięto 247 raz(y) 7,24 MB

DSCI0177.JPG
Bateria z BMS
Pobierz Plik ściągnięto 226 raz(y) 7,4 MB

DSCI0178.JPG
BMS
Pobierz Plik ściągnięto 254 raz(y) 7,64 MB

DSCI0179.JPG
Oznaczenie ogniwa
Pobierz Plik ściągnięto 231 raz(y) 7,4 MB

 
 
zygmakos 
początkujący
zygmakos


Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

firma 123 system są tylko life , kiedyś Makita owijała na biało 26650 kiedyś 2.3 Ah , teraz 2.5 Ah są niesamowite ale drogie . Sprawdziłbym jedno ogniwo , łdowarką , ustawiene na life nie przekroczy 3,65v lu 4s zwykłą samochodową ...
_________________
zygmakos
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

No więc tak,to są ogniwa LiJon (może LiPo?) a doszedłem do tego po wbudowanym w obudowę wskaźniku, który po naładowaniu baterii do wartości 37.4V wskazywał-zaświecał tylko jedną diodę a to wskazywało by, że prawie rozładowana bateria.Pewnie wcześniej bym do tego doszedł ale przy okazji próbowałem ładować ładowarką (fabryczną do ebików) którą kupiłem za 20zł uszkodzoną i po naprawie tym co miałem pod ręką sprawdziłem na używanej przeze mnie i dobrej baterii i działała.Podłączona do tych ogniw tylko startowała,pewnie coś znowu padło jak sądzę po stronie wtórnej (bo dioda na ładowarce świeci)i muszę ją znowu przeglądnąć. Druga,sprawna ładowarka podjęła pracę i aktualnie bateria się ładuje.Jak będzie naładowana to sprawdzę jej pojemność, bo wizualnie wygląda to raczej dobrze i budzi nadzieję.Mam trochę szczęścia bo za tą baterię dałem 30zł,jak mówią "głupiemu szczęście sprzyja" a ogniwa w takich obudowach (A123) i LiJon mają sporą pojemność tak ok.4000 mAh i są faktycznie drogie,zobaczymy co dalej będzie.
Zauważyłem w tej baterii taki dziwny "myk" służący zapewne do sterowania wielkością prądu, mianowicie na wyjściu "minusa" są dwa równoległe tranzystory (chyba mosfety?) sterowane z BMSa zapewne przez szynę SDA i SCL, ot taka ciekawostka.
 
 
zygmakos 
początkujący
zygmakos


Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

teraz pojemność , ważna...
_________________
zygmakos
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

zygmakos napisał/a:
teraz pojemność , ważna...

Pojemność KAZDEGO segmentu. To pakiet z nieznaną przeszłością, więc trzeba sprawdzić dokladnie. Zdarzają się wyrażnie słąbsze segmenty będące w środku pakietu, bo one z powodu temperatury szybciej padają.

wibi napisał/a:

Zauważyłem w tej baterii taki dziwny "myk" służący zapewne do sterowania wielkością prądu, mianowicie na wyjściu "minusa" są dwa równoległe tranzystory (chyba mosfety?) sterowane z BMSa zapewne przez szynę SDA i SCL, ot taka ciekawostka.

To moze być de facto element wykonawczy wyłacznika elektronicznego (wł/wył ) sterowanego z konsoli/displaya.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group