|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
LI PO jako akumulator rozruchowy. |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Czasami jeżdżę autem z 1943 roku. W standardzie na desce rozdzielczej jest amperomierz wyskalowany od -150A do +150A. Po rozruchu silnika amperomierz pokazuje w pierwszej chwili nawet 100A ładowania. Oczywiście prąd stopniowo spada i po chwili (kilkanaście sekund) to już poziom ładowania powiedzmy 20A. I żeby nie było, autko ma instalację 12V i w miarę współczesny silnik. Wystarczy założyć amperomierz cęgowy do nowoczesnego auta i zobaczycie jakie to prądy płyną. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
W takim razie już wiadomo dlaczego aku PB tyle lat jest na rynku i nikomu nawet w głowie by to zmienić . Po prostu i (piszę to poważnie) jest to cudowne rozwiązanie za to co daje w stosunku możliwości do ceny a do tego jak tak jest traktowane aku to i do trwałości już się też nie czepiam. Nawet jak się od tych prądów płyty w celach zaczynają grzać to elektrolit je skutecznie chłodzi do czasu aż prądy spadną do normalnego poziomu. Ktoś jednak miał łeb nie od parady wymyślając to to . Czyli dobry wynalazek sam się broni na tym drapieżnym rynku. Nic nie kombinuje tylko zmieniam na inne aku ołowiowe. |
|
|
|
|
zygmakos
początkujący zygmakos
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Przy starszych rocznikach bez sprawdzenia przez speca nie kombinować /serwis i wtedy dają wieloletnią gwaranję na swoje aku lifepo4 / , moje pojazdy posiadają kontrolery pracy przerywanej i prądów na aku /od kilku lat wymieniłem w aucie i w moto na A123 systems z powodzeniem/ ale kasa większa niż Pb/. Life są małe i wejdą w chłodne miejsce. Spotkałem się z tym rozwiązaniem w wielu autach, motocyklach i sklepach /także internetowych/.Z ceną Life się nie przebją na masowy rynek. Z NOWYM ROKIEM... Ps.sirgregs na zlocie będe Scott'em carbon cr1 , waga z aku 9.8kg |
_________________ zygmakos |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Rok temu zakupiłem do benzynowego silnika 1.6 aku 2200 mah 3s 11,1V 20C TURNIGY
Używałem jako kickstartera ponieważ często zdarzało mi się zostawił auto z włączonym "czymś" i aku padało a jak już raz i drugi padło to nie miało pojemności.
Przyjemność odpalenia przez taxi to koszt około 20zł a bateria wyniosła mnie 50 zł...
Pomimo że akumulator miał tylko 2.2 Ah to bez problemu odpalałem samochód i wciąż wożę go jako awaryjny w kieszeni drzwi ;]
Nieraz zaczepiali mnie obcy ludzie z kablami żeby wspomóc ich przy starcie, wtedy wyciągłem tylko magiczne lipo i obywało się bez kombinacji parkingowych co by kable długościowo wystarczyły.
W każdy razie po około 10ciu użyciach zmierzyłem napięcie na baterii i wyszło jakieś 4.3 V na ogniwo - czyli przeładowało mi baterię mimo że odłączałem natychmiast po odpaleniu samochodu. |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
piotrrs11 napisał/a: | Rok temu zakupiłem do benzynowego silnika 1.6 aku 2200 mah 3s 11,1V 20C TURNIGY .....W każdy razie po około 10ciu użyciach zmierzyłem napięcie na baterii i wyszło jakieś 4.3 V na ogniwo - czyli przeładowało mi baterię mimo że odłączałem natychmiast po odpaleniu samochodu. |
Dlatego zastanawiam się, czy 4s (16,8V max. a 14,8 nominalnie) nie byłyby lepsze. Pakiet 4s odłączony do rozładowanego akumulatora samochodowego momentalnie miałby napięcie w okolicach nominalnego, czyli 3,7 na celę, czyli 14,8V. Wtedy napięcie z alternatora (ok. 14,2-14,4V) byłoby zbyt niskie aby ładować LiPo.
Jedyną obawą jest, że po podpięciu do samochodu pakietu o napieciu 16,8V akumulator samochodowy (pomimo rozładowania) nie będzie w stanie skompensować napięcia do nominalnego dla LiPo (14,8V) i może ulec uszkodzeniu elektronika w samochodzie.
Załączyłem znalezione w internecie zdjęcia wnętrza Jump Startera, którym autor uruchamiał średniej wielkości samochód przy odłączonym akumulatorze. Akumulator w nim jest LiIon 3s 2150mAh, tylko z etykiety baterii wynika, że wytrzymuje rozładowanie 120C.
Jak widać na jednym zdjęciu wytopił się lut, ale po poprawce jumper działał dalej.
6675047400_1479072194.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 270 raz(y) 377,73 KB |
1515028700_1479071588.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 384,47 KB |
1292502500_1479071584.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 375,28 KB |
5381812300_1479071589.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 285 raz(y) 393,81 KB |
|
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Za takie pieniądze, to bym łyknął, ale nie mam możliwości zakupu za granicą. Może mi ktoś to kupić? |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Przecież na Amazon.de można już kupować w Polsce. Trzeba tylko się zarejestrować i podpiąć do Amazon kartę kredytową. Przesyłka do Polski za zakupy powyżej 39 Euro jest darmowa. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Jestem ciekaw z kąd ta cena z 99,99 na 39,99 euro?
Dostawa jest free ale ciekawe ile z przewalutowaniem wyjdzie, bo zamówić bym mógł i wysłać od siebie jak chcesz zeeltom |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Właśnie sprawdziłem. Dostawa standardowa 2-3 dni robocze (podają na 9-10 stycznia) oczywiście darmowa.
Kurs sobie przeliczyli: 1 EUR = 4.4475235249 PLN ??!!
Cena 177,86 zł. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Dzięki, Tas się zaofiarował i mi to kupi. Przyda się do pontonu elektrycznego zamiast ciężkich i dużych żeli |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Do pontonu?
Nie wygłupiaj się, przecież tam pewnie nie ma więcej jak 100Wh energii. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
20Ah to to samo co jeden GS a nawet więcej a moc silnika to 150W.
Z godzinkę popływam, a nie będę dźwigał ciężara po skarpie
I wychodzi dużo taniej niż GS. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Ty to jesteś "gadżeciarz", tak jak pisał Sirgregs, tam może być 20Ah, ale 1S . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Po wpisaniu na YT modelu Suaoki U10:
https://www.youtube.com/r...uery=Suaoki+U10
Wynika, że to jest japoński sprzęt produkowany na rynek amerykański i na YT są filmiki jak odpalają na tym takie 5L maszyny wiec coś to potrafi nawet. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 31 Gru, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|