|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przekrój przewodów sterowniczych |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018 Przekrój przewodów sterowniczych
|
|
|
Zastanawiam się czy mogę zrobić tak, że ze sterownika wypuszczę przewód sterowniczy na manetkę, hamulce i całą resztę. Mam przewód 16 x 0.25 mm2 i chciałbym pociągnąć go ze sterownika do kierownicy. Instalacja zyska na estetyce. Czy taki przekrój będzie ok czy może za mały? Które przewody ewentualnie powinny być grubsze? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018
|
|
|
Będzie OK. O ile nie będziesz tym zasilał żarówek |
|
|
|
|
McL
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018
|
|
|
0,25mm2 spokojnie do wszelkich sygnałów można stosować. Jedynie nie wiem czy jeden przewód z 16 żyłami nie będzie za gruby bo jeżeli wyprowadzasz na kierownicę to musi lekko pracować. Może lepiej i optymalniej dać dwa przewody 9x0,25. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018
|
|
|
No i musi być to linka, a nie drut |
|
|
|
|
McL
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018
|
|
|
ma się rozumieć |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018
|
|
|
Dziękuję! Mam już 16 żyłowy więc taki montuję. Dam mu trochę luzu na pewno, nie będzie napięty jak plandeka na żuku. Chciałem ogólnie wpuścić w ramę ale trzeba by wiercić więc gra nie warta świeczki. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Jak go będziesz mocował do ramy? Ja mocuję zazwyczaj na trytytki, ale że mam zazwyczaj kilka razem z linkami, to owijam w spiralną rurkę. Miałem już kilka przypadków, że jednak przełamywały - rwały się wewnątrz w miejscu mocowania ostatnią trytytką przy kierownicy. Doszedłem do wniosku, że zaciskałem ją za mocno. Trzeba zostawić minimalny luz do pracy przewodów przy kręceniu kierownicą. |
|
|
|
|
McL
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Przewody z ramy na kierownicę najlepiej wyprowadzić w dość szeroką pętlą, tak aby przy skręcaniu kierownicy pętla zwiększała / zmniejszała swoją średnicę. W miejscach mocowania przewody nie powinny pracować. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jak go będziesz mocował do ramy? Ja mocuję zazwyczaj na trytytki, ale że mam zazwyczaj kilka razem z linkami, to owijam w spiralną rurkę. Miałem już kilka przypadków, że jednak przełamywały - rwały się wewnątrz w miejscu mocowania ostatnią trytytką przy kierownicy. Doszedłem do wniosku, że zaciskałem ją za mocno. Trzeba zostawić minimalny luz do pracy przewodów przy kręceniu kierownicą. |
Na trytytki. Zostawię oczywiście bufor jak kierownica będzie pracować. Powiem szczerze, optymalnie byłoby schować przewód w ramie ale z braku laku będzie szedł po ramie aż do samej kierownicy gdzie będzie czarna puszka (hub) z której będą wychodzić przewody do manetki, watomierza, czujników hamulca tempomatu i włącznika. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|