|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zestaw do pracy - kurier rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
ravis
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 1 Skąd: Oslo
|
Wysłany: Wto 16 Sty, 2018 Zestaw do pracy - kurier rowerowy
|
|
|
Cześć Wszystkim,
jestem tu nowy. Jeżeli popełnię jakieś gafę od razu przepraszam.
Jest tu bardzo dużo, bardzo ogarniętych ludzi, z ogromną wiedzą, ale im dłużej Was czytam tym bardziej dochodzę do wniosku, że nigdy nie wybiorę optymalnego zestawu sam, więc potrzebuje pomocy.
Pracuję jako kurier rowerowy w Oslo, dowożę jedzenie. Oslo to takie popierdzielone miasto, że zawsze jest pod ostrą górkę, albo w drugą stronę.
Potrzebuję czegoś co poradzi sobie z podjazdem po asfalcie o nachyleniu 15* bez wspomagania i przejedzie na jednym ładowaniu 50km bez wspomagania (zakładając warunki jak wyżej).
Nie chcę przepłacić, ale nie chcę też przyoszczędzić na tym na czym nie powinienem. Czy może powinienem wybrać set od e-biker.pl S2000 + batka 48V17,5Ah i mieć to w nosie?
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 16 Sty, 2018
|
|
|
Jeżeli używasz bajka często, a masz czas na budowę to lepiej to zrobić samemu. Naprawdę ułatwia to serwis. Sam używam rower cały rok i przez to, że sam go zrobiłem jestem w stanie go naprawić bez problemu. Zobacz sobie stronę ebike.nexun.pl
Jednak jak masz kasę to kup gotowy rower, a nie taki zestaw, według mnie nie jest to zbyt opłacalne.
Myślę, że będziesz potrzebował koło 1000wh albo więcej. Czyli pakiet 16s-20s(59,2v-74v) koło 20Ah. Najlepiej ramę typu full, ale HT też nie jest zła. Moc koło 3kw. Jest tutaj parę firm na forum, które zajmują taką budową rowerów. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
buk07@wp.pl
początkujący buk07
Wiek: 48 Dołączył: 14 Gru 2017 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Cześć,
Z tego co rozumiem, to będziesz używał roweru elektrycznego na drogach publicznych. Jak jest z egzekwowaniem przepisów w Norwegii? Czy jest szansa, że policja sprawdzi moc, max prędkość i fakt, że silnik wspomaga tylko podczas pedałowania w Twoim e-bike'u? Bo jeśli tak, to raczej nie masz wyboru i pozostaje Ci tylko legal, czyli max 250W, max 25km/h i max 48V z czujnikiem PAS lub torque. I żeby tym sensownie pod górę jechać, to tylko napęd centralny, korzystający z przełożeń roweru. |
_________________ Pointer Horizon, 5 biegów w piaście, Bafang BBS02 750W 48V 14Ah
Unibike Atlantis, 10x3 biegi, Tongsheng TSDZ2, 750W 48V 17Ah |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Zerknij na ten symulator http://www.electricbikesimulator.com
Ustawisz sobie masę, 15°, prędkość oczekiwana i orientacyjnie będziesz wiedzial jaką moc i ile energii potrzebujesz żeby np jeździć 30km/h |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
W Oslo swiadomosc policyjna jest znacznie wieksza niz w polsce tam mocniejsze ebiki maja tablice rejesracyjne. Ale nie w tym rzecz Da sie to zrobic stosunkowo tanio i dobrze a co do terenu to jezdzilem w Oslo i tylko gory sie moga z tym rownac. Odezwij sie na PW mam kolege ktory tam jezdzi na set'cie dobranym pod te warunki tez zarobkowo napewno cos pomoze
ps. Potrzebujesz bardzo duzego momentu w rowerze i stety niestety w tym przypadku pewne zasady sie nie sprawdzaja tz. szybki silnik i duzo Amper (testowane nie polecam) |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Bafang bbs02 (mid) + jakieś customowe, solidne aku lub 2 (skoro dużo jeździsz). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19 Sty, 2018
|
|
|
ravkill napisał/a: | .. jakieś customowe, solidne aku lub 2 (skoro dużo jeździsz). |
Raczej dwa wymienne, drugi ładuje się w siedzibie i ciągu dnia wymiana.Wtedy całość jest lzejsza. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|