ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw do pracy - kurier rowerowy
Autor Wiadomość
ravis 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Oslo
Wysłany: Wto 16 Sty, 2018   Zestaw do pracy - kurier rowerowy

Cześć Wszystkim,
jestem tu nowy. Jeżeli popełnię jakieś gafę od razu przepraszam.
Jest tu bardzo dużo, bardzo ogarniętych ludzi, z ogromną wiedzą, ale im dłużej Was czytam tym bardziej dochodzę do wniosku, że nigdy nie wybiorę optymalnego zestawu sam, więc potrzebuje pomocy.

Pracuję jako kurier rowerowy w Oslo, dowożę jedzenie. Oslo to takie popierdzielone miasto, że zawsze jest pod ostrą górkę, albo w drugą stronę.

Potrzebuję czegoś co poradzi sobie z podjazdem po asfalcie o nachyleniu 15* bez wspomagania i przejedzie na jednym ładowaniu 50km bez wspomagania (zakładając warunki jak wyżej).

Nie chcę przepłacić, ale nie chcę też przyoszczędzić na tym na czym nie powinienem. Czy może powinienem wybrać set od e-biker.pl S2000 + batka 48V17,5Ah i mieć to w nosie?

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za pomoc.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 16 Sty, 2018   

Jeżeli używasz bajka często, a masz czas na budowę to lepiej to zrobić samemu. Naprawdę ułatwia to serwis. Sam używam rower cały rok i przez to, że sam go zrobiłem jestem w stanie go naprawić bez problemu. Zobacz sobie stronę ebike.nexun.pl
Jednak jak masz kasę to kup gotowy rower, a nie taki zestaw, według mnie nie jest to zbyt opłacalne.
Myślę, że będziesz potrzebował koło 1000wh albo więcej. Czyli pakiet 16s-20s(59,2v-74v) koło 20Ah. Najlepiej ramę typu full, ale HT też nie jest zła. Moc koło 3kw. Jest tutaj parę firm na forum, które zajmują taką budową rowerów.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
buk07@wp.pl 
początkujący
buk07


Wiek: 48
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018   

Cześć,
Z tego co rozumiem, to będziesz używał roweru elektrycznego na drogach publicznych. Jak jest z egzekwowaniem przepisów w Norwegii? Czy jest szansa, że policja sprawdzi moc, max prędkość i fakt, że silnik wspomaga tylko podczas pedałowania w Twoim e-bike'u? Bo jeśli tak, to raczej nie masz wyboru i pozostaje Ci tylko legal, czyli max 250W, max 25km/h i max 48V z czujnikiem PAS lub torque. I żeby tym sensownie pod górę jechać, to tylko napęd centralny, korzystający z przełożeń roweru.
_________________
Pointer Horizon, 5 biegów w piaście, Bafang BBS02 750W 48V 14Ah
Unibike Atlantis, 10x3 biegi, Tongsheng TSDZ2, 750W 48V 17Ah
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018   

Zerknij na ten symulator http://www.electricbikesimulator.com
Ustawisz sobie masę, 15°, prędkość oczekiwana i orientacyjnie będziesz wiedzial jaką moc i ile energii potrzebujesz żeby np jeździć 30km/h
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018   

W Oslo swiadomosc policyjna jest znacznie wieksza niz w polsce tam mocniejsze ebiki maja tablice rejesracyjne. Ale nie w tym rzecz ;) Da sie to zrobic stosunkowo tanio i dobrze a co do terenu to jezdzilem w Oslo i tylko gory sie moga z tym rownac. Odezwij sie na PW mam kolege ktory tam jezdzi na set'cie dobranym pod te warunki tez zarobkowo napewno cos pomoze ;)


ps. Potrzebujesz bardzo duzego momentu w rowerze i stety niestety w tym przypadku pewne zasady sie nie sprawdzaja tz. szybki silnik i duzo Amper (testowane nie polecam)
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018   

Bafang bbs02 (mid) + jakieś customowe, solidne aku lub 2 (skoro dużo jeździsz).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sty, 2018   

ravkill napisał/a:
.. jakieś customowe, solidne aku lub 2 (skoro dużo jeździsz).

Raczej dwa wymienne, drugi ładuje się w siedzibie i ciągu dnia wymiana.Wtedy całość jest lzejsza.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group