|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Metodyka naprawy roweru elektrycznego. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Trochę zabawy było. Podłączyłem impulsator w miejsce PAS (musiałem walczyć z wypełnieniem impulsów, bo były za krótkie przerwy), odpiąłem z panela przewód regulacji wspomagania (2,3,4V) i tu podpiąłem sygnałowy z manetki a samą manetkę oczywiście do 5V.
Przed przeróbką sprawdziłem, że wspomaganie działa jednakowo bez względu na szybkość pedałowania.
Teraz rusza normalnie z manetki a przycisk wielkości wspomagania jest bezużyteczny.
Ale taki był zamiar |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2016
|
|
|
Wychodzi na to, że do przeróbki na manetkę nie potrzeba nowego kontrolera z takim wejściem.
Trzeba tylko oszukać kontroler, że się pedałuje (impulsator) i w miejsce panela, na sygnałowy idący do kontrolera, po odcięciu od panela, podajemy napięcie z suwaka manetki. Ot i cała przeróbka
Pod warunkiem, że wspomaganie działa jednakowo bez względu na nacisk na pedały. Wspomaganie ma działać na jednakowym poziomie bez względu na szybkość pedałowania.
Jak trafi mi się taki, który jest zależny od siły nacisku do przeróbki, to wtedy powalczymy jak to oszukać.
Swoją drogą nie sprawdziłem, jak rozwiązano przycisk 6km/h, który powoduje, że rower sam jedzie powoli, bez pedałowania. Może tu jest jakiś haczyk i da się to zrobić bez impulsatora. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
Ciekawostka. Działał i przestał. BLDC. Okazało się, że walnięte było złącze baterii. Śrubka nie do końca haczyła o przewód i się popaliła, lutowanie pomogło
Rower robiony 2 miechy temu
Przy okazji metoda na padnięte zasilanie 5V bez rozbierania kontrolera. Dokładamy na zewnątrz stabilizator 7805 i po bólu Trzeba jednak pamiętać, że pracuje on do 30V, więc diody zenera konieczne do zbicia napięcia zasilającego do poniżej 30V, tak samo, jak robię to przy woltomierzach cyfrowych. Zasilamy tym manetkę, PAS i hallotrony. Pobór prądu jest nieduży, więc zener i scalak daje radę. |
|
|
|
|
Zygmunt
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 18 Sty 2018 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Zakupilem zonie rower elektryczny hercules ktory nie dziala, chcac sprawdzic silnik w kole przednim ,podlaczajac zasilacz do dwóch z trzech przewodow leca iskry, ma ktoś pomysł dlaczego? Dodam ze silnik protanium a zasilacz do ladowania akumulatora tego roweru! Koło przednie nie kreci sie do tylu (tak ma być?)
15162946030471342408818.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 411 raz(y) 1,76 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Możliwe, że to silnik bezczujnikowy i wtedy na wszystkich 3 przewodach będzie zwarcie dla ładowarki.
Koło powinno się kręcić do tyłu z lekkim oporem. Jeśli nie, to rozbieraj silnik i zobacz co jest w środku. |
|
|
|
|
Zygmunt
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 18 Sty 2018 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Przy rozebraniu silnika mam problem ! Po odkreceniu tych trzech srubek niewiem co dalej, czy próbować odkręcić ten dekel, albo odkręcić oske ?
1516297977845-1322986372.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 486 raz(y) 1,89 MB |
|
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Widać 3 kable od faz. Musisz mieć kontroler do silników bldc żeby ten silnik się kręcił. Nie "odpalisz" go z zasilacza. O ile nie spaliłeś uzwojeń przy wcześniejszych próbach. |
|
|
|
|
Zygmunt
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 18 Sty 2018 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Czyli najlepiej od czego zaczac? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Musisz odkręcić z osi wszystkie nakrętki i próbować ściągaczem, albo ostrym nożem, śrubokrętem ściągnąć dekiel. Silnik nie wygląda na nowy, więc trzeba zajrzeć do środka i stwierdzić jego stan. Powinien się kręcić w obie strony, z tym, że w jedną może być trochę ciężej. O ile w środku jest wolnobieg. |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
No ale po co rozbierać silnik skoro nie wiadomo czy to jego wina? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Dlatego, że powinien się kręcić w obie strony a tego nie robi. W silniku jest jakaś usterka.
Poza tym, ten zasilacz, to jest zasilacz, a nie ładowarka do akumulatorów. |
|
|
|
|
Zygmunt
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 18 Sty 2018 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
Nie mam pomysłu jak to rozebrać a Nie chce zepsuć! Może ten dekel się rozkręca?
15163023055051336482749.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 518 raz(y) 1,87 MB |
|
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dlatego, że powinien się kręcić w obie strony a tego nie robi. W silniku jest jakaś usterka.
Poza tym, ten zasilacz, to jest zasilacz, a nie ładowarka do akumulatorów. |
Nie zauważyłem tego, mój błąd |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
Zygmunt
początkujący
Wiek: 43 Dołączył: 18 Sty 2018 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2018
|
|
|
No to będę musiał skonstruować Klucz, a gwint może być lewy?kiedy odkrece to się zamelduje! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|