|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Arbiter Pon 07 Maj, 2018 |
Ogledziny pakietu |
Autor |
Wiadomość |
Wyspiarz
początkujący Z wyspy
Wiek: 40 Dołączył: 06 Maj 2018 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018 Ogledziny pakietu
|
|
|
Dzien dobry
Witam wszystkich jako nowy użytkownik tego forum.
Rozebrałem dzisiaj akumulator z mojego roweru. 72v 40ah.
Chcialbym prosic bardziej doswiadczonych o ogledziny i ocene stanu pakietu. Podejrzewam ze pakiet jest przegrzany i kilka rozszczelnionych ogniw.
Pytanie czy jesli moje podejrzenia sa sluszne czeka mnie demontaz podejrzanych cel. Czy rozbiorka calego pakietu. Natomiast jesli to sa moje paranoje,(co okazaloby sie pozytywne w tym przypadku) czemu pekla izolacja i skad dziwna substancja itp. Dziekuje
_20180506_215312.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 418 raz(y) 838,13 KB |
_20180506_215400.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 417 raz(y) 956,17 KB |
_20180506_215444.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 386 raz(y) 892,83 KB |
_20180506_215530.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 1,19 MB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Czy dostala tam sie woda ? Czy mierzyles jakie napiecia ma pakiet po naladowaniu i po rozladowaniu gdy ogolne napiecie jest np 50% ?.
Chodzi mi o napiecia kazdego segmentu skladajacego się na 72 V.
Ta 'dziwna' substancja z zdj 1, to na 90 % klej na goraca, czyli normalny element montazowy, natomiast rdza i bialy nalot wokół stykow, to niepokojace. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Pakiet od tej strony minusowej nie stykał się z czymś przewodzącym? Wygląda jak osad po wodzie |
|
|
|
|
Wyspiarz
początkujący Z wyspy
Wiek: 40 Dołączył: 06 Maj 2018 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018 Ogledziny pakietu
|
|
|
Dobry
Pomierzylem napiecia i wyglada to nastepujaco:
Najnizsze napiecie paczki wynosi w danej chwili 4,106V
Najwyzsze zas 4,110V.
Trudno powiedzuec czy dostala sie woda. Zdarzalo mi sie wjezdzac w kałuże. Dosyc dług nie otwieralem skrzynki. Teraz wszystko jest suche. Nie wiem co mam z tym zrobic. Czy wystarczy zaizolowac pekniecia i czekac czy wystapi jakas degradacja. Dziwna substancje widac tylko po stronie minusa. Tak jakby cos wycieklo spod izolacji ogniw. |
|
|
|
|
Wyspiarz
początkujący Z wyspy
Wiek: 40 Dołączył: 06 Maj 2018 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Nowy fakt.
Rozpialem ogniwo z peknieta izolacja i wyszlo na to ze folia miedzy celami jest zgrzana prawdæodobnie od ciepła. Potrzebuje rady kogos madrego. Mianowicie czy jest sens dalej uzywac tej baterii. Czy to jest rosyjska ruletka. Co moge z tym zrobic? |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
A ogniwa są całę? to, że izolacje się zgrzały stopiły to nic takiego ale dowód, że aku się przegrzewa, powinieneś zmniejszyć prąd bo ci długo nie posłuży, jak sekcje są równe to niema upływności i możesz używac tylko obserwuj cały czas czy nic sie dalej nie dzieje, a ta korozja to może od wilgoci w skrzynce, nie smierdzi tak charakterystycznie? |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Wyspiarz
początkujący Z wyspy
Wiek: 40 Dołączył: 06 Maj 2018 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Dzieki za odpowiedz troche mnie uspokoiles.
Nie ma zadnego zapachu. Korozji tez nie widze na zdjeciach widac pozostalosci kleju z tekturowej izolacji. Moze zastosuje jakis termostat w obwod stacyjki dla pewnosci. Prad z baterii mialem ustawiony na 50A. Po izoluje wszystko i bede miał wieksze baczenie. Miłego dnia |
|
|
|
|
Klaus
młodzik Li Ion 18650
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2017 Posty: 87 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018
|
|
|
Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem. |
_________________ Zajmuje sie akumulatorami Li Ion. Moja strona : www.Baterie18650.pl
Potrzebujesz akumulatory do projektu - wyslij mi wiadomosc lub maila. |
Ostatnio zmieniony przez Klaus Pon 14 Maj, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018
|
|
|
Klaus napisał/a: | Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 i Samsung INR18650-29E maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem. |
Coś ci się pomyliło kolego, samsung 29E to zupełnie inny poziom niż pozostałe 3, o słabszej wydajności prądowej pozatym kto pisał o obciążaniu ich 10A? To ich prad maksymalny na pojedyncze ogniw a wszyscy tu starają się dobierać pakiety tak aby pracowały one z polową tej wartości max. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Klaus
młodzik Li Ion 18650
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2017 Posty: 87 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | Klaus napisał/a: | Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 i Samsung INR18650-29E maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem. |
Coś ci się pomyliło kolego, samsung 29E to zupełnie inny poziom niż pozostałe 3, o słabszej wydajności prądowej pozatym kto pisał o obciążaniu ich 10A? To ich prad maksymalny na pojedyncze ogniw a wszyscy tu starają się dobierać pakiety tak aby pracowały one z polową tej wartości max. |
Rzeczywiscie pomyłka z mojej strony juz edytuje. |
_________________ Zajmuje sie akumulatorami Li Ion. Moja strona : www.Baterie18650.pl
Potrzebujesz akumulatory do projektu - wyslij mi wiadomosc lub maila. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|