ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego nie lifepo4 ?
Autor Wiadomość
pxl666 
stażysta
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 105
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Pon 30 Lip, 2018   Dlaczego nie lifepo4 ?

Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach...

Screenshot_20180730-220601_Allegro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 244 raz(y) 154,14 KB

Screenshot_20180730-220538_Allegro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 163 raz(y) 292,92 KB

 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 30 Lip, 2018   

może cena typu 45zł za ogniwo o pojemności mniejszej niż 18650 kosztujące około 8zl?
https://allegro.pl/listing?string=ANR26650M1A A123&
 
 
pxl666 
stażysta
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 105
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Wto 31 Lip, 2018   

Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 555
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 31 Lip, 2018   

pxl666 napisał/a:
Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion

Większe, cięższe i droższe. Rynek zdecydował o ich zniknięciu ;)
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
wesmar 
młodzik
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 80
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   Re: Dlaczego nie lifepo4 ?

pxl666 napisał/a:
Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach...

Korzystam mam 40152 SE ok. 100 szt i A123 M1B 26650 - 400 szt. Chodzą i mają cały czas 100 % pojemności. Jedyne issue w headwayach to wstrząsy i odspajanie alu od stalowego terminala na śruby. Naprawiam to zespajając punktowo zgrzewem 8 punktowym w atmosferze argonu z dodatkiem srebra+strontu jako materiału pośredniego. Ale co do jakości są 1000% lepsze niż lipo bo dają pełne cykle przy ekstremalnej trwałości, a wagowo wychodzi zaledwie 40 % gorzej. No i czas ładowania 15 do 30 minut bezcenny, nazwałbym to pompowanie energii zwłaszcza w A123. Na Orlenie nawet nie chcą za prąd, a ładowarka 2000 W na CoolMOS™-ach 1200 gram :)
 
 
wesmar 
młodzik
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 80
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   


Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX
 
 
ozzy_123 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 07 Gru, 2018   

wesmar podane przez Ciebie posiadane ilości to na sprzedaż?
Chętnie odkupię.
 
 
oper11 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019   

wesmar napisał/a:
Obrazek
Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX

Jeżdzę od dwóch lat na baterii Li-Fe-Po4 48V/10Ah ale od początku chyba coś jest z nią nie tak.Pierwsze kilka ładowań wyglądało tak że ładowała się z przerwami.Napięcie nie dochodziło do nominalnych 58,4V a ładowanie się przerywało.Po kilku minutach ładowanie włączało się ponownie i tak kilka razy.Na końcu mimo że napięcie dochodzi do maksymalnych 58,4V to po kilku godzinach od naładowania napięcie spada o jakieś 2V.Również gdybym odłączył ładowarkę od razu po naładowaniu to napięcie szybko spada o ponad 2V.Potrzymanie na podłączonej ładowarce (pomimo że świeci się już na zielono) trochę poprawia sytuację ale i tak po kilku godzinach napięcie spada.I tak od dwóch lat.Bateria ma niecałe 400 ładowań.Jaka może być przyczyna takiego stanu?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019   

Za wysoki prąd ładowania ładowarki w końcowej fazie napięć pakietu. No i/lub nierówne sekcje, których BMS nie moze wyrównać.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 48
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2019   

oper11 wszystko ok! 3,65vx16=58,4v po naładowaniu -2v=56,4v/16=3,5v . Nominalne napięcie pojedynczej baterii 3,2-3,3v. Mam lifepo4 - przerwa w ładowaniu wynika z charakterystyki tej baterii. Co do trwałości to miałem rozładowane 14 z 16tu do 0,5v i wyszystkie udało się uratować! odziwo działają! Baterie poza wagą ok.
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 496
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2019   

do usuniecia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group