|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wybór sterownika po mxusa 3k i 16s10p |
Autor |
Wiadomość |
SoCraZy
początkujący
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2019 Wybór sterownika po mxusa 3k i 16s10p
|
|
|
Witam. Jestem w trakcie konstruowania roweru pakiet jaki zmiesze to 16s10p (na ogniwach sanyo GA- 35AH), silnik na jaki sie zdecydowałem to mxus 3k turbo. Ogólne przeznaczenie roweru- 2 cele: 1- wygłupy, tj. jazda na jednym kole, szybkie przyspieszanie itp. (gładkie opony 90% to będzie asfalt reszta lekki teren typu szosy, trawa..) 2 przeznaczenie roweru to czasem mam takie natchnienie na dłuższe trasy np. dojazd do dziewczyny na studia- 90km w jedną stronę.
Sterowniki jakie biore pod uwagę.
Lh1500
GT1500
(co do tych dówch to nie widze różnicy poza samoukiem i tempomatem ii chyba w jednym z nich jest wyjście na PAS, jeśli jest ich więcej to proszę o informacje )
KT60v 45A ( tutaj najkorzystniej dla przeznaczenia nr2 tj. wspomaganie tempomat licznik kilometrów ogólnie wszystkie funkcje wyświetlacza )
I ostatnio doszedł Sabvoton ML60( Nie ma go nigdzie na internecie, wpisująć sabvoton ML60 wyskakuje tylko i wyłącznie nexun, nawet nie ma gdzie opini poczytać :/
najmocniejszy z całej czwórki, najlepszy do przeznaczenia nr1 lepsza reakcja na manetkę, ale praktycznie zero funkcji przydatnych przy dłuższych trasach, nie wiem jak działa tempomat, możnaby go ustawić na troche mniejszą prędkość niż zamierzamy jechać i będzie nam tylko pomagał w trakcie jazdy ? dobrze rozumiem ? )
Proszę o pomoc w wyborze, ewentulanie jeśli ktoś ma któryś z tych sterowników to prosiłbym o plusy minusy ewentualnie jak wyrywa się na jedno koło i sprawuje się na dłuższych trasach ( do tego fjanie by było podać wagę i rozmiar koła )
I prosiłbym o jakieś dane, wszystkie funkcje sterownika ML60, można do niego podłączyć czujnik pas aby wspomagał podczas jazdy ?
Chyba już ostatnie pytanie, jak sobie radzić z pomiarami watów, temp na silniku, prędkości jazdy, ilości pozostałego zasięgu/ prądu na akumulatorze w sterownikach typu właśnie GT1500, ML60, widziałem dużo wyświetlaczy ale wszystkie były samoróbkami, nie ma nic gotowego co można podłączyć pod instalacje ? najlepiej wszystko w jednym, nie lubie miliona rzeczy na kierownicy. |
|
|
|
|
Mateusz787
młodzik Mathew
Wiek: 22 Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 53 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019
|
|
|
Z moich obserwacji i informacji, zauważylem w praktyce to że sterownik sinus ma "opóźniony" Start, natomiast blokowiec i wektorowy ma natychmiastowy, zauważysz to jak będziesz chciał szarpać na koło |
|
|
|
|
SoCraZy
początkujący
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019
|
|
|
Wybór już praktycznie padł na wektorowy, ale mało o nich wiem , nie mogę nic znaleźć na internecie żeby poczytać,gdzieś jeszcze pisało o sterownikach FOC
Zastanawia mnie jeszcze jak wyglądają długie trasy przy prędkości 20-30km/h że sterownikiem wektorowym bo po pierwsze nie ma pas, a po drugie wyczytałem że tempomat lubi wariować |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019
|
|
|
Mateusz787 napisał/a: | Z moich obserwacji i informacji, zauważylem w praktyce to że sterownik sinus ma "opóźniony" Start, natomiast blokowiec i wektorowy ma natychmiastowy, zauważysz to jak będziesz chciał szarpać na koło |
Niedokładnie tak. Generalnie jest kilka typów komutacji. O blokowym nie piszę. Sinus U czyli jak blokowy ale z wygenerowanym sinusem na fazie. Ten ma najczęściej dołożony SVM (space Vector Modulation) aby obroty była większe, zbliżone do blokowego. Ale też wektorowy. No i stan techniki obecnej czyli FOC (Field Oriented Control) czyli sterowanie polem.
W necie jest masa wiadomości na ten temat: klik
Sinus bez FOC postawi na koło jak blokowy i reguluje manetką obroty. FOC natomiast reguluje prąd fazy. Stąd też płynniejszy start. |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2019
|
|
|
Podobno ML60 sabvoton steruje tempomatem jak zwykły sinus. Jestem w trakcie podłączania tego sterownika więc jak nie zapomnę to napisze jak jest naprawdę.
PAS jako wspomaganie możesz ogarnąc poprzez CA3 (cycle analyst) i w dodatku będzie pełnił funkcje komputera rowerowego z watomierzem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|