Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2019
|
|
|
Noooo... dzisiaj najpierw testowałem napęd przy prawie 1,5 godzinnej pracy bez przerwy - ok.
A potem wpierdzieliłem się w jakieś drogi gruntowe i przypadkowo była próba bryzgoszczelności... Też ok.
Pękło 105 km i energii zostało na jeszcze 100 km
IMG_20190217_123325.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 232 raz(y) 1,97 MB |
IMG_20190217_103502.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 220 raz(y) 1,02 MB |
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Irenty
początkujący Irenty
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Lubuskie
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Irenty
początkujący Irenty
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019
|
|
|
leszcz napisał/a: | Odradzam. Silnik w kole nie zużywa napędu. Bierz mocną przekładniówkę na tył i zapomnij o midzie. |
Ale to jest rowerek turystyczny a nie po górach, tylko potrzebuje mocy pod podjazdy a chodzi mi o długie trasy dużo powyżej 100 km. A ja się zastosuje ten czujnik "gear sensor brake" to nie pomoże coś lepiej, czy to do czegoś innego. Mogę poznac jeszcze inne opinie. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Irenty
początkujący Irenty
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019
|
|
|
leszcz napisał/a: | W midzie zmieniasz napęd co 1-2tys. km. Musisz bardzo dbać o łańcuch. Cała moc idzie przez niego. Nie miałem pojęcia jak ogromna to jest moc. Ciągła 750W.
Przekładniówka w kole wyciąga pod górki.
Po prostu będziesz mieć więcej czasu na jazdę. |
A powiedz mi łańcuch się zużywa od napędu z manetki i to samo jest na czujniku Pass, czy jednak jak tylko się wspomaga to mniej się zużywa napęd. |
|
|
|
|
Irenty
początkujący Irenty
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019
|
|
|
leszcz napisał/a: | Cała moc idzie przez niego. Nie miałem pojęcia jak ogromna to jest moc. Ciągła 750W. |
A co do stałej mocy to czy nie można zaprogramować zmianę mocy za pomocą kabelka i programu? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Irenty napisał/a: | Witam.
Chcę przerobić mojego rowerka (Zdjęcia załącznik) 9999999.262.df693c00aE0orA
Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź. |
https://www.youtube.com/watch?v=CLngOq7jWnM
Od 7:30
Turysta - rowerzysta średnio podaje ba korbę moc 100W
Napęd Bafang ma możliwość całkowitej konfiguracji pracy.
Można go ustawić tak, aby wspomagał bardzo delikatnie - ekwiwalentem mocy 25-50W co nie wpłynie niszcząco na napęd.
Można go też ustawić, aby dawał "bezpardonowo kopa" aż będą strzelały łańcuchy.
IMHO trwałość i żywotność zalezy od tego, co rowerzysta ma pod czapką.
Bafang BBS jest napędem mocowanym w mufie suportowej.
Jeżeli średnica i szerokośś są zgodne z wartościami podawanymi przez producenta, to będzie pasować.
Z pewnością Bafang BBS zapewnia najkorzystniejsze wykorzystanie energii [największy zasięg].
Dla mnie i mojego roweru [w sumie waga zestawu ok. 94 kg], na długich asfaltowych trasach, jestem w stanie zużyć energii tylko 4Wh/1km.
Przez ostatnie 300 km od momentu założenia nowego napędu [Alivio 9 rz.] przymiar 0,75 nie wpada. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
4kg wieszać sobie przed nosem?? 2m kabli od silnika do baterii do tylnego koła?? Zaślepienie jakieś skoro BBS to też przekładniówka a możesz mieć bezpośrednio w kole lekką 2,5kg i cichą przekładniówkę (bafang g310). Rozumiem, gdyby nic innego nie pasowało, itp. Ale wobec powyższego? Gra nie warta świeczki. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
lessero napisał/a: |
Napęd Bafang ma możliwość całkowitej konfiguracji pracy.
Można go ustawić tak, aby wspomagał bardzo delikatnie - ekwiwalentem mocy 25-50W co nie wpłynie niszcząco na napęd.
Można go też ustawić, aby dawał "bezpardonowo kopa" aż będą strzelały łańcuchy.
IMHO trwałość i żywotność zalezy od tego, co rowerzysta ma pod czapką.
|
Dokładnie tak. Dodam jeszcze, że jest cała gama silników BBS: 250W, 350W, 500W, 750W oraz 1000W i każdy może znaleźć coś dla siebie. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
dar.k
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2019 Posty: 31 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Irenty napisał/a: | gdzie najlepiej kupić aby było bez cła i vat |
Nie warto brać baterii z Chin, lepiej zamów ją od kogoś z forum.
Co do silnika to dopiero co brałem ten zestaw Ali
Wysyłka przez Holandię, bez vat.
Koniecznie dokup gear sensor |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019
|
|
|
Witam.
Męczę się z wyborem rodzaju silnika do roweru. Posiadam cross'a Cross Disc Everio 2015. Mam z tyłu kasetę 9 rzędową oraz hamulce tarczowe.
Pierwsza moja myśl była " Kupuję napęd w piastę przedniego koła ". Najprostszy montaż i najmniej problemów, tak mi się wydawało ( celuję w moc 500W - więcej mi nie trzeba - prędkość do 35km/h ). Później jak zacząłem czytać wpisy tutaj, to wyszło, że amortyzator z przodu może nie wytrzymać i że ten napęd nie nadaje się na leśne ścieżki ( utwardzone, ale jednak leśne ).
Drugą myślą było " Kupuję silnik w tył ". Tutaj już niby lepiej się nadaje na las, ale nie potrafię sobie wyobrazić siebie projektującego blokadę obrotu osi silnika. Czytałem cały temat odnośnie tego. Ebikerzy projektują sobie sami w Auto Cad'zie takie blokady, bo podobno te sklepowe są do niczego. To już jest dla mnie kupa roboty ( odrysować wszystko, nauczyć się Auto Cad'a, wyszukać firmę, pomontować to potem ).
Trzecie myśl " Kupuję mid-drive ". Pierwsze wpisy tutaj bardzo entuzjastyczne. Ale zdziwiło mnie na końcu stwierdzenie leszcza, żeby nie kupować jednak mid-drive bo za dużo pracy jest potem przy napędzie. Najpierw był nastawiony na in-plus, a w ostatnich wiadomościach na in-minus co do tego napędu.
Pomóżcie co lepsze dla mnie. Mam 75kg wagi, rower Cross Disc Everio 2015 ( z tyłu Shimano Deore SLX i kaseta 9 rzędów - wolałbym nie zmieniać nic bo aż takiej wprawy w rowerowych dłubaninach nie mam ). Generalnie jeżdżę 50% asfaltem, 50% po terenie leśnym z twardymi drogami. Prędkość max. do 35km/h, ale z reguły wystarczy mi 30km/h. Pod górki raczej nie podjeżdżam, mam w miarę płaski teren. Wydaje mi się, że moc 500W będzie dla mnie idealna.
Jaki napęd dla mnie - przód, tył czy środek? Poniżej na czym najbardziej mi zależy według wartości znaczenia danego parametru:
1: Trwałość rozwiązania ( jak najmniej dokręcania i korygowania napędu )
2: Łatwość montażu
3: Daleki dystans na samej manetce
4: Możliwość jeżdżenia pedałując normalnie, czyli DD odpada, tylko przekładniówki |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
|