ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Baterie do roweru Gazella innergy
Autor Wiadomość
marzab2603 
początkujący
marzab2603


Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Den Haag
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   Baterie do roweru Gazella innergy

Jako ,ze to moj pierwszy post tutaj Witam Wszystkich.
Zona posiada rower Gazella orange innergy.

Do niego miala baterie :
https://www.fietsaccuwink...ergy-brons-7ah/

Ja z kolei zakupilem Gazelle pure inergy


z bateriami dwoma.Konkretnie mialem tez ta sama co zona i dodatkowo chyba silver:
http://hollandbikeshop.co...36v-x-9a-324wh/

Niestety moj rower zostal skradziony wraz bateria brązowa.
Pozostala mi wiec srebrna bateria i chciałem ja włozyc do roweru zzony ale niestety nie mogłem bo na wyswietlaczu wyskakiwal Error.Myslałem ze te baterie sa uniwersalne do roweró gazelle.Czy jest szansa zeby działala w rowerze zony.
_________________
Marcin
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 965
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Czy będzie działać tego nie wiem gdyż nie znam całego systemu jaki jest w Gazelle.Ale po kolei,na gnieździe wyjściowym baterii jest takie 4-ro pinowe złącze z których tylko 3 są aktywne tzn. plus,minus (w górnym rzędzie) i jeden w dolnym którym przesyłane są dane (data). Poza tym baterie Gazelle po pewnym czasie nieużywania przechodzą w stan "spoczynku" co objawia się brakiem napięcia w gnieździe wyjściowym baterii. Uaktywnić baterię można na dwa sposoby,pierwszy to dwukrotnie nacisnąć przycisk w lampce tylnej a drugi to podłączyć ładowarkę (gdy bateria jest naładowana to wystarczy na moment).Takie dwa sposoby uaktywnią baterię ale czy pozwoli to na zamianę baterii w rowerach nie wiem bo nie znam protokółu w jakim komunikuje się BMS baterii ze sterownikiem silnika w tej konkretnej firmie (Gazelle). Spróbuj w opisany sposób uaktywnić baterię i jeśli nie zadziała to albo bateria może być uszkodzona i BMS nie uaktywni baterii albo protokól komunikacyjny pomiędzy baterią a resztą elektroniki musi zostać zresetowany. Jak to zrobić? nie wiem ale może jest opisane w instrukcji dołączanej do roweru.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Jesli na wyswietlaczu pojawia sie napis Error tzn że bateria podala napięcie.
Jesli bateria dlugo leżała to może ma za male lub wręcz b.niskie napiecie. Czyli na wszelki wypadek podlaczyc do ladowarki i sprawdzic czy się laduje.
Nie wiemy na 100 % czy jest konieczność parowania baterii/BMS z pozostałą częścią ale to powinno byc wyraźnie opisane w instrukcji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
marzab2603 
początkujący
marzab2603


Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Den Haag
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Bateria jest naładowana do pełna ,wiec to odpada.
Instrukcji do baterii niestety nie posiadam,ale może na stronie Gazelli znajdę.
Wydawało mi się ze te baterie są uniwersalne do tych rowerów.
Oglądając te baterie są identyczne różnią się tylko pojemnością ,wiec nie rozumie dlaczego tak jest.
Bateria na której jeździ żona jest padnięta a dobra leży i nie mogę jej używać.
_________________
Marcin
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 965
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Baterie tylko zewnętrznie są podobne,wewnątrz jest różnica w BMSie. Baterie "bronz" mają BMS analogowy (a przynajmniej ja to stwierdziłem na dwóch egzemplarzach) a "gold" nają BMS z procesorem nie wiem jak "silver" .
Nie wiem czy "Error" na wyświetlaczu świadczy o podawaniu napięcia przez baterię gdyż na szynie danych jest zawsze napięcie a nawet wyższe gdy bateria jest w stanie "stand by" i to napięcie rzędu (o ile pamiętam?) 9V powinno wystarczyć do działania wyświetlacza.Gdy bateria jest aktywna napięcie na szynie danych spada do ok.2.5V
 
 
marzab2603 
początkujący
marzab2603


Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Den Haag
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

A czy wpływ na taki stan rzeczy moze miec to co pokaze na zdjeciu?Nie znam sie na tym kompletnie ,wiec nie wiem jak to nazwac.
_________________
Marcin
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 965
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Na zdjęciu które zamieściłeś jest widoczne "gniazdo" wyjścia baterii a pin który oznaczyłeś jako (- minus) w rzeczywistości jest szyną danych i tworzy obwód z pinem z lewej strony w dolnym rzędzie. Plus i minus baterii są w górnym rzędzie. Nie wiem jak działa ta szyna danych w baterii "brązowej" (tej na dolnym zdjęciu),na górnym zdjęciu jest bateria "silver" albo "gold" i jak widać tam tylko 3 piny z 4 są "aktywne" a jeden pusty gdyż komunikacja ze sterownikiem odbywa się z wykorzystaniem minusa baterii (silver"), jak to jest w "brown" nie wiem ale zapewne ma to wpływ na "Error".
Nie wiem jakie są Twoje umiejętności w zakresie lutownicy i ogólnie elektryczności ale najprościej było by wymienić sam wkład czyli ogniwa a BMS zostawić z baterii "brown".Wiąże się to jednak w ingerencję we wnętrze baterii no i odpowiednie przelutowanie kabli i kabelków balansera, jeśli wcześniej podobnych rzeczy nie robiłeś to raczej odradzam, chyba, że inni koledzy z forum potrafią doradzić jakiś inny sposób.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno tzn.na ten pusty pin w baterii "silver" podać minus ale najpierw sprawdź czy na pinie po lewej stronie (w dolnym rzędzie) baterii Brown jest jakieś napięcie (w silver powinno być o czym pisałem wyżej), jeśli jest to w bat.silver spróbował bym na początek połączyć ten pusty pin opornikiem 10 kohma z minusem a jeśli nic się nie stanie lub nie będzie żadnej reakcji to następna próba z oporem 1 kohm ale to tylko sugestie za które nie ponoszę konsekwencji bo to Ty będziesz ryzykował ew. chociaż mało prawdopodobne ,uszkodzenie wyświetlacza.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

A ja bym jednak nie eksperymentowal. To jest firmowy sprzęt i informacja o mozliwosci wymian baterii silver, gold itp musi być dostępna np. na forach holenderskich lub niemieckich.
Co innego gdyby zamiarem bylo uzycie tej baterii w rowerze niefirmowym gdzie w 100 % panujemy nad kazdym podzespolem i baterię kazdego typu przystosujemy/przerobimy do naszej instalacji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Śro 07 Sie, 2019   

Witam Posiadam nową baterię też silver i po podłączeniu do roweru na wyświetlaczu error 1. Aktywacja przez ładowarkę oraz pin 1-4 nie pomaga czy posiada ktoś jakieś informacje jak aktywować nową baterię .Bateria Naładowana
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group