Bafang ULTRA G510 budowa od podstaw. |
Autor |
Wiadomość |
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2019
|
|
|
Na szczęście mnie to mało dotyczy. Mam mida 350W, po 1,5 k km wymieniłem łańcuch /z bólem serca/, bo przymiar 0,75 b. ciasno ale wchodził. Był to jakiś shimano 8 rzędowy, czyli słabizna
Nowy Bafang b. mi się podoba, szkoda że wymaga dedykowanej ramy. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Magx2k
początkujący Magx2k
Dołączył: 02 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
Czy ktoś Kto to robił zakupy ramy i silnika w Chinach może się podzielić wiedzą na temat cła i innych haraczy jakie trzeba zapłacić w urzędzie celnym ?
Przymierzam się do podobnego zestawu ale obawiam się płacenia ponad 50% w podatkach. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
chyba ciężko ci będzie znaleźć kogoś kto wyda naście tys pln na silnik i rame z chin do poskładania kiedy w salonie moze kupic za te sama kase gotowy rower renomowanej marki ... to dotyczy osób nieuświadomionych w zakresie elerktro mobilności ale dysponujacych gotówka na zachcianki , z koleici uswiadomieni wydadza znacznie mniej na budowe e- bike opartego na konstrukcji roweru analogowego lub o rame kustomowa uzyskujac wiecej mozliwosci za mniejsze pieniadze.
P.S skoro kolega wzywa do tablicy to jestem :p
andypip napisał/a: | 1700 watów w midzie trochę mnie przeraża
to będzie maszynka do mielenia kaset.
.. | niewierze włąsnym oczom ...
andypip napisał/a: | Mam mida 350W, po 1,5 k km wymieniłem łańcuch /z bólem serca/, bo przymiar 0,75 b. ciasno ale wchodził | miło że wreszcie przyznajesz że wśród mnogosci zalet jednak jest jakaś skaza na reputacji mida XP
andypip napisał/a: | Ok. Napisałem to, ponieważ są na forum koledzy /wielbiciele hubów i znawcy midów/, którzy każdy wpis okraszają, niczym Kato, stwierdzeniem że "midy zżerają napędy ".
Jestem spokojny, że mój 350W nie jest łakomczuchem | ojojoj ktos sam sobie przeczy , to w którym wpisie mówisz przawde ? tym gdzie wymieniasz łańcuch po 1,5k km ? czy w tym w którym twierdzisz że mid nie jest łakomczuchem nie zjada ci łańcucha jednak po 1,5k km łańcuch wymieniłeś przy midzie o mizernej mocy zaledwie 350W z piasta planetarna za 1000joro i idealna linią łańcucha ..mój łańcuch ma 6,5k km silnik 1500W mocy ciągłej generuje a przymiar0,5% nie wchodzi |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
Magx2k napisał/a: | Czy ktoś Kto to robił zakupy ramy i silnika w Chinach może się podzielić wiedzą na temat cła i innych haraczy jakie trzeba zapłacić w urzędzie celnym ?
Przymierzam się do podobnego zestawu ale obawiam się płacenia ponad 50% w podatkach. |
Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600. |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
[quote="Inc0"]chyba ciężko ci będzie znaleźć kogoś kto wyda naście tys pln na silnik i rame z chin do poskładania kiedy w salonie moze kupic za te sama kase gotowy rower renomowanej marki ... to dotyczy osób nieuświadomionych w zakresie elerktro mobilności ale dysponujacych gotówka na zachcianki
Skoro wywołałeś mnie do tablicy to informuję że z pełną świadomością i premedytacją zakupiłem ULTRA z Chin. To mój 7 rower elektryczny. Użytkuję od jakiegoś czasu Haibike Xduro 8.0 silnik Bosch performance CX. I niestety kolego te dwa rowery to dwa różne światy.
Trzeba pojeździć samemu żeby wyrobić sobie opinię o słuszności zakupu Bafang ULTRA.
...... z koleici uswiadomieni wydadza znacznie mniej na budowe e- bike opartego na konstrukcji roweru analogowego......
Raczej nie o świadomość chodzi a o zasobność portfela i gotowość na pewne kompromisy związane z takimi przeróbkami. Żeby było jasne każda opcja zakupu (złożenia) roweru elektrycznego jest lepsza niż żadna. Ale argumentacja w stylu że nie warto kupić Mercedesa za 250 tys bo Skoda za 50 tys też jedzie są raczej mało poważne.
Samo teoretyzowanie z suchymi danymi na papierze nie wiele tu wnoszą.
Niestety rozwiązanie budżetowe typu Bagang BBSHD to nie to samo. Kolega własnie kupił ULTRA po sezonie jazdy na BBSHD i uwierz mi już do starego silnika nie wróci.
PS. Jeśli jedynym wyznacznikiem frajdy z jazdy rowerem jest ilość wymian łańcucha w ciągu roku to serdecznie współczuje. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
spoko mnie do tego przekonywać nie trzeba rozumiem twój zachwyt tą znienawidzona przez purystów wożących sie na budżetowych bafangach itp mocą bo nie ma porównania 250W napedu do 1500W "potwora" zwlaszcza w czerpaniu radochy . frajda frajda a łańcuch łańcuchem do szczęścia chyba nikomu nie potrzeba urwanego łańcucha lecz jesli komus to nie przeszkadza że łańcuch sie mu rwie lub musi go wymieniac co 1500km mi tez to nie przeszkadza bo to jego swiadomy( mam nadzieje ) wybór ,tylko po co to udawanie że tego niema ze ten problem nie istnieje zwłaszcza przed poczatkujacymi ???
P.S TAK ceny fabrycznych rowerów sa czesto..z sufitu jesli nie z innej galaktyki ....argument ze skoda i mercem nie trafiony te ulepy ( po twojemu skody) jeżdzą dalej szybciej i sa mocniejsze zazwyczaj kilkukrotnie od fabrycznego roweru ( jak ty chcesz mercedesa) i potrafia kosztowac nie mniej w extremalnych przypadkach a napewno wiecej niz przedmiot tematu btw ty jezdzisz "skoda" z chin czy "mercem" z salonu? |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
[quote="Inc0"]spoko mnie do tego przekonywać nie trzeba rozumiem twój zachwyt tą znienawidzona przez purystów wożących sie na budżetowych bafangach itp mocą bo nie ma porównania 250W napedu do 1500W "potwora" zwlaszcza w czerpaniu radochy . frajda frajda a łańcuch łańcuchem do szczęścia chyba nikomu nie potrzeba urwanego łańcucha lecz jesli komus to nie przeszkadza że łańcuch sie mu rwie lub musi go wymieniac co 1500km mi tez to nie przeszkadza bo to jego swiadomy( mam nadzieje ) wybór ,tylko po co to udawanie że tego niema ze ten problem nie istnieje zwłaszcza przed poczatkujacymi ???
Temat wałkowany już 1000 razy.
Co lepsze MID czy hub. -. Dla mnie mid.
Co lepsze fabryczny czy składak z Chin. - Dla mnie składak. A wiem bo mam oba.
Temat łańcucha.... 8 rzędowy napęd z łańcuchem Sram EX1 kończy problem na starcie.
Odsyłam do pierwszego posta. 11 rzędowowe napędy z cieniutkim jak makaron łańcuchem generalnie nie nadają się do midow. |
Ostatnio zmieniony przez TomaszKon Nie 03 Lis, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Magx2k
początkujący Magx2k
Dołączył: 02 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
TomaszKon napisał/a: | Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600. |
Czy to ma znaczyć że miałeś szczęście że do silnika nie dowalili cła czy też jest taki ''regulamin'' celny ? |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
Magx2k napisał/a: | TomaszKon napisał/a: | Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600. |
Czy to ma znaczyć że miałeś szczęście że do silnika nie dowalili cła czy też jest taki ''regulamin'' celny ? |
Kupowałem już kilka silników i nigdy nie było cła. Więc chyba na nie cła nie ma bo raczej ze szczęściem to nic wspólnego nie ma 😄 |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019
|
|
|
Silnik był nadany w Chinach? Moje silniki wysłali z Holandii więc obeszło sie bez haraczu. Widziałem wpisy, że napędy wysłane z Chin, szczególnie DHL-em są od razu przez DHL odprawiane /DHL wysyła dokumenty celne i kasuje dla UC należności/ biorąc dodatkowo prowizję za pośrednictwo.
Znalazłem taką informację:
"Same części rowerowe są objęte dość jednolitą stawką celną 4.7%, problemy z klasyfikacją mogą się jednak pojawić w przypadku innych akcesoriów. Warto zatem wystąpić o wydanie Wiążącej Informacji Taryfowej w szczególnie trudnych przypadkach.
Poniżej przedstawiamy stawki celne na kilkanaście podstawowych i przykładowych produktów. Musimy pamiętać, że niektóre z poniższych produktów mogą być w pewnych przypadkach objęte cłem antydumpingowym w wysokości 48.5%.
Nazwa produktu
Stawka celna
Ramy (w niektórych przypadkach cło antydumpingowe)
4.7% lub 0% w przypadku końcowego przeznaczenia
Widelce przednie (w niektórych przypadkach cło antydumpingowe)
4.7% lub 0% w przypadku końcowego przeznaczenia"
Nie wiem, być może odbiorca indywidualny podchodzi pod" końcowe przeznaczenie" ale od Vatu ciężko się wymigać, tym bardziej że MF ciśnie mocno podległe służby. jedyna nadzieja, że po prostu nie ma kto wszystkich paczek przegladać. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
vircel
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Niedźwiedza 57
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020
|
|
|
TomaszKon,
Cześć, jak się jezdzi? masz foty swojego roweru?
chciałbym mieć elektryka z Bafang ultra, tylko nie wiem jak się do tego zabrać, ramy dedykowane są tylko z Chin prawda? czy może jest jakaś alternatywa?
Jak wygląda kwestia baterii, jakie skąd? najcie znać, może komuś chce się spożądzić poradnik jak zmontować budżetowy funkcjonalny rower z bafang ultra,.
Dzięki |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020
|
|
|
vircel napisał/a: | TomaszKon,
Cześć, jak się jezdzi? masz foty swojego roweru?
chciałbym mieć elektryka z Bafang ultra, tylko nie wiem jak się do tego zabrać, ramy dedykowane są tylko z Chin prawda? czy może jest jakaś alternatywa?
Jak wygląda kwestia baterii, jakie skąd? najcie znać, może komuś chce się spożądzić poradnik jak zmontować budżetowy funkcjonalny rower z bafang ultra,.
Dzięki |
Jeździ się super.
Rama dedykowana tylko z Chin. Niestety strasznie droga coś koło 5k.
Widzę tylko 1 alternatywę. Kupić rower elektryczny używany i przespawac uchwyt silnika.
To najtańsza opcja. Widziałem całe rowery na Bosch za około 5k. Do tego silnik 3k bateria 2k i coś około 10k masz bafang Ultra.
Albo wspawać uchwyt w ramę hardtail-a. Próbowałem to zrobić z fulem ale poległem... Odradzam.
Baterię zrobiłem w Marian Projekt. Bardzo profesjonalnie i za przystępna cenę. Obecnie mam 37Ah.
No i jako opcja sterownik z Exessa. Zupełnie inny świat.
20200215_143520.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 399 raz(y) 8,58 MB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020
|
|
|
Czadowy ten rower ci wyszedł. Jeśli jeździ jak wyglada to gratuluję |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020
|
|
|
andypip napisał/a: | Czadowy ten rower ci wyszedł. Jeśli jeździ jak wyglada to gratuluję |
Dzięki.
A i jeszcze mała ciekawostka. Realnie 150 km przy średniej 35 km/h
Screenshot_20200209-132547_Gallery.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 508,03 KB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020
|
|
|
Zeby nie było za słodko: super wyglada ten przedni błotnik ale czy nie za krótki? szmuc na napęd będzie rzucać |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|