|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne? |
Autor |
Wiadomość |
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2020 Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?
|
|
|
Silnik nominalnie 36V/250W, chciałbym go używać z napięciem 48V. Niestety ma wyprowadzone tylko 3 fazy. Już sam demontaż bez odpowiedniego narzędzia wydaje się niełatwy. Zastanawiam się, jak trudne jest dodanie do niego czujników Hall'a i ew. czujnika temperatury (o ile przy tej mocy ma to sens)? Mają Koledzy jakieś zdanie na ten temat? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie.
Co do "przewoltowania" to nie powinno być z tym żadnych problemów szczególnie gdy w grę wchodzi zmiana o "jeden stopień" wyżej (36 na 48V),sterownik powinien bez problemu wytrzymać tą zmianę ale warto sprawdzić napięcie elektrolitów w sterowniku (czy one wytrzymają), czasem też trzeba "oszukać" napięciowo wyświetlacz oraz sterownik w części "procesorowej" co robi się najprościej diodą zenera na 12-13V. |
Ostatnio zmieniony przez wibi Sob 21 Mar, 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
wibi napisał/a: | Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie. |
Chodzi o przednie koło, silnik fabrycznie bez czujników (8Fun), a temperatura, ponieważ silnik 36V chcę pogonić z 48V. Co do tego miejsca na Hall'e, nie jestem pewien. W ogóle sposób odkręcenia bocznej pokrywy jest utrudniony, trzeba specjalny klucz (na pokrywie są tylko 4 małe frezy), najlepiej w małej prasce. Nie bardzo wiem, jak się dobrać do środka, a chciałbym go np. przesmarować, bo nie znam przebiegu. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej |
|
|
|
|
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
wibi napisał/a: | Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej |
Sterownik pracuje z 36/48V fabrycznie. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.
Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy |
|
|
|
|
miki
młodzik miki
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
slow napisał/a: | Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.
Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy |
A jak to wygląda?
...
Już widzę. To może być taki rodzaj klucza, ale chyba trzeba naraz 3-4 takie haki założyć i obrócić całość naraz. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
|
|
|
|
wnoto
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 69 Skąd: sieci
|
Wysłany: Nie 19 Lip, 2020
|
|
|
Przewoltowałeś ?
Ja zmieniłem w starym silniku 24v na 36V używając tylko odpowiedniego sterownika.
Mam go w przednim kole. |
|
|
|
|
tula82007
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Czw 09 Wrz, 2021
|
|
|
wibi, Mam taki problem silnik przekładniowy Bafang 350w 48v połączony ze sterownikiem KT36/48 17A sinus, układ pracował około 500km i pojawił się problem. Silnik reaguje na manetkę sekundę lub dwie rozpędza pojazd do 10km/godz i brak dalszej reakcji, odpuszczam manetkę i po chwili to samo jazda na impulsach z manetki. Kupiłem nowy sterownik też KT 36/46 30A sinus i objaw tak sam po przejechaniu 500km. Prosze o info. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2021
|
|
|
To wskazuje na usterkę akumulatora. Jakie ma napięcie W MOMENCIE odcięcia.? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 11 Wrz, 2021
|
|
|
Też uważam jak WojtekErnest, że to sprawa baterii. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2021
|
|
|
Czy w ramach diagnostyki, nie mozna podłaczyć ładowarki i zobaczyć czy silnik pociągnie? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
tula82007
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2021
|
|
|
wibi, Witam wszystkich zainteresowanych, problem rozwiązany. Podłączyłem używany sterownik GT 500 30A i silnik kręci aż miło. Przeszukując forum wpadł mi w oko post o podobnej tematyce i było stwierdzone że sterowniki sinus KT słabo współpracują z silnikami BLDC i to potwierdzam dla przyszłych konstruktorów pojazdów elektrycznych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|