ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?
Autor Wiadomość
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 19 Mar, 2020   Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Silnik nominalnie 36V/250W, chciałbym go używać z napięciem 48V. Niestety ma wyprowadzone tylko 3 fazy. Już sam demontaż bez odpowiedniego narzędzia wydaje się niełatwy. Zastanawiam się, jak trudne jest dodanie do niego czujników Hall'a i ew. czujnika temperatury (o ile przy tej mocy ma to sens)? Mają Koledzy jakieś zdanie na ten temat?
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie.
Co do "przewoltowania" to nie powinno być z tym żadnych problemów szczególnie gdy w grę wchodzi zmiana o "jeden stopień" wyżej (36 na 48V),sterownik powinien bez problemu wytrzymać tą zmianę ale warto sprawdzić napięcie elektrolitów w sterowniku (czy one wytrzymają), czasem też trzeba "oszukać" napięciowo wyświetlacz oraz sterownik w części "procesorowej" co robi się najprościej diodą zenera na 12-13V.
Ostatnio zmieniony przez wibi Sob 21 Mar, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

wibi napisał/a:
Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie.


Chodzi o przednie koło, silnik fabrycznie bez czujników (8Fun), a temperatura, ponieważ silnik 36V chcę pogonić z 48V. Co do tego miejsca na Hall'e, nie jestem pewien. W ogóle sposób odkręcenia bocznej pokrywy jest utrudniony, trzeba specjalny klucz (na pokrywie są tylko 4 małe frezy), najlepiej w małej prasce. Nie bardzo wiem, jak się dobrać do środka, a chciałbym go np. przesmarować, bo nie znam przebiegu.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

wibi napisał/a:
Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej


Sterownik pracuje z 36/48V fabrycznie.
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 182
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.

Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy
 
 
miki 
młodzik
miki


Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

slow napisał/a:
Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.

Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy


A jak to wygląda?

...

Już widzę. To może być taki rodzaj klucza, ale chyba trzeba naraz 3-4 takie haki założyć i obrócić całość naraz.
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 182
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

https://www.google.pl/sea...iw=1120&bih=595
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group