ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Inny kontroler do Bafang BBS02.
Autor Wiadomość
xrobuchx 
początkujący


Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2020
Posty: 7
Skąd: Świecie
Wysłany: Śro 13 Sty, 2021   Inny kontroler do Bafang BBS02.

Witam. Z tej strony Robert. Jestem tu nowy i świeżak w temacie e-bike. Przymierzam się do zakupu Bafang BBS02 750W " Trochę " się naczytałem o tym silniku i teraz pytanie do FACHOWCÓW z forum. Mam zamiar zasilać go pakietem 14s6p. Wyczytałem w sieci, że bateria 48V słabo się sprawuje poniżej 50% pełnego naładowania. Dlatego prze-voltowanie do 52V. Kontroler znosi napięcie do 60V. Gdzieś rzuciło mi się w oczy, że nawet 63V. Czy to prawda nie wiem, ale max baterii to 58.8V więc nie ma problemu. Problem w tym, że ponoć kontroler przy tym napięciu się grzeje. Tzn. przy nadmiernym obciążaniu silnika. Czyli ostre podjazdy na nieodpowiednim biegu. Ponoć przy Bafang'u BBSHD takie rzeczy się nie dzieją, bo jego kontroler jest na 12 mosfet'ach a nie na 9 jak BBS02 750W. Czy gdyby czysto teoretycznie zamontować kontroler od BBSHD problem zniknie ? Pytam jakbym uwalił oryginał np. przez przypadek. :) Ha ha. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 975
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   Re: Inny kontroler do Bafang BBS02.

xrobuchx napisał/a:
...Mam zamiar zasilać go pakietem 14s6p.

Nie rozumiem tego stwierdzenia. Bateria 48V to standard do którego są dedykowane ładowarki i inne elementy. 14s to taki "dziwoląg" ponad standardowy który praktycznie nic nie daje.
Cytat:
Wyczytałem w sieci, że bateria 48V słabo się sprawuje poniżej 50% pełnego naładowania.

Skąd taka wiedza,przecież to totalna bzdura.
Cytat:
Dlatego prze-voltowanie do 52V. Kontroler znosi napięcie do 60V. Gdzieś rzuciło mi się w oczy, że nawet 63V

Owszem,znosi ale jak długo i w jakich warunkach a te zależą od terenu,wagi kierowcy i warunków atmosferycznych. Każdy musi sam ocenić czy aby nie przeciąży silnika.
Cytat:
...przy tym napięciu się grzeje. Tzn. przy nadmiernym obciążaniu silnika. Czyli ostre podjazdy na nieodpowiednim biegu. Ponoć przy Bafang'u BBSHD takie rzeczy się nie dzieją

Każdy silnik i sterownik się grzeje mniej czy więcej,ilość mosfetów pozwala jedynie na mniejsze obciążenie samego sterownika gdy silnik będzie się grzał podobnie. Generalnie to nie ma sensu chyba,że (ja tak mam) masz pod ręka sterownik do BBSHD (jak ja miałem) i wolałem go użyć zamiast wydawać sporo kasy na nowy.
BBS02 jest zupełnie wystarczającym do wszelkich wypraw górskich. Mój znajomy,pasjonat górskich wypraw na takim silniku zjeździł już całe Czeskie Beskidy a ma wzrost ok 190 i odpowiednia wagę.Jeździł w te Beskidy z kolegą na 1.5k hubie,na pierwszej wyprawie kolega połamał szprychy a na drugiej spalił sterownik i już w góry się nie wybiera,hub nie nadaje się do jazdy w górach.
  
 
 
xrobuchx 
początkujący


Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2020
Posty: 7
Skąd: Świecie
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Witam. W końcu ktoś odpisał. :) Dzięki. Nie ma problemu z ładowarkami. Na AliExpress jest wszystko, ale nie oto chodzi. Rozwiałeś moje wątpliwości. Po lekturze z sieci miałem wrażenie, że może lepiej od razu przestawić się na 52V, aniżeli przerabiać za jakiś czas. Chodzi głównie o baterię, bo to jest największy koszt.Jak znajdę ten artykuł to wrzucę linka. Tak, żeby można się było do niego odnieść. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
 
 
xrobuchx 
początkujący


Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2020
Posty: 7
Skąd: Świecie
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

https://cellpower.eu/ufaqs/dlaczego-bateria-52v-zamiast-48v/
 
 
Leopold 
początkujący


Pomógł: 5 razy
Wiek: 75
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Proponuję przeczytać artykuł BBS02 vs. BBSHD który wydaje mi się do końca wyjaśni podniesione problemy.
Leopold
 
 
Leopold 
początkujący


Pomógł: 5 razy
Wiek: 75
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Przepraszam oto link :https://ebikechoices.com/pl/bafang-bbs02-vs-bbshd/?ao_noptimize=1
 
 
xrobuchx 
początkujący


Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2020
Posty: 7
Skąd: Świecie
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Świetny artykuł. Dzięki Leopold. Wynika z niego, że nie ma się co bać tych 52V. Tylko trzeba używać z głową. Nie katować. Mam mętlik w głowie. He he 😀 Zostać przy 48V czy iść jakby nie patrzeć w wydajność, która daje 52V. Wydaje mi się częstość ładowania też by się zmniejszyła. Poprzez mniejsze odczucie spadku mocy. Wiecie o co chodzi. Czuję, że już słabo ciągnie to go pod ładowarkę. Pomimo wskazań na wyświetlaczu. Rower będzie używany do dojazdów do pracy. Gorzej jest na powrocie, bo same górki. Na zwykłym rowerze to jęzor jak krawat wisi. Przełożenia się kończą. Masakra jakaś. 🥵 Już to wcześniej pisałem, że nie chciałbym żeby się okazało, że te 48V nie podoła i będę zmuszony zrobić 52V. Chodzi głównie o koszt baterii. Fajnie, że odpisaliście. Dzięki za rady i artykuł. Pozdrawiam i do następnego. Chyba, że ktoś jeszcze się znajdzie i pomoże mi w wyborze. Może ktoś z forumowiczów ma BBS02 na 52V ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 17 Sty, 2021   

xrobuchx napisał/a:
Świetny artykuł. Dzięki Leopold. Wynika z niego, że nie ma się co bać tych 52V. ..?

Jak dla mnie z artykułu wynika, że to przewoltowanie nie ma sensu.
Autor pisze: "Osobiście wolę baterię 52v. Wyższe napięcie rozruchowe jest korzystne, ponieważ oznacza, że ​​silnik będzie wytwarzał optymalną moc na dłużej niż akumulator 48v."
Taki sam efekt uzyskasz zwiększając pojemnośc baterii 48V.
Przy 52V moc szczytowa bedzie większa, ale co z tego jak autor ja ogranicza jeżdząc na poziomie 3.
W dodatku kondensatory są na 60V i bezpieczny zapas napięcia jest niewielki.

Podnoszenie napięcia silnika ma sens, jezeki chcesz jeździc szybciej, czyli na maksymalnych obrotach, co jest bardzo nieekonomiczne, albo jak chcesz zmniejszyć prąd przy takiej samej mocy (czyli cieńsze kable, uzwojenia itp.)
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
xrobuchx 
początkujący


Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2020
Posty: 7
Skąd: Świecie
Wysłany: Nie 17 Sty, 2021   

Witam. Dzięki za następny odzew. Może faktycznie nie ma sensu komplikować sobie życia. Z przesadnym uważaniem na sprzęt. Ja to jeszcze nie problem. Gorzej wytłumaczyć to małżonce jak ma postępować z urządzeniem ;) Co do baterii to pojemności nie zwiększę ograniczy ja obudowa hailong na 80 ogniw. Żona i tak na swojej damce musi mieć ją zamontowaną na bagażniku który jest tylna częścią ramy. Ja przy swoim mógłbym założyć taki zestaw (bagażnik z baterią) ale chyba lepiej mieć dwie takie same baterie i w razie potrzeby posiłkować się drugą. Bardziej myślę tu o sobie ;) np. na dłuższe samotne wyprawy. Heh. ;) Myślę, że skutecznie mnie odwiedliście od pomysłu 52V, ale właśnie po to się tu zapisałem, żeby mnie ktoś oświecił. Dziękuję bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 588
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

Cytat:
Jeździł w te Beskidy z kolegą na 1.5k hubie,na pierwszej wyprawie kolega połamał szprychy a na drugiej spalił sterownik i już w góry się nie wybiera,hub nie nadaje się do jazdy w górach.
owszem 1,5kW hub na byle jakich obreczach i szprychach sssie i sie nie nadaje w góry ale stwierdzenie że hub wogóle sie nie nadaje w góry to bzdura wyssana z palca u nogi ślimaka winniczka :p huby w góry to potwory o mocach rzedu 4kW w góre i tam gdzie one wyjada tam jesli zdołasz mozesz swojego mida bbshd czt tsz.. cos tam wniesc bo nie wyjedzie z toba na siodełku predzej 15x urwie łańcuch i ze 4x zmieli kasete i bedziesz truptac do noclegowni z pełna bateria i sprawnym inaczej napedem :P
.
wibi napisał/a:
14s to taki "dziwoląg" ponad standardowy który praktycznie nic nie daje.
Cytat:
dziwolong nie dziwolong ale jednak wyzsze napiecie = wyższa predkość niewiele bo niewiele ale jednak wyzsza
  
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 13 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 341
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

Znam ten podlinkowany artykuł. Mnie przekonał do zakupu baterii 48V. Mniejsza o teoretyczne dywagacje. Miałem 350W z 36V a teraz mam 750W z 48V. Obie baterie 17,5 Ah. W moim odczuciu słabszy zestaw był bardziej wydajny. Mocniejszy, owszem ma kopa ale szybciej wypija prąd. Dodam, że od początku zmniejszyłem prąd max do 18A. Średnie prędkości wzrosły, ale coś za coś. Opór powietrza jest bezwzględny. Natomiast inwestowanie w droższy zestaw i ograniczanie się do 3 poziomu wspomagania? No comment. Żona ma dalej w rowerze 350W i 36V. Nasz ostatni wypad skończył się tak że ona wróciła z 20% naładowania a ja dymałem ostatnie km praktycznie bez wspomagania :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
kierownik


Pomógł: 13 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 341
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

[quote="Inc0"]huby w góry to potwory o mocach rzedu 4kW w góre i tam gdzie one wyjada tam jesli zdołasz mozesz swojego mida bbshd [/quote
4 kW to prąd ponad 60A. Rozmawiamy o rowerach czy o spawarkach? A może o walcach drogowych? :wink:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 975
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

andypip napisał/a:
Inc0 napisał/a:
huby w góry to potwory o mocach rzedu 4kW w góre i tam gdzie one wyjada tam jesli zdołasz mozesz swojego mida bbshd

4 kW to prąd ponad 60A. Rozmawiamy o rowerach czy o spawarkach? A może o walcach drogowych? :wink:

Z "Inc0" nie pogadasz, jemu w głowie tylko łańcuch i kaseta u MIDa. Może jak sobie wreszcie kupi MIDa to się przekona, że łańcuchy do ebików są SPECJALNE, nie takie jak w zwykłych rowerach a kaseta wcale nie potrzebuje tryliona zębatek gdy w zupełności wystarczą trzy.O zerwanym łańcuchy w MIDzie słyszałem tylko raz natomiast o spalonych HUBach mnóstwo.
 
 
Leopold 
początkujący


Pomógł: 5 razy
Wiek: 75
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

Ostateczną decyzję co do zestawu podejmie autor pytania, dyskusja potoczyła się tak, że mamy tu zdanie osób umiarkowanych w zapotrzebowaniu, powiedziałbym statecznych i zdanie osób młodych "wilków" i to mi się podoba, Ty xrobuchx musisz wybrać do której grupy się zaliczasz, bo wydaje mi się, że jeszcze nie zdecydowałeś.
 
 
Leopold 
początkujący


Pomógł: 5 razy
Wiek: 75
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

Ja osobiście optowałbym za mocną przekładniówką i zwiększoną pojemnością akumulatora nawet o napięciu 36 V ze sterownikiem dopasowanym do przekładniówki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group