Bafang BBS02B 36V 500W w porównaniu do innych wersji BBS |
Autor |
Wiadomość |
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2020
|
|
|
...zadziała przez chwile puki napięcie nie przysiadzie poniżej progu odcięcia sterownika czyli przy jakiś 40-41V ( czy ile tam jest ustawione) wiec sie nie nacieszysz zbyt długim przejazdem zakładając pakiet 10s do serownika 13s w zasadzie to przy małym pakiecie ( ilosci ogniw w celi )moze ci sie nieudac sztuka nawet ruszenia z miejsca |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 64 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2020
|
|
|
Trochę więcej optymizmu
Nadrzędną rolę wykonuje bms, on 1 odcina zasilanie w przypadku spadku napięcia.
bafang w zakładce Basic ma parametr Low battery protection - wypadłoby zajrzeć co tam jest ustawione i do ilu V można zejść.
na pewno ten silnik straci na mocy /spadek obrotów/, ale czy bedzie to tak drastyczne?
rozważamy baterię jako zapas na dojazd a nie do wjazdu na Śnieżkę. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Cezar
początkujący
Wiek: 64 Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2021
|
|
|
Można obniżyć dolną granicę wyłączenia silnika - dla napięcia 48v jest to 41-42 v, dla baterii 36 będzie to 29-30v . i można tak programować silnik - wpisując 30v - pamiętając jednocześnie, że używają baterii 48. BMS baterii zadziała przy spadku napięcia i ją wyłączy na poziomie ok. 39v.. a na baterii 36v pojeździmy z mniejszą mocą. Moc to iloczyn napięcia i natężenia, więc zakładając 20A, z baterią 48 mamy moc 20 x 48 = 960 W, a dla 36v mamy odpowiednio 720 W. Odczuwalny spadek mocy jest szczególnie denerwujący przy dolnych granicach napięcia - czyli przy spadku poniżej 50% naładowania czyli w okolicach 32V dal bat. 36V.. i ok 44 dla bat. 48V przy baterii 52v te dolegliwości są niezauważalne.. bo dolne graniczne napięcia wynosi ok.45V, czyli ma się to nijak do baterii o niższych woltażach.. 29 czy 41... |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 31 Sty, 2021
|
|
|
To stary temat bo z przed roku ale można go uzupełnić odnośnie baterii i napięcia. A więc tak Bafang produkuje 3 modele silników (prócz zintegrowanych z ramą ) BBS01, BBS02 i BBSHD. BBS01 jest tylko na napięcie 36V i chcąc go zasilić baterią 48V trzeba obniżyć napiecie (uruchamiające) podawane na sterownik np.diodą Zenera 12V gdyż inaczej wywala błąd za wysokiego napięcia i nie startuje. Moc można programowo ustalić 15A dla 250W lub 18A dla 350W. Silnik BBS02 można programowo ustawić na napięcie 36V lub 48V jak również i prąd.Dla BBSHD nie da się zasilać z baterii 36V gdyż gdyż jego wewnętrzne oprogramowanie nie toleruje napięcia poniżej 38V. Ja chcąc sprawdzić jego działanie musiałem na full naładować baterię 36V (nie miałem 48V) i programowo ustalić napięcie odcięcia sterownika na 38V. Tak dało się sprawdzić jego działanie ale o jeździe nie było mowy gdyż napięcie baterii dość szybko, przy obciążeniu spadało chwilowo do napięcia 38V i sterownik odcinał. |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 02 Lut, 2021
|
|
|
Jeden i drugi spełni swoje zadanie i sądzę twoje oczekiwania. Problemem mogą być głównie kola (duże) przez co silnik powinien dysponować większym momentem.Porównaj ceny bo to jest główna różnica. |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 02 Lut, 2021
|
|
|
Co do ceny to różnica 2$ i to na korzyść 500W w stosunku do 350W. Tygodniowa promocja.
350W ma 80Nm i kadencje na poziomie 80 a 500W ma 100W i kadencje na poziomie 115.
Mam to zamiar zniwelować mniejszą zębatką na przód, 32T jak obecnie bez silnika najczęściej używana (95%) orz podmianą kasety 9 rzędowej 11-34T na 7 rzędową 14-28T. Przyznam się że wspomagam się excelem i staram się trochę to przeliczać. W sumie nie interesuje mnie prędkość a przede wszystkim dobre wspomaganie.
Jeszcze pytanie, czy programem dla sterownika idzie zjechać z silnikiem 500W do typowego 250W ? Czy są jakieś ograniczenia w dół ? Pytam, bo do konwersji idą dwa rowery, żony też. I nie chciałbym aby fiknęła do tyłu
23:05 - Bafang BBS02B mid 500W 36V + display P850C dla mnie zamówiony. 1486zł wysyłka z Polski.
Pozostał jeszcze wybór dla żony. Waham się pomiędzy 350W a 500W 36V. Cena ta sama. |
_________________ Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 03 Lut, 2021
|
|
|
Moc silnika to sprawa umowna i nie odpowiada rzeczywistości a raczej marketingowi.Bafang wspomaga w każdych warunkach i wszystko jest do ustawienia programowo od mocy i wspomagania poczynając.Kadencją bym się nie przejmował gdyż sam jeżdżąc elektrykiem ponad 5 lat ani razu nie zmieniłem przełożenia (36x14) mimo, że kilka pagórków w mieście jest i to nawet 14%-wych (kiedyś w Tour de Pologna była nawet górska premia), byłem też w Bieszczadach i też nie zmieniałem a lat trochę posiadam. Bierz tańszego bo to bez znaczenia. |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 03 Lut, 2021
|
|
|
Dzieki, ostro działam na dwa rowerki |
_________________ Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 64 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021
|
|
|
Bierz mocniejsze. Nie ma co się zastanawiać. Zawsze możesz prąd obniżyć lub % mocy na stopniach wspomagania. Jak się małżonka nauczy i przyzwyczai zażąda więcej mocy. One zawsze chcą więcej i więcej
Dlaczego zrezygnowałeś z 48V? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021
|
|
|
Tak też zrobiłem. Wybrałem model Bafang BBS02B 36V 500W x 2 komplety. Jeden już w drodze, śledzę UPS, powinien być jutro u mnie. A dzisiaj zamówię drugi. Oba maja być takie same, nawet ze względów serwisowych i obsługowych.
Pytasz dlaczego zrezygnowałem z 48V ?
Długo się nad tym zastanawiałem i szukałem logicznej i technicznej odpowiedzi.
Choć z zawodu jestem elektronikiem automatykiem to i tak sam sobie nie umiałem na to odpowiedzieć. Aż takim specjalistą od napędów elektrycznych akurat nie jestem. Jedno co przemawia za 48V to na pewno mniejszy prąd znamionowy / maksymalny, Ale czy różnica 25A do 18A to aż tak duża ? Może i dla baterii mniejszy jest lepszy. Ale wszystko zgodnie z warunkami technicznymi producenta. Dla obu napięć 36V i 48V przełożenie, moment i kadencja są takie same,1:21.9 , 100Nm i ok 110. Chociaż u jednego sprzedającego znalazłem że 48V-towy ma 120Nm. Ogólnie mocowo, dla mnie i dla żony, napęd będzie aż nadto.
A tak poza technicznie, to zadecydował trochę ranking zakupowy ilości kupujących ten typ, 60 do 39 dla 36V. Często wychodzę z założenia, że ludzie nie są takie głupie i wiedza co kupują. Że coś jeszcze za tym przemawia, za takim wyborem.
A po drugie, na początku tego tematu Kolega Borsuk, bardziej doświadczony ebikowiec wybrał 36V (wiem że ze względu na posiadane baterie) i to mu aż tak bardzo nie przeszkadzało. Gdyby było istotne, kluczowe to chyba by zmienił na 48V.
I po trzecie, nie znalazłem do tej pory odpowiedzi dlaczego 48V
Będzie dobrze a nawet super fun.
Ale błędne koło się zrobiło. Do tej pory żona nie nadążała za mną. Jeżdżę średnio w sezonie 20-40km dziennie, ze średnią ponad 20km/h po lesie. Gdyby żona miała tylko ebika to zapewne ja bym zdechł . Stąd moja asekuracja na ten problem. A jeździmy sporo a nawet bardzo dużo. Lecz nadal chcę, póki mogę, wykorzystywać siłę mięśni, lubię wysiłek i ruch. Już nawet w zamyśle mam próbę ustawienia na PAS 1 tak minimalnego wspomagania,żebym miał wrażenie 100% jazdy bez wspomagania i obciążenia oporem silnika. |
_________________ Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 64 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021
|
|
|
Zawsze możesz calkiem wyłaczyć wspomaganie i bedziesz miał rowerek w 100% fitnesowy.
Generalnie dobrze wykombinowałeś. Ja też oszczędnie korzystam z silnika ale z podjazdem i wiatrem walka nierówna. Człowiek rozsądny, jak jest mozliwość, nie mówi nie, bo nie.
Będziesz montował, dokręć suport ruskim kluczem, na ten chiński za bardzo nie licz |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021
|
|
|
Jakie dodatkowe akcesoria do mocowania w suporcie są dla mufy 73mm ? W moim mam 68mm a w Treku 73. Czy są to dodatkowe jakieś podkładki ? Czy tez coś innego ?
O tyle jest to zastanawiające, że na zdrowy rozum, to dla mufy 68mm powinny być dodatkowe podkładki itp. Chyba, że coś innego jest z wymiarami samego silnika. |
_________________ Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2021
|
|
|
Te 5 mm supportu zawsze można obciąć (spiłować) do 68 mm ustawiając przy okazji lepszą linię łańcucha. Bafang dla supportu 73 daje (chyba?) dłuższą rurę silnika ale nie mam pewności jak to rozwiązują. Do mocowania silnika mam klucz który podarował mi kolega tu z forum,klucz potęga ale nawet on nie pomaga przed obrotem silnika aż do oparcia się o ramę. Więcej dokręcać nie chcę bo boję się o wyrwanie rury silnika z konstrukcji. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 686 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2021
|
|
|
wibi napisał/a: | Te 5 mm supportu zawsze można obciąć (spiłować) do 68 mm ustawiając przy okazji lepszą linię łańcucha. Bafang dla supportu 73 daje (chyba?) dłuższą rurę silnika ale nie mam pewności jak to rozwiązują. Do mocowania silnika mam klucz który podarował mi kolega tu z forum,klucz potęga ale nawet on nie pomaga przed obrotem silnika aż do oparcia się o ramę. Więcej dokręcać nie chcę bo boję się o wyrwanie rury silnika z konstrukcji. |
68 i 73 mm to ta sama wersja BBS, 73 mocuje się za pomocą dłuższych śrub i podkładek.
Jeżeli w zestawie nie miałeś klucza to kupujesz go na ali. Przy dokręcaniu trzeba użyc młotka (z rozsądkiem) i i dobrze złożony (wypustki do środka) trzyma jak złoto. W razie jakichś problemów (ja nie mam) możesz w suporcie aluminiowym zrobić pilnikiem minimalne wgłębienia pod te wypustki.
Dodam, że u mnie wałek bafanga pasował do suprotu bez luzów (trzeba było obracać całością, żeby z trudem włożyć). Prawdopodobnie luzy na wałku powodują odkręcanie i można próbować je likwidować za pomocą jakiejś cienkiej blaszki. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
|