|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-MTB Trek 4600 XXL/24"/61cm z QS212 35H na 16s Lifepo4 |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2022 E-MTB Trek 4600 XXL/24"/61cm z QS212 35H na 16s Lifepo4
|
|
|
Taki temat, będę sprzedawał swoją dotychczasową wyprawówkę XXL (od czasu jak mam fulle to stoi w kącie i miejsce zabiera), muszę z niej zdjąć przed sprzedażą mpe z Kelly i tensometr, a dalej właśnie mam opcje albo włożyć KT z Ktlcd3 oraz dołożyć BMS i sprzedawać gotowy E-Bike, albo właśnie pytanie czy ktoś może chce kupić taniej rower i założyć nową elektronikę do niego samemu? Mogą być tacy chętni czy sobie odpuścić i gotowego drożej sprzedawać? Trochę mam ścisk w garażu i kilka rozgrzebanych nowych projektów, że wolałbym już się tym nie zajmować, ale w sumie do sezonu jeszcze sporo czasu.
Specyfikacja
Silnik qs212 35h z czujnikiem temperatury, zabezpieczenie w mpe było ustawione na 100*C i nigdy się nie załączyło. Bardzo mocny i sprawny silnik rowerowy. Zapełniony w najmocniejszą dostępną na rynku obręcz 26" Remerx Super Jumbo (jeszcze szerszą i mocniejsza niż Jumbo) na wzmocnionych szprychach w MaxEv. Opona 26*2.5" Veetire, dętka do downhill i wkładka antyprzebiciowa. Silnik ma przebieg 1000+km.
Hamulce hydrauliczne przód zwykle Shimano, tył czterotłoczkowy Deore 6120, tarcza jagwire Elite o ile pamiętam z tyłu, przodu nie pamiętam. Opona przód obecnie zobaczę co wejdzie, czy 3.0 czy 2.5 bo tą ze zdjęcia przeciąłem.
Amortyzator rock shox recon silver RL 27.5, 9*100, kupiony w zeszłym roku w czerwcu.
Kierownica carbon ze wzniosem, na przedłużce więc bardzo wygodna pozycja jazdy jak trekking.
Sztyca amortyzowana najlepsza jaką jest na rynku BySchulz G1 z najmocniejszą sprężyną, jakąś słabsza też mam na półce.
Przerzutka ma około roku, Shimano, wolnobieg 7 ścięty na 5 zębatek.
Bagażnik Racktime z systemem szybkozłącza do wygodnego zapinania różnych toreb, koszy, sakw itd. Na kierownicy szybkozłącze Klickfix również to różnych toreb i akcesoriów.
Manetka Markara, najwygodniejsza i najmniejsza w montażu na rynku. Błotniki tył custom przód Zefal NoMud.
Akumulator to perełka, fabrycznie nowy, zgrzany prawdopodobnie na grubej miedzi 16s8p LiFePo4 na legendarnych ogniwach a123 anr26650m1b (4 pakiety 8s4p połączone w 16s8p). Jego dane powalają większość tego co na rynku, wydajność ciągła to 400A, chwilowa 960A, a zwarciowo to jest ok. 2000A. Żywotność to ok. 6000 cykli ładowania. Możliwość ładowania do 4C, czyli mając odpowiednią ładowarkę można naładować go pusty pełny w 15-17minut. Ładowanie 2C znosi zupełnie na luzie a 1C to typowe dla max żywotności. Akumulator można używać na mrozie bez szkody dla niego. Podczas rozładowania napięcie jest bardzo stabilne i przez większość czasu nie spada lioniowo tak jak li-ion tylko zmienia się o kilka volt. Aku nie ma w tej chwili BMS, ponieważ ładuje swoje Ebike pulsarem 3+ z balanserem. Rower posiada złącze balansera na skrzynce oraz zworki umożliwiające rozłączenie zasilania w dowolnym momencie lub wpięcie zamiast wbudowanego jakieś zewnetrzne aku np na bagażniku.
Skrzynka na akumulator mieści aku i sterownik, jest też chyba nawet jakaś przetwornica w środku której nie używałem. Skrzynka mogłaby być ładniejsza, ale spełnia swoje zadanie.
Sam rower to jedna z najmocniejszych konstrukcji Trek do bardzo dużych obciążeń, model 4600, rozmiar ramy to bardzo rzadko spotykany w MTB XXL/24"/61cm. Więc dla osób 185cm+ a najlepiej 190-200cm.
Ebike sprzedaję bez LCD bafanga, mpe, sterownika oraz tensometru. Daję za to nowiutki KT45A 13s/14s sinus i Ktlcd3 do zamontowania samemu.
Nie wiem ile można za taki zestaw wołać, macie pomysły od których mógłbym zacząć? Może ktoś chętny? Jak strata za duża to poskladam jako całość i sprzedam na sezon drożej.
W razie co jak ktoś nie ma floty to cena może spaść o 400zl jak amor zastapie fabrycznym xcm, o kolejne 200 jak sztycę zmienię na zwykłą, oraz o kolejne 400 bez kt45 i Ktlcd3.
Żeby spełniać warunki działu cena startowa 6000zł. Ale jak wspomniałem, wszystko jest do uzgodnienia, zwłaszcza jak ktoś przyjedzie i zabierze rower osobiście
|
Ostatnio zmieniony przez Kajman Czw 22 Gru, 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2022
|
|
|
Fajny. Ile na tym mozna przejechac jadac np 20kmh? Ze 200km? |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2022
|
|
|
20Ah, to dużo i mało. Przy 20 km/h pobór prądu będzie rzędu 4-5A co da zasięg 80-100 km. Ale najprościej, to zmierzyć prąd pobierany przy tej prędkości i wszystko będzie jasne. W moim Jaguarze (3 silniki) przy baterii 63Ah 36V prąd pobierany waha się od 2A (5 km/h) do 50A (40 km/h) zależnie od szybkości. To zasięgi wychodzą od 150 do 60 km. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2022
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Fajny. Ile na tym mozna przejechac jadac np 20kmh? Ze 200km? |
Wszystko zależy od terenu i wagi, nie ma szaleństw bo to tylko niecałe 1100Wh, ale na 100km wystarczy przy wkładzie własnym. Podłączenie drugiego aku jest w razie co banalnie proste. A jak ktoś znajdzie gniazdko to może się naładować w np. 20min. Mam nawet taką ładowarkę 60A, ale to nie są tanie rzeczy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|