|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
zbliża się jesień / zima czas zacząć projektować - pojazd 2o |
Autor |
Wiadomość |
harnac [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010 zbliża się jesień / zima czas zacząć projektować - pojazd 2o
|
|
|
Witam ponownie
czytam regularnie forum i ciężko mi znależć odpowiedzi na problemy konstrukcyjne
a więc tak z założenia ma być w miarę możliwości najlżejszy pojazd dla dwóch osób siedzących obok - wiem wiem oprory są większe niż siedzą gęsiego . Rama z profili, jakaś tam zabawa z zawiasem (4 koła niezależnie zawieszone - myślę w każdym z nich nad zastosowaniem zawieszenia z quadów lub małych autek czyt. tico), układ kierowniczy ogarnę, karoserię też ale teraz dochodzimy do punktu kulminacyjnego czyli napęd. Żeby nie było jaj z rejestracją a mozna było tym śmigać muszą być pedały - o ile jest to dość proste do dłubnięcia to mam pytanie czy wg prawa one muszą być na stałe czy dołączane? oraz czy może mieć do nich dostęp tylko pasażer?
no i kwestia silnika/silników - już wiem że jeśli dwa to zasilanie z jednego sterownika ale cały czas pytanie jakie? czy pchać się w skrzynie biegów czy niekoniecznie. Z założenia ma być to pojazd po bułki i do pracy. Silniki w koło ( x4) jeden duży od sztaplarki, czy dwa mniejsze każdy napędzający jedno koło z tyłu. Masa gotowego z dwoma osobami to maks 400kg - pojazd 250kg reszta masa ludzia
zasięg preferowany 50km prędkość max ok 100
możecie coś doradzić? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010
|
|
|
Jest wiele sprzeczności w tych życzeniach, np.: 100km/h i pedały i to do tego niewolnictwo (tylko pasażer ma pedałować - a ochrona zwierząt go nie dotyczy), albo silnik od sztaplarki i w kole. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
harnac [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010
|
|
|
pedały dla pasażera żeby niue rejestrować - nikt nie pisze że ma pedałować to ma być dla zasady
rozważam różne koncepcje napędu
1. sztaplarka
2. w koła
3. dwa z tyłu tradycyjne |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010
|
|
|
harnac napisał/a: | pedały dla pasażera żeby niue rejestrować - nikt nie pisze że ma pedałować to ma być dla zasady
|
Zamontuj w TICO pedały i spróbuj "zarejestrować" jako rower
Jak tam silnik będzie powyżej 4kW to to nawet jako motorower się nie da zarejestrować...
Pedały w takim czymś to kwiatek do kożucha |
|
|
|
|
harnac [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
a kto mówi o rejestracji?
a kto będzie wiedział jak mocny jest elektryk?
te fakty można mówiąc delikatnie pominąć - potrzebuję jak widać głównie porad napędowych |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
harnac napisał/a: | a kto mówi o rejestracji?
|
stąd rejestracja jest w cudzysłowie.
harnac napisał/a: |
a kto będzie wiedział jak mocny jest elektryk?
|
nie przymierzając, biegły sądowy po kolizji, sam piszesz, że pojazd ma śmigać około 100km/h, wiec mniemam, że nie po wiejskich, bezludnych drogach.
harnac napisał/a: |
te fakty można mówiąc delikatnie pominąć - potrzebuję jak widać głównie porad napędowych |
sam napisałeś: ale teraz dochodzimy do punktu kulminacyjnego czyli napęd. Żeby nie było jaj z rejestracją a mozna było tym śmigać muszą być pedały raz kulminacja, raz pominąć...
Mówiąc krótko, chcesz by było wszystko zgodnie z literą prawa, zostaw ten nieszczęsny pomysł z pedałami, wstaw silnik do 4kW i rejestruj jako motorower, ew. mocniejszy i jako motocykl/samochód.
Przy tych prędkościach i masie przydały by sie ze trzy biegi chociaż.
2 silniki to niekoniecznie jeden sterownik, zależy od rodzaju silnika. |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
muszę znów przypomnieć: silnik elektryczny nie musi być ograniczony do 4 kW (o ile nie chcemy homologacji ) wystarczy by obiekt "był zaopatrzony" w silnik spalinowy do 50cm3
taki n.p. silniczek modelarski nie powinien zbytnio obiążyć pojazdu |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
Silniki elektryczne modelarskie - podawane są tylko moce pbierane, brak mocy na wale i nie ma sprawności mocowej oraz brak charakterystyk mocowych i sprawnościowych; podawne są tylko sprawności jakieś powietrzne. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
nie chodzi o modelarskie elektryczne, a spalinowe by spełnić wymóg ustawowy. napęd główny, rzecz jasna, elektryczny.
oczywiście to metoda skrajna, a by wydane na silniczek pieniądze nie były całkiem zmarnowane można by go zaopatrzyć w prądniczkę |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
Tu jest racja, ale trzeba by nie ujawniać silnika elektrycznego (chyba). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
z definicji motoroweru wcale to nie wynika. Nie wymienia ona czego ma nie być |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
To może być dobry haczyk, ale potrzebny silniczek spalinowy 50-tka, który mało pali na kWh i da chociaż ze 4 kW. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sie, 2010
|
|
|
Ta moc to raczej górna granica dla silników motorowerowych, ale nie jest to niezbędne gdyż pobór mocy lekkiego autka przy płynnej jeżdzie poniżej 50 tki może być znacznie poniżej 2 kW.
Charakterystyk silników motorowerowych nie udało mi się znależć, podają jedynie niekiedy obroty max rzędu 6000 i przy mocy max ok 5 tys, więc jak tylko znajdzie sie odpowiednia prądnica to problem w zasadzie rozwiązany. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Sie, 2010
|
|
|
50-tki spalinowe tez mają obroty i obciążenie optymalne o największej sprawności, a one są dużo mniejsze od maxymalnych, chociaż jest możliwość uzyskania większej mocy (rezerwa).
Rzeczywiście przy lekkim aucie EV taki agregat by dał energii na bardzo długą ciągłą jazdę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 07 Sie, 2010
|
|
|
zrób taki rower konstrukcja ze świata młodych z lat 80 tych tu nikt ci nie zarzuci że to nie rower
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|