ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kontroler 72V 2000W - potrzebny schemat podłączeń
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 20 Paź, 2010   Kontroler 72V 2000W - potrzebny schemat podłączeń

Witam

Nabyłem sobie u naszych "żółtych braci" kontroler BLDC o (teoretycznych) parametrach: 72V, 2000W, prąd maksymalny (zapewne chwilowy) 50+/-2A.
Jakość wykonania typowa dla produktów masowych zza Wielkiego Muru ale nie to stanowi problem (przynajmniej do czasu uruchomienia :D ).

Coś na kształt instrukcji (bez obrazków) pisana jedynie z "krzaczkami".
W Internecie znalazłem na szczęście opis do wtyczek z podobnego kontrolera (poniżej).

Największą "zagwozdkę" mam z następującymi kwestiami:
1) wtyczka do baterii ma 3 złączki - ale domyślam się, że drugi "plus" trzeba po prostu zmostkować (ewentualnie wstawić bezpiecznik lub dodatkowy wyłącznik) bo jest to zasilanie układów kontrolera
2) hamulec - wtyczka ma tylko jeden przewód i nie do końca wiem skąd wziąć drugi biegun :)
3) 60/120st - domyślam się, że gdy mam silnik 120st to nic nie robię a dla 60st trzeba obydwie wtyczki połączyć ze sobą
4) alarm - hmm... tutaj zupełnie nie mam koncepcji jak to wykorzystać. Do wtyczki wchodzi 5 przewodów (czarny i czerwony - wiadomo +/-, do tego żółty, niebieski i szary - czarna magia :) )
5) alarm setting - to może być aktywacja jakiejś opcji bo są to dwie wtyczki pasujące do siebie (rodzaj zworki). Ale o co dokładnie chodzi ??
6) cruise - znowu jeden przewód (nawet bez wtyczki :) ). Podobna sytuacja jak z hamulcami.

Jeśli ktoś ma podobny sprzęt z instrukcją (schematami czy zdjęciami) to byłbym wdzięczny za pomoc. Oszczędziło by mi to rozgrzebywania sprzętu (pewnie i tak to kiedyś zrobię z czystej ciekawości ;) ) i zminimalizowało ryzyko, że coś zepsuję :roll:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Paź, 2010   

Te pojedyńcze najczęście łączy się z masą, czyli minusem. Alarm, możliwe, że wejście jakichś czujników i wyjście syrenki, w sumie możesz pominąć, do drugie też. Ciebie interesi głównie zasilanie, manetka i 8 przewodów silnika, reszta to dodatki. W tej złączce alarm lock może być przewód do stacyjki.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 20 Paź, 2010   

Dzięki

Zdobyłem właśnie pewne informacje uzupełniające. Może komuś się przydadzą gdy spotka się z podobnym sprzętem:

1) na przewodach do wyłączników w hamulcach ma być wysokie napięcie (w tym przypadku nominalnie 72V)
2) to przełączenie faz jest akurat odwrotnie niż pisałem poprzednio. Gdy ma być 60st zostawiamy nie złączone. W przypadku 120st należy wtyczki złączyć.
3) "alarm seting" - trzeba połączyć obydwie wtyczki jeśli alarm ma nie być używany
4) na czerwonej wtyczce "alarm or lock" ma być ponoć:
czarny - minus (domyślam się, że 72V ?)
czerwony - plus 72V
niebieski - sygnał 72V (cokolwiek to miało by znaczyć ?)
żółty - alarm (??)
szary - 5V (nie napisali "+" czy "-" ale jak szary to chyba raczej "-" )
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Raczaj plus. Minus, czyli masę masz na czarnych.
Ten "sygnał" to może być syrenka alarmu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 22 Paź, 2010   

jeden regulator znalazłem o symbolu YK102 całkiem fajny

ma nawet wsteczny jak w opisie kabli.
A to można obejrzeć to cudo
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Wygląda na przyzwoicie wykonany.
No i ten relatywnie spory prąd. Fajna zabawka (pewnie warta swojej ceny ?).
Tutaj jest o tyle lepiej, że masz dwa przewody do wyłącznika (wyłączników) przy hamulcu.
U mnie jest właśnie jeden i nie mam pewności jak to podłączyć żeby czegoś nie sp... ;)

Edit. Napisałem w pierwszym poście, że pewnie kiedyś go rozbiorę ... Nie wytrzymałem długo :D

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Raczej do masy, ale dla pewności podłącz go do masy przez jakiś opornik 100 omów. Jak zadziała, to będzie wiadomo. Skoro jest na nim napięcie dodatnie, to raczej tylko masa wchodzi w grę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group