Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowy sklep internetowy (Chiny) |
Autor |
Wiadomość |
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011 Nowy sklep internetowy (Chiny)
|
|
|
Witam
W "sieci" pojawił się nowy sklepik z elementami do konwersji (huby BLDC, kontrolery itd .. ) oraz ogniwami (mają też BMSy do nich).
Temat jest nowy i z tego co widzę strona ciągle się buduje.
Dowiedziałem się natomiast, że chociaż ceny jakie widnieją na stronie są wyższe niż na BMSbattery to mogą kompleksowo (po skalkulowaniu z kosztami przesyłki) wychodzić konkurencyjnie.
Jeśli byłby ktoś poważnie zainteresowany np. ogniwami LiFePO4 rozmiar 38120 lub 38140 to może do Nich wysłać zapytanie aby to zweryfikować.
Poniżej link
http://www.elifebike.com/ |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011
|
|
|
Ostatnio zamawiałem ogniwa plastiki i blaszki w BMSbattery w rozmiarze 38140 12Ah kupowałem 13.12.2010 a powiadomienie z izby celnej miałem już 16.12.2010.Potem nierówna walka z biurokracją i ogniwa otrzymałem 20.12.2010.Ostatnio zauważyłem że przesyłki wysyłają głównie EUEXP chociaż niby tańsze wersje przesyłek też są . |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
Na tych dużych niebieskich lifepo4, piszą że mają prąd ciągły 5c. Mi by pasowało 2c ciągły 4c chwilowy. Ale na endlessphere toczyła się dyskusja (z pomiarami) gdzie ze względu na wysoki opór wewnętrzny baterie miały duży spadek napięcia (od nominału do okolo 2,8 2,9V) już przy prądzie 3c. Stąd pytanie jak z żywotnością takiego ogniwa? NIe ukrywam że obecnie głównie ta duża liczba cykli czyni dla mnie te oferte atrakcyjną. Pytanie tylko czy 1000 cykli jest realne? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
Kilka osób w Polsce "testowało" te ogniwa ("Headaway" ... czy jak to się pisze) więc mogą się wypowiedzieć |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011
|
|
|
I jeszcze jeden sklep taki sam niby a całkiem inny sklep |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011
|
|
|
Tak, czytałem test kolegi Tomsona ale on rozładowywał przy 1c... Masz namiary na test z więcej C? Te na endless były z 2007. Być może coś się zmieniło.
Pozdrawiam:). |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
przeprowadzę pomiar z większym prądem rozładowania na 4ogniwach mam trochę żarówek halogenowych może chociaż 3C |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | I jeszcze jeden sklep taki sam niby a całkiem inny sklep |
Faktycznie. Ceny w 100% takie same |
|
|
|
|
wojtekdrugi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Na tych dużych niebieskich lifepo4, piszą że mają prąd ciągły 5c. Mi by pasowało 2c ciągły 4c chwilowy. Ale na endlessphere toczyła się dyskusja (z pomiarami) gdzie ze względu na wysoki opór wewnętrzny baterie miały duży spadek napięcia (od nominału do okolo 2,8 2,9V) już przy prądzie 3c. Stąd pytanie jak z żywotnością takiego ogniwa? NIe ukrywam że obecnie głównie ta duża liczba cykli czyni dla mnie te oferte atrakcyjną. Pytanie tylko czy 1000 cykli jest realne? |
Oni podają że przy 0,8C 2000,przy 1C 1500 to ciekawe ile przy 1,5 C myślę że nie więcej niż 500 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Jeśli byłoby to 500 cykli (jeszcze pytanie przy jakim dod i jaki spadek pojemności) to średnio się to oplaca... W tych pieniądzach można kupic lipo które są dużo lżejsze i mają mniejszą objętość... ale jeśli 1000 cykli to już jednak te lifepo4:()... No i co tu zrobić:). |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Tu nie chodzi o prąd C tylko procentową wartość rozładowania akumulatora.
I tak przy rozładowaniu do 100% ilość cykli pracy wynosi 1500.
przy rozładowaniu do 80% ilość cykli pracy wynosi 2000.
Ogniwa LiFe używane na promach są rozładowane do 60% i trwałość ich jet ponad 6000 cykli |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011
|
|
|
Hmm... Są jakieś dokładniejsze testy tych ogniw?
http://www.elifebike.com/...1-1B-F41V.1HQYW
Zainteresowało mnie jedno - Jeśli podane parametry są realne, to cztery takie ogniwa spięte w szereg stworzą idealny akumulator rozruchowy do samochodu! Po co taki? Jest kilka powodów, jednym z nich jest znacznie niższa masa od ołowiowego (45Ah waży coś bliski 20kg, tutaj 10Ah dałoby się zmieścić w 1,5kg)
Parametry zdają się być idealne: Napięcie znamionowe 12-13,1V napięcie maksymalne 14,6V (nawet nie trzeba zmieniać systemu ładowania!), prąd maksymalny ciągły 100 amperów, chwilowy (1-5s) pewnie zniosą 2-3x większy (typowy akumulator 45Ah ma prąd rozruchu 300 amperów - to jest prąd przy którym po 30s napięcie spada do 8,4V), patrząc z deklarowanej rezystancji to prąd "oddać" powinny nawet jeszcze większy, niż kwasowe... Oczywiście nie ma wtedy mowy o dłuższym używaniu odbiorników na postoju, no, ale jak ktoś radykalnie odciąża auto, to i tak żadnego radia w środku nie ma
Tak więc ponawiam pytanie - Ktoś testował? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011
|
|
|
Zmierz maksymalny prąd rozrusznika w pierwszej chwili uderzenia rozrusznika i kształt krzywej prądu w pierwszej sekundzie (szczególnie zimą). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011
|
|
|
Impuls 400A na samym początku, potem między 200, a 300. Wykres dla trochę większego silnika, ja mówię o małym silniku z rozrusznikiem 1kW (teoretycznie 83A, w praktyce pewnie podobnie jak wyżej). |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011
|
|
|
Jakoś na moim mierniku mi wychodzi ten maksymalny prąd w impulsie dużo większy.
Ale sprawdź te ogniwka litowe i podziel się efektami na FORUM, najlepiej co dziesiąty rozruch. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|