|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Przerobienie sporego autka na EV |
Autor |
Wiadomość |
wojoabc [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011 Przerobienie sporego autka na EV
|
|
|
Witam , jestem nowym użytkownikiem i chciał bym podjąć się przerobienia na EV mojego starego autka. Zadanie nie jest proste bowiem jest to Citroen Xantia 2.0 1400Kg i 120 KM.
Interesuje mnie osiągi podobne do obecnych autka , zadaje sobie sprawę że jest to kwestia tak naprawdę finansowa i zawsze jest coś kosztem czegoś na zasięgu itd. Wszelka pomoc jest mile widziana
Cytrynka.jpg Wymiary budy Xanti |
Pobierz Plik ściągnięto 489 raz(y) 27,13 KB |
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011 konwersja citroena
|
|
|
Witam.
Widzę,że mamy nowych naśladowców,hehe.
Nie ma bowiem jak Citroen.
Oczywiście na hydropneumatyce.
Wygoda jazdy taka,że szkoda się rozstawać-ja mam,w sumie mialem 4Bxy, teraz mam 3-i jeden planuje elektryczny.
Na koniec tygodnia bede juz miał zamontowany silnik.
W przyszłym naped LHMu i rozdzielnica pójdzie pod lupę.
Prace wciąż trwają,co dzien coś powstaje do przodu.
Osiagi zbliżone-niewykonalne.
100tyś może cokolwiek zbliży.
Jak zrobię swojego-to zerkniesz na forum,tam wszystko bedzie.
Na LEMCO tak nie pojedziesz jak teraz,dwa nawet tak nie pójdą.
I nie ma co słuchać tych co go zachwalają-albo wrażenia z jazdy albu maly prąd i prędkości i przyspieszenia słabe.
Nie ma co patrzec na opisy kolegi z forum bo wg. mnie to przereklamowany ten silnik-LEM,a człowiek nie dość,że wyda kupe kasy to jeszcze nie ma pozytywnych wrażeń,piszę z autopsji innych.
U mnie-dopiero sie okaże.
140km/h mógł i osiagnąć ale po jakim czasie i z jakiej górki-gdyż pod górkę to juz słabiutko.
Patrz na ma przeróbkę i czerp informacje,tak jak i ja od 2lat czytam.
Hej |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011
|
|
|
Chyba pewne rzeczy lepiej znam.
Jednak LEM-200 ma wiele wad, których już pozbawiony jest silnik ZBYKOPTEK. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Można do auta EV włożyć np. bardzo drogi silnik BRUSA o mocy 100kW i mieć przyspieszenie autem EV kilka sekund do setki lub do 140 km/h, ale trzeba pamietać, że wówczas np. kwasowe akumulatory wystrarczą na jeden taki start, może dwa i tego błyskawicznie te akumulatory tracą swoją żywotność (szybko się uszkadzają, to gwałtownie wpłynie na koszty eksploatacji. Znowu ten silnik BRUSA ma duże straty własne, czyli np. przy potrzebnej mocy 4kW do normalnej jazdy po równej drodze, takie auto z silnikiem BRUSA zużyje 10 kW lub więcej.
Dużo lepsze i korzystniejsze efekty da złożony silnik dwusegmentowy lub trzysegmentowy typu "naleśnik" np.: ZBYKOPTEK.
Auto EV musi być zbudowane z optymalnym dobraniem elementów i ich ilości do normalnej eksploatacji dla przeciętnego użytownika. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Tez kiedys uwazalem ze LEMCO, ETEK czy kontrukcja silnika zbliżona do silnika Faradaya - prosta konstrukcja, jednak sam sie przekonalem ze LEMCO wzgledem ceny to lipa, ten silnik powinien kosztowac 1/3 swojej ceny wtedy to ma sens. Problemy silnika LEMCO to głównie brak wyważenia i brak chłodzenia, pomijam kwestie wymiany samych szczotek - element który podlega degradacji podczas użytkowania silnika. Czy usunał Pan wady silnika "ZBYKOPTEK" które ma LEMCO, jak wyważa Pan silnik, jak rozwiąał Pan problem chłodzenia, jak często trzeba wymieniać szczotki ?
Faktem jest że producenci aut z napedem elektrycznym stosuja silniki BLDC lub silniki asynchroniczne z magnesami. Na targach Hannover Messe 2011 pokazano ponad 50 modeli aut elektrycznych i dosłownie żaden z nich nie miał szczotkowego silnika DC. Wszystko bazuje na asynchronach + falownik lub silnik BLDC i przekładnia o wielostopniowym przełożeniu, dziś wieczorek dodam zdjęcia na strone i będzie sobie można poglądać co SIEMENS i inne firmy zbudowały, nie było tam garażowych przeróbek być może dlatego że 1m kwadratowy stoiska to koszt 1500-1800Euro. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Podobnie mi mówili, jak zacząłem pierwsze przerabiania na elektryczne auto w latach 90-tych. Każdy twierdził, że jakby elektrycznym dało by się jechać, to by były oferowane przez fabryki; nikt sobie nie wyobrażał (i nadal wielu tak myśli), żeby samochód mógł jechać bez tłoka i bez cylindra.
Te auta oferowane z BLDC mają swój sens i odpowiednią cenę, stanowią krok do monopolizaacji itp., a sumaryczne parametry są gorsze.
Prawda, że pierwsze silniki LEM-200-D135 (czyli na 84V) był robione pod moje zamówienie, u mnie przetestowane w autach i były dobre, potem producent zaczął oszczędzać.
Ważne są jeszcze sprawności w całym przedziale potrzebnych w samochodzie obrotów (olbrzymi wpływ na zasięg i na żywotność akumulatorów) i sumaryczna cena zestawu oraz prostota.
Ja w silniku ZBYKOPTEK wszystko jest prawidłowo wyważone już przez producenta, wirnik juz ma podparcie w dwóch punktach (z dwóch stron łożyska) itp., dobrzee zdaje egzamin w samochodzie elektrycznym. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Do tego jeden taki silnik "naleśnik" waży tylko 11 kg, a dwa takie ważą razem 22 kg, nie ma silnika do auta EV typu BLDC o wadze 22 kg, który dało by się zastosować do samochodu i osiągnąć takie parametry jak np. z silnikiem ZBYKOPTEK, a na dokładkę odpowiednia sprawność w całym przedziale obrotów potrzebnych do jazdy autem EV.
Producenci aut poprostu są jeszcze daleko z tyłu.
Podobnie jest z trolejbusami, niektóre są napędzane silnikami prądu zmiennego, a niektóre silnikami prądu stałego (w różnych miast w Polsce i na świecie jest różnie). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011
|
|
|
rs232:
Wreszcie ta firma przysłała prawie cały komplet charakterystyk silnika ze sprawnościami. Jch silnik waży też 11kg, a dwusegmentowy (tandem) waży tylko 22kg. Silnik ENSTROJ - EMRAX jest BLDC, sprawności ma w zasadzie w zakresie: 91% - 94%. Moce bardzo duże, a jeszcze dużo lepszy moment napędowy (Nm).
Z chłodzeniem wodnym można korzystnie go zastosować do cięższego lub szybszego auta.
Ten silnik jest dużo lepszy i tańszy od innych silników (różnych od DC) montowanych w seryjnych mocnych autach EV.
http://www.enstroj.si/Ele...rax-motors.html
Jak ktoś się boi szczotek w silnikach DC, to może rozpatrzeć powyższą ewentualność. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011
|
|
|
Czy przysłali też cennik tych silników EMRAX? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011
|
|
|
Napisz do nich dla pewności, odpowiedzą.
Oczywiście trzeba pytać o silnik i regulator w komplecie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
wojoabc [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2011 Xantia EV
|
|
|
Dobrze więc mam do wybory silnik BLDC lub ZBYKOPTEK 2x, pytanie jak te silniki się sprawdzają, i jakie wyglądała by konfiguracja całego układu w przypadku jednego i drugiego rozwiązania. Trza pamiętać że autko musi jeszcze posiadać swoje normalne funkcje ogrzewanie itd. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|