Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory Chilwee - dziwne zachowanie ładowarki |
Autor |
Wiadomość |
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011 Akumulatory Chilwee - dziwne zachowanie ładowarki
|
|
|
Witam,
Kupiłem kila dni temu 2 polecane na tym forum akumulatory Chilwee 12V/20Ah (lead-acid batteries for power bike).
Do ładowania połączyłem je równolegle pod sprawdzoną i jak sądzę dość dobrą ładowarkę 12V Bosch C3, przeznaczoną dla typowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych oraz żelowych i AGM do 120Ah. Ładowanie trwało kilkadziesiąt godzin i wciąż się nie kończyło. Ponieważ wcześniej sprawdzałem stan akumulatorów próbnikiem i nie wyglądały na mocno rozładowane, zdziwiło mnie to trochę. Odłączyłem więc ładowanie i podłączyłem każdy z akumulatorów osobno. Ładowarka pokazywała że każdy z osobna jest naładowany. Po ponownym podłączeniu równolegle, znów ta sama sytuacja. Mimo pozostawienia na kilka godzin, nie się nie zmieniało - ładowanie było w toku.
Skąd może się brać takie dziwne zachowanie ładowarki? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
...i jeszcze jedno pytanie. Co oznacza "akumulatory w stanie zimnym?". Pytam bo jeden z trybów ładowania dotyczy właśnie takich akumulatorów i AGM'ów. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Nie kojarzę tego określenia, ale jeśli ładowarka tak się zachowuje, to ładuj pojedynczo, bo przeładujesz akumulatory i będą do bani. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Ok, dziękuję. To tak będę robił.
A co do tego trybu to nawet na panelu jest symbol śnieżynki. Może to chodzi zimę i niską temperaturę otoczenia? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
A czy ja mógłbym poprosić o jakiś namiar na te akumulatory? Też za namową kolegów noszę się zamiarem zakupu takowych? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Chilwee |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
Stan zimny, wydaje mi się, że chodzi o nieużywany akumulator, gdzie nie zachodziły czynne reakcje chemiczne, lub długo stał nieużywany. Albo faktycznie o niskie temperatury Wie ktoś coś więcej o co tu chodzi? |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
zeeltom
Jakiej ładowarki Ty używasz do swoich Chilwee?
Poniżej cytat z opisu ładowarki Bosch C3:
Cytat: | Tryb 4 (12V) - Przeznaczony do akumulatorów ponad 14Ah w stanie zimnym lub do różnych akumulatorów AGM (z matami nasączonymi elektrolitem). Jak poprzednio urządzenie naładuje akumulator po czym automatycznie przejdzie w stan podtrzymywania naładowania akumulatora. |
|
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
A może p. Zbyszek Kopeć by sie wypowiedział? Ma chyba jedno z największych doświadczeń z wszelkiej maści akumulatorami i ładowarkami... |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Tu się nie da wypowiedzieć tak na odległość, bo brak prawidłowych danych o problemach, a każdy inaczej określa ten sam problem (szczególnie w tym wypadku). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Jakich danych potrzeba? Spróbuję je zebrać i wypisać bo rizumiem że chodzi o pierwszą część problemu.
Natomiast ja teraz głównie pytałem o enigmatyczny "stan zimny" akumulatora. Co może oznaczać? Ja nie wymyślam tego tylko piszę to co producent (BOSCH) podaje. Nic więcej tu podac nie mogę, poza typem ładowarki bo więcej danych nie mam. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Takich określeń też nie znam, może tłumacz instrukcji nie miał pojęcia w temacie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Ot i zagwostka
Niemiecka częśc instrukcji:
Cytat: | Geeignet fur Batterien mit einer Kapazitat von uber 14Ah kaltem Zustand oder auch fur viele AGM-Batterien |
Angielska część instrukcji:
Cytat: | Suitable for batteries with a capacity of more then 14Ah in cold state or for many AGM batteries |
Jak by nie tłumaczyć to chyba wychodzi "stan zimny". |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
A jakie parametry sa dodatkowo potrzebne do ew. próby wyjaśnienia zjawiska z początku tematu?
Mam dwa akumulatory. Każdy po podłączeniu osobno do ładowarki wykazuje stan "naładowany". Po połączeniu ich równolegle i ponownym podłączeniu do ładowarki, występuje stan ciągłego ładowania. Ładowarka nie przechodzi do trybu "stand by". Napięcia na akumulatorach różnią się od siebie o ok. 0,01V. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
kremir napisał/a: | Ot i zagwostka ...
Angielska część instrukcji:
Cytat: | Suitable for batteries with a capacity of more then 14Ah in cold state or for many AGM batteries |
Jak by nie tłumaczyć to chyba wychodzi "stan zimny". |
Pod adresem http://www.kompernass.com...b3763b78532.pdf akapit:
* Mode 3 (14.7 V / 3.6 A)
This mode is used for charging batteries with a greater capacity than 14 Ah in cold conditions or for several AGM batteries with more than 14 Ah.
w polskiej części brzmi:
* Tryb 3 (14.7 V / 3.6 A)
Ten tryb nadaje się do ładowania akumulatorów posiadających pojemność powyżej 14 Ah przy niskich temperaturach lub do ładowania niektórych akumulatorów wykonanych w technologii AGM o pojemności przekraczającej 14 Ah. |
|
|
|
|
|