Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zrobiłem zwarcie baterii :((( |
Autor |
Wiadomość |
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011 Zrobiłem zwarcie baterii :(((
|
|
|
Witam
wczoraj chciałem zmierzyć napięcie na baterii ale zapomniałem że miernik mam ustawiony na pomiar amperów i zrobiło się zwarcie
Okopciło mi jednego palca na czarno.
Teraz bateria nie pokazuje żadnego napięcia.Mam taką baterię:
http://www.elifebike.com/...1-3U-0DG9.426TH
Składa się ona z 288 szt baterii typu 18650.
Jak to naprawić?
Może baterię śa w trybie protekcji i wystarczy podłączyć ładowarkę i będzie OK(jeżeli wogóle są to baterie protected) czy wogóle mogły paśc jakieś ogniwa?
Można podłączyć wogolę ładowarkę?
Jak myślicie BMS też mógł się uszkodzić? |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011
|
|
|
Nic nie powinno im się stać, przy takim skoku bsm odłącza. Może miernik znowu źle ustawiłeś?
Czarny na COM a czerwony na VmA, ja tam mam i wszystko elegancko mierzy, V-200. Co to za bateria że z tylu ogniw złożone... Masakra
Nie mogłeś zamówić pakietu z 32pcs 38120 Cells?
Jak nie to podłącz ładowarkę;) Gorzej już nie będzie. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011
|
|
|
To wygląda na to żę BMS nie zadziałał
Miernik mam dobrze ustawiony bo sprawdzałem napięcie na innej bateri i jest wszystko OK |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011
|
|
|
Jak to mówią głupi ma zawsze szczęście a że muszę być wyjątkowo głupi mam chyba niesamowite szczęście
Bateria jest dobra to z miernikiem coś się stało po zwarciu.
A więc wcześniej jak mierzyłem przed zwarciem miernik ustawiałem na pomiar do 20V i pokazywał dobrze napięcie, po zwarciu przestał. Mam drugi (który na nieszczęście też był po zwarciu podobnym) i po podłączeniu też nie pokazywał napięcia ale oba pokazywały napięcie na pojedyńczych innych ogniwach.
Ludzie z endless dopiero mnie naprowadzili pisząć że szybciej powinnien się miernik stopić niż uszkodzić bateria gdyż bateria wydziela setki amper a nawet więcej.
Przełączyłem miernik na 200V i działą jest napięcie, 52.3V
Już nie mierze i nie dotykam aż do podłączenia do silnika |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011
|
|
|
No widzisz;) Tą baterią możesz spawać:D Jaki będziesz mieć silniczek do tego? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
1200W cyclona
W sumie już bym miał i bym jezdził tylko cyclon dał pupy i nadal czekam.
Na tym forum bardzo źle ludzie myślą o cyclonie, zastanawiam się czy rzeczywiście mają rację czy jak to w polsce jeden usłyszam a 50 powtórzyło i wyszło co wyszło
jak będę miał silniczek przetestuję i zdam relację jak to jezdzi |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Na tym forum bardzo źle ludzie myślą o cyclonie | Jacy ludzie???
BTW: Czy możesz rozwinąć temat "dania dupy" przez dostawcę? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Ludzie z tego wątku:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=943
W sumie zapytałem się co jest nie tak z produktami cyclona ale już nie odpisał żaden, pozostaje mi przetestować we własnym zakresie i miejmy nadzieję obalić mity.
Rozmaiałem z jednym człowiekiem z endless który zbudował rower na cyclone 1200W i w sumie go polecał, a dokładnie on:
http://www.youtube.com/watch?v=zo9VND-69iw
Do wad zaliczył głośną pracę i ze względu na zespół przenoszenia napędu lepiej nie zmieniać przeżutek podczas przyśpieszania chociaż nie połamał jeszzcze żadnych.
Na prostej bez pedałowania wycisnął 56km\h wg. nie jest źle.
Przy pewnej prędkości pisał że rower już nie przyśpiesza a dając gazu silnik się tylko grzeje bardziej, można z tego wywnioskować że dokładając drugi taki silnik można by rozwinąć zdecydowanie większą prędkość gdyż małemu motorowi brakuje już mocy na pokonanie oporów powietrza.
W jaki sposób cyclon dał pupu? A no w taki że wysłał niekompletne zamówienie i czekam dalej na brakujące rzeczy. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Myślę, że nieco nad interpretowałeś nasze wypowiedzi w przytoczonym wątku
Nie chodzi o krytykę (przynajmniej w moim przypadku) a tylko o fakt, że podane koszty konwersji są dosyć spore.
Ponadto przy jeździe z tak dużymi prędkościami bateria jest szybko "wysysana" więc nie ma się co z góry podniecać, że kupujemy ścigacza bo będzie to okupione skromnym zasięgiem.
Ja osobiście uważam, że te 500-750W spokojnie wystarcza do normalnej jazdy (chociaż mam też rower 250W i też daje radę ... szczególnie jak jadę z kimś kto nie ma wspomagania).
Oczywiście do offroadowych szaleństw potrzeba nawet więcej (może być i 5kW) ale wtedy albo bateria będzie masakrycznie droga (i ciężka) albo zasięg malutki.
OK.
Tak czy siak ja życzę (szczerze!!) powodzenia w budowie i trzymam kciuki.
Czekam na fotki i wszelkie Twoje uwagi.
Zarówno te pozytywne jak i negatywne.
Wzbogacą one bazę wiedzy która (co tu ukrywać) jest jeszcze w naszym kraju dosyć mizerna.
Po zakończeniu mógłbyś również podsumować globalne koszty aby osoby chcące iść tym nurtem wiedziały z czym się będą musiały zmierzyć (finansowo). |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Moja wypowiedz tyczyła sie filmiku który zamieściłeś. Zeby jechać 120 trzeba z 10 KW. Dopowiedz sobie reszte. Ciężko bez wiercenia w ramie zamocować stabilnie silnik 350W. Myślisz że te dwa silniki były przykrecone typowo? Tymi tajlami ktore oni dołaczają? Do tego fakt hałas i ten odstający asymetrycznie pedał. Poza tym taki system napędowy ma same zalety co stwierdzam z autopsji. No może jeszcze dość rzuca sie w ooczy co dla mnie jest wadą.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|