ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zrobiłem zwarcie baterii :(((
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   Zrobiłem zwarcie baterii :(((

Witam
wczoraj chciałem zmierzyć napięcie na baterii ale zapomniałem że miernik mam ustawiony na pomiar amperów i zrobiło się zwarcie :!:
Okopciło mi jednego palca na czarno.
Teraz bateria nie pokazuje żadnego napięcia.Mam taką baterię:
http://www.elifebike.com/...1-3U-0DG9.426TH
Składa się ona z 288 szt baterii typu 18650.
Jak to naprawić?
Może baterię śa w trybie protekcji i wystarczy podłączyć ładowarkę i będzie OK(jeżeli wogóle są to baterie protected) czy wogóle mogły paśc jakieś ogniwa?
Można podłączyć wogolę ładowarkę?
Jak myślicie BMS też mógł się uszkodzić?
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

Nic nie powinno im się stać, przy takim skoku bsm odłącza. Może miernik znowu źle ustawiłeś?
Czarny na COM a czerwony na VmA, ja tam mam i wszystko elegancko mierzy, V-200. Co to za bateria że z tylu ogniw złożone... Masakra
Nie mogłeś zamówić pakietu z 32pcs 38120 Cells?
Jak nie to podłącz ładowarkę;) Gorzej już nie będzie.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

To wygląda na to żę BMS nie zadziałał :cry:
Miernik mam dobrze ustawiony bo sprawdzałem napięcie na innej bateri i jest wszystko OK
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

Jak to mówią głupi ma zawsze szczęście a że muszę być wyjątkowo głupi mam chyba niesamowite szczęście :mrgreen:
Bateria jest dobra to z miernikiem coś się stało po zwarciu.
A więc wcześniej jak mierzyłem przed zwarciem miernik ustawiałem na pomiar do 20V i pokazywał dobrze napięcie, po zwarciu przestał. Mam drugi (który na nieszczęście też był po zwarciu podobnym) i po podłączeniu też nie pokazywał napięcia ale oba pokazywały napięcie na pojedyńczych innych ogniwach.
Ludzie z endless dopiero mnie naprowadzili pisząć że szybciej powinnien się miernik stopić niż uszkodzić bateria gdyż bateria wydziela setki amper a nawet więcej.
Przełączyłem miernik na 200V i działą jest napięcie, 52.3V :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Już nie mierze i nie dotykam aż do podłączenia do silnika :razz:
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

No widzisz;) Tą baterią możesz spawać:D Jaki będziesz mieć silniczek do tego?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

1200W cyclona
W sumie już bym miał i bym jezdził tylko cyclon dał pupy i nadal czekam.
Na tym forum bardzo źle ludzie myślą o cyclonie, zastanawiam się czy rzeczywiście mają rację czy jak to w polsce jeden usłyszam a 50 powtórzyło i wyszło co wyszło
jak będę miał silniczek przetestuję i zdam relację jak to jezdzi
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

MixhaL napisał/a:
Na tym forum bardzo źle ludzie myślą o cyclonie
Jacy ludzie??? ;)

BTW: Czy możesz rozwinąć temat "dania dupy" przez dostawcę?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Ludzie z tego wątku:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=943
W sumie zapytałem się co jest nie tak z produktami cyclona ale już nie odpisał żaden, pozostaje mi przetestować we własnym zakresie i miejmy nadzieję obalić mity.
Rozmaiałem z jednym człowiekiem z endless który zbudował rower na cyclone 1200W i w sumie go polecał, a dokładnie on:
http://www.youtube.com/watch?v=zo9VND-69iw
Do wad zaliczył głośną pracę i ze względu na zespół przenoszenia napędu lepiej nie zmieniać przeżutek podczas przyśpieszania chociaż nie połamał jeszzcze żadnych.
Na prostej bez pedałowania wycisnął 56km\h wg. nie jest źle.
Przy pewnej prędkości pisał że rower już nie przyśpiesza a dając gazu silnik się tylko grzeje bardziej, można z tego wywnioskować że dokładając drugi taki silnik można by rozwinąć zdecydowanie większą prędkość gdyż małemu motorowi brakuje już mocy na pokonanie oporów powietrza.

W jaki sposób cyclon dał pupu? A no w taki że wysłał niekompletne zamówienie i czekam dalej na brakujące rzeczy.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Myślę, że nieco nad interpretowałeś nasze wypowiedzi w przytoczonym wątku :)
Nie chodzi o krytykę (przynajmniej w moim przypadku) a tylko o fakt, że podane koszty konwersji są dosyć spore.
Ponadto przy jeździe z tak dużymi prędkościami bateria jest szybko "wysysana" więc nie ma się co z góry podniecać, że kupujemy ścigacza bo będzie to okupione skromnym zasięgiem.
Ja osobiście uważam, że te 500-750W spokojnie wystarcza do normalnej jazdy (chociaż mam też rower 250W i też daje radę ... szczególnie jak jadę z kimś kto nie ma wspomagania).
Oczywiście do offroadowych szaleństw potrzeba nawet więcej (może być i 5kW) ale wtedy albo bateria będzie masakrycznie droga (i ciężka) albo zasięg malutki.

OK.
Tak czy siak ja życzę (szczerze!!) powodzenia w budowie i trzymam kciuki.
Czekam na fotki i wszelkie Twoje uwagi.
Zarówno te pozytywne jak i negatywne.
Wzbogacą one bazę wiedzy która (co tu ukrywać) jest jeszcze w naszym kraju dosyć mizerna.
Po zakończeniu mógłbyś również podsumować globalne koszty aby osoby chcące iść tym nurtem wiedziały z czym się będą musiały zmierzyć (finansowo).
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Moja wypowiedz tyczyła sie filmiku który zamieściłeś. Zeby jechać 120 trzeba z 10 KW. Dopowiedz sobie reszte. Ciężko bez wiercenia w ramie zamocować stabilnie silnik 350W. Myślisz że te dwa silniki były przykrecone typowo? Tymi tajlami ktore oni dołaczają? Do tego fakt hałas i ten odstający asymetrycznie pedał. Poza tym taki system napędowy ma same zalety co stwierdzam z autopsji. No może jeszcze dość rzuca sie w ooczy co dla mnie jest wadą.
Pozdrawiam
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Wystarczyło tak od razu napisać :wink:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group